MuscleMeat

Vraag over cutten

Alex123

Cool Novice
Waardering
1
Dag allemaal dit is mijn eerste post. Ik ben wel al een tijdje aan het lezen/zoeken.

Ik heb een vraag over hoeveel kcal ik mag binnenkrijgen. Als ik de harris-benedict methode gebruik dan kom ik op 1778kcal (71kg, 175cm, 20j)

Nu zou ik toch graag van mijn enigste min punt willen afgeraken, namelijk de alom bekende buik. Daarom wil ik nu beginnen cutten. Ik heb de sticky over cutten gelezen en daar staat in dat ik de vet vrije massa moet nemen en die elke dag binnen krijgen. Daarna gewoon mijn training + cardio doen.

Nu ik weet niet hoeveel % vet ik heb maar de omtrek methode kwam uit op 20%. Dus indien ik 55kg VVM neem met de harris-benedict methode kom ik uit op MAAR 1500kcal... :(
Klopt dit wel allemaal want ik eet wel gezond maar 1500 is toch beetje weinig of niet?

En zou ik savonds als laatste maaltijd helemaal geen koolhydraten eten?

Dank u :)

Je behoefte als je NIKS uitvoert bedraagt 1778, Sport je hier 3-5 X i/d week bij, wordt je behoefte een kleine 2800, Trek er hier 500 van af en je zit op 2300. Haal 40 Procent uit KH, 40 Procent uit Eiwit, 20 % Uit vet en je bent klaar.. De meeste KH moeten sochtens en voor/na je training zitten! Savonds na het avondeten zou ik Magere Kwark Met Cashewnoten of andere noten nemen..

• Topic Starter Topic Starter
Dus indien ik hetzelfde doe met mijn VVM;

1500 kcal voor VVM in volle rust + 1000 kcal (4x trainen) = 2500 kcal - 500

2000 kcal? Dus ik mag ongeveer 2000 kcal per dag eten en zorgen dat mijn maaltijden 40,40, 20 zijn?

Zou het ook veel kwaad doen indien ik 3 grotere maaltijden eet ipv 6 kleinere?

Alvast bedankt

Ja probeer die berekening aan te houde

over die maaltijden het kan geen kwaad, De ene beweert dat het niks uit makt en de ander beweert dat 6 maaltijden zorgt voor een betere metabolisme, ik denk zelf dat het laatste klopt, dus ik zeg 6 maaltijden! hoeven niet evengroot te zijn, gewoon 3 hoofdmaaltijden, en 3 tussendoortjes, waaronder de laatste kwark met noten, en dan de andere 2 OF boterhammen OF kwark of iets..

Ah nog een vraag, tel ik de whey mee? +- 170 kcal

Tot nu toe nam ik er eentje na de training altijd en soms savonds. Bij niet trainingsdagen soms 1ntje savonds.

Whey moet inderdaad meegeteld worden. Kcals zijn kcals hé. Ik raad je aan om whey voor de training te nemen (of erna, er is discussie rond dit punt). Ik zou ook whey nemen als je net opstaat, dus niet in de avond.

Heb je ook je onderhoud berekend?
Daar is ook een sticky voor!

Een eenvoudige methode om vet en zo min mogelijk spier te verliezen, is om tussen de 300 tot maximaal 500 kcal onder je onderhoud te eten.

Dat heb ik toch gedaan... ? Helemaal bovenaan staan de berekeningen en ik kom uit op 2000kcal...

Dat heb ik toch gedaan... ? Helemaal bovenaan staan de berekeningen en ik kom uit op 2000kcal...

Nou dan heb je je antwoord al!:D

Ik vond het er niet echt duidelijk staan.
Onderhoud is het totaal aantal kcal wat je normaal op een dag verbruikt!

Als dat idd 2000 is moet je er dus 300 tot 500 max. vanaf halen.
Ik vind 2000 kcal voor een man wel erg laag. Een man die niet sport heeft gemiddeld al zo'n 2500 kcal nodig.....

Nou dan heb je je antwoord al!:D

Ik vond het er niet echt duidelijk staan.
Onderhoud is het totaal aantal kcal wat je normaal op een dag verbruikt!

Als dat idd 2000 is moet je er dus 300 tot 500 max. vanaf halen.
Ik vind 2000 kcal voor een man wel erg laag. Een man die niet sport heeft gemiddeld al zo'n 2500 kcal nodig.....
.... maar dan wel uitgaande van de hele dag liggend op bed.

@ MironT

Dit heb ik toch allemaal berekend denk ik? (berekend met de benedict harris methode)

1700kcal verbruikt mijn volle gewicht indien ik helemaal NIKS doe

Aangezien ik wil cutten neem ik mijn vet vrije massa, die verbruikt 1500kcal indien ik helemaal NIKS doe. Aangezien ik 4x heb ik daar 1000kcal bijgedaan (tip van: SpankSta)

Dus: 1500kcal + 1000 kcal = 2500 kcal

Maar ik wil cutten dus doe ik daar 500 kcal van af en kom ik uit op mijn 2000kcal. Hier komt nog cardio bij.

Is het wellicht een optie om je calorieen globaal rond de 2300kcal te houden, mag best 150 meer of minder zijn, zolang je maar zorgt dat je dagelijks t.w.v. minimaal 600 à 800 kcal wegcardioot?

Is het wellicht een optie om je calorieen globaal rond de 2300kcal te houden, mag best 150 meer of minder zijn, zolang je maar zorgt dat je dagelijks t.w.v. minimaal 600 à 800 kcal wegcardioot?

Het is het beste om voor jezelf een berekening met de sticky's te maken.
Iedereen is nu eenmaal verschillend.

Ten eerste wordt eruit gegaan van lengte, gewicht en leeftijd(weet ik niet zeker).
Ook moet je nog je activiteiten niveau berekenen.

Zou jammer zijn als je alles uit de losse pols doet en het uiteindelijk niet klopt...

Jerney, daar heb je zeker een punt. Ik vind het alleen zelf wel erg lastig om alle calorieen over een dag exact bij te houden over een langere periode, vandaar dat ik dacht dat het wellicht een idee is om hierin iets minder exact te zijn en voor de zekerheid een behoorlijk ruime cardio te doen? Zeg; wekelijks 3x40 min. op de loopband en hiernaast nog wat lichte krachttraining voor onderhoud.

Dan moet je toch wel vreemd veel gegeten hebben voor een cut om niet sowieso onder je basisbenodigdheid te zitten?

Jerney, daar heb je zeker een punt. Ik vind het alleen zelf wel erg lastig om alle calorieen over een dag exact bij te houden over een langere periode, vandaar dat ik dacht dat het wellicht een idee is om hierin iets minder exact te zijn en voor de zekerheid een behoorlijk ruime cardio te doen? Zeg; wekelijks 3x40 min. op de loopband en hiernaast nog wat lichte krachttraining voor onderhoud.

Dan moet je toch wel vreemd veel gegeten hebben voor een cut om niet sowieso onder je basisbenodigdheid te zitten?

Ik denk dat het heel persoonlijk is.
Zelf wil ik graag weten wat ik bereik met een bepaald aantal kcal.
Als ik cut zou ik ook niet licht cardio doen maar juist zwaar om spierverlies te voorkomen.
Kcal. bijhouden is voor mij al zo standaard dat het geen enkele moeite is.
Ik wil ook altijd zeker weten of ik wel genoeg eiwit binnen heb gekregen dus het is als een tweede natuur geworden.

Ik weet ook niet wat jouw doelstelling is?

Ik heb ooit uitgerekend dat ik met 200gram kalkoenfilet, 450 gram kwark en om de dag 2 blikjes tonijn in ieder geval voldoende eiwit binnenkrijg (naast mijn andere eten natuurlijk, waarbij ik probeer zo weinig mogelijk vet binnen te krijgen, en er sneakt nog genoeg vet tussendoor)

De totale hoeveelheid die ik dagelijks eet is momenteel vrij ruim, omdat ik nog wel een paar kilootjes kan gebruiken. Per maart wil ik minder gaan eten en er flink bij cardioen.

Ik snap best dat je meer grip op de situatie hebt als je het precies bijhoudt, maar hóe houd jij je calorieen bij? Ik heb wel de eetmeter op mijn PC geinstalleerd, maar heb je dan overdag iets bij je waarop je het bijhoudt, of bepaal je tevoren exact wat je die dag gaat eten? Of weet jij aan het einde van de dag nog wat je exact hebt gegeten?

Terug
Naar boven