MuscleMeat

vraag ivm combinatie caffeine en creatine

substance P

Elite Member
Waardering
151
Ik ben van plan om Labrada Supercharge te combineren met Creatine monohydraat. Nu bevat labrada 150 mg caffeine en dit zou volgens een bron de werking van creatine verminderen.

Creatine nemen samen met caffeïnehoudende dranken is af te raden, daar caffeïne de prestatiebevorderende effecten van creatine op korte termijn kan verminderen en zelfs neutraliseren.
http://www.performance.be/nederlands/teksten/creatine.htm

Aangezien labrada een hoge dosis caffeine bevat zou de werking van de creatine teniet gaan, maar ik ga deze 2 supps niet te samen nemen, enkel de creatine op de momenten wanneer ik geen caffeine heb genomen.
Zou de creatine dan wel zijn werk doen?

grts

..

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ik ben eens nader gaan zoeken en volgens wikipedia zou de halfwaardetijd van caffeine 4.9uur zijn.
Cafeïne heeft in het lichaam gemiddeld een halfwaardetijd van 4,9 uur, dus wanneer men de dag om 8.00 uur zou beginnen met acht koppen koffie, dan heeft men om 13.00 uur nog steeds het equivalent van vier koppen koffie in het bloed, om 18 uur nog het equivalent van twee koppen en wanneer men gaat (proberen te) slapen is het alsof men net een kop koffie gedronken heeft. Bij rokers gaat het afbreken sneller, in tegenstelling tot zwangere vrouwen, bij wie dit juist veel langer duurt[6].
Ik zou dus enkel 's ochtens creatine tot me kunnen nemen, wat dus te weinig is om een volledig effect te hebben (???). best jammer, maar mischien weten jullie iets wat ik nog niet weet :)

Terug
Naar boven