XXL Nutrition

Vraag over BP/Spierpijn

Bauke1988

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
103kg
Vetpercentage
21%
Hallo, mijn vraag;

Als ik ga bankdrukken op het gewicht wat ik maar 3 a 4 keer kan drukken, bij de laatste krijg ik de halter gewoon niet meer dan 30 cm omhoog.. en als ik dan 20 sec rust heb, en ga weer verder dan gaan de eerste 3 wel maar de 4e wil weer niet en zo kan ik wel 10 keer doorgaan.. ben dan helemaal naar de klote, maar heb nooit spierpijn..

Hoe kan het dat ik hem niet over dan punt heen krijg?
Hoe kan het dat ik nooit spierpijn heb ik mijn borst/triceps?

En dat terwijl ik wel train totdat ik niet meer kan, gewoon tot het uiterste

Alvast bedankt

Dus het laatste deel van de ROM (tot de lockout) kan je niet echt, terwijl het onderste deel van de ROM makkelijk lukt?
Volgens mij heeft dit te maken met onder ontwikkelde triceps.

What tha ****

Als ik me borst heb gedaan is me borst juist helemaal naar de klote de volgende dag. Dan doe ik ook nog flyes en incline DB press erbij.

Doe je alleen benchen of nog meer voor je borst

What tha ****

Als ik me borst heb gedaan is me borst juist helemaal naar de klote de volgende dag. Dan doe ik ook nog flyes en incline DB press erbij.

Doe je alleen benchen of nog meer voor je borst

Met een barbell bench press doe je relatief weinig met je borst; wordt meer werk verricht door schouders, triceps, bovenrug in verhouding met dumbbell bench press.

• Topic Starter Topic Starter
Doe vlakke bank, schuine bank en dumbbell. En aan het einde triceps met dumbbells en stang.

Als ik alleen train, dan doe ik dumbbell, halter (licht) en chest press apparaten.

---------- Toegevoegd om 21:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:51 ----------

Spieren branden trouwens wel tijdens de training

Wil je meer je borst aanspreken, doe dan wat meer dumbbell werk.

Dus het laatste deel van de ROM (tot de lockout) kan je niet echt, terwijl het onderste deel van de ROM makkelijk lukt?
Volgens mij heeft dit te maken met onder ontwikkelde triceps.
Hmm, interessant (heb vaak vergelijkbaars..). Iemand die dit kan bevestigen? (A)

Met een barbell bench press doe je relatief weinig met je borst; wordt meer werk verricht door schouders, triceps, bovenrug in verhouding met dumbbell bench press.

Ja daarom vraag ik of die alleen dat doet want alleen met de bench press vind ik het niet zo gek dat die niet zoveel spierpijn heeft.

Aangezien ik nog maar een paar weekjes train zit ik nu op 50 kg BP inc stang.

Zou het beter zijn dat ik gewoon beide kanten 10 a 15 kg pak en het opbouw of dat ik die 50 kg gewoon zo vaak mogelijk probeer? Mijn doel is om eerst meer kracht te krijgen

Gewoon een gewicht pakken waar je hele sets goede ROM mee kan maken, als je failt bij 4 reps lijkt het me dat je te veel pakt.

Dan zal ik eerst wat minder gewicht proberen, misschien de spieren nog wat meer laten 'wennen' en zaker de triceps wat extra trainen.. Bedankt!

Dan zal ik eerst wat minder gewicht proberen, misschien de spieren nog wat meer laten 'wennen' en zaker de triceps wat extra trainen.. Bedankt!

Let wel dat je geen onzinnige triceps oefeningen gaat pakken om je bench te verbeteren, zou sowieso close grip bench press doen dan.

Terug
Naar boven