MuscleMeat

Vraag over cutten

Ik snap best dat je meer grip op de situatie hebt als je het precies bijhoudt, maar hóe houd jij je calorieen bij? Ik heb wel de eetmeter op mijn PC geinstalleerd, maar heb je dan overdag iets bij je waarop je het bijhoudt, of bepaal je tevoren exact wat je die dag gaat eten? Of weet jij aan het einde van de dag nog wat je exact hebt gegeten?

Bij de Bruna kan je kcal boekjes kopen waar alles in staat.

Ik weet onderhand zelf vaak wat er in een product zit.
Omdat bb-drsvoer toch niet heel verschillend is ken ik meestal wel de waardes e/k/v en kcal per ons uit mijn hoofd.

Ik neem van thuis ook altijd eten mee, zodat ik schoon eet, weet wat ik eet, en vaak kan eten.
Twee dagen in de week lunch ik op mijn werk, dan maak ik idd een schatting.

Natuurlijk junk ik ook, was helemaal mis met de kerst...:D

Ok, helder. Zal het per maart gaan proberen, ga dan nl. proberen scherp te cutten, maar ik blijf het lastig vinden om hoeveelheden in te schatten van wat ik eet. Ik heb nochtans geen weegschaal op mijn werk staan, dus zal dan thuis alvast lunch moeten maken, wat best een aanpassing is.
Hoe doe je dat qua avondmaaltijd? Ik probeer wel te cutten, maar mijn vriendin niet, dus maar gewoon kleine porties nemen, zodat het binnen je dieet past? En weeg je dan ook wat je eet of schat je het zo'n beetje? Bijvoorbeeld 125 gram aardappel = 1,5 exemplaar? 2 grote scheppen rode kool = 225 gram? Of weeg je het ook echt?

Ok, helder. Zal het per maart gaan proberen, ga dan nl. proberen scherp te cutten, maar ik blijf het lastig vinden om hoeveelheden in te schatten van wat ik eet. Ik heb nochtans geen weegschaal op mijn werk staan, dus zal dan thuis alvast lunch moeten maken, wat best een aanpassing is.
Hoe doe je dat qua avondmaaltijd? Ik probeer wel te cutten, maar mijn vriendin niet, dus maar gewoon kleine porties nemen, zodat het binnen je dieet past? En weeg je dan ook wat je eet of schat je het zo'n beetje? Bijvoorbeeld 125 gram aardappel = 1,5 exemplaar? 2 grote scheppen rode kool = 225 gram? Of weeg je het ook echt?

Ten eerste moet je jouw vriendin overtuigen om ook schoon te gaan eten;), dat is het makkelijkst.

Koolhydraten weeg ik meestal maar een ezelsbruggetje is dat een kleine vuistgrote ong. 100gr is.
Groente waar geen toevoegingen bij zitten, bevatten meestal heel weinig kcal. dus die weeg ik niet.

Mijn man eet ook schoon.
Hij moet dus heel veel schone eiwitten binnenkrijgen om de dag door te komen.
Hij bereidt de meeste eiwitten: grilt 1 kg kipfilet, 2 zakken pangafilet, tartaartjes etc. etc.
Ik maak daar dan weer volkorenpasta, zilvervliesrijst e.d. bij + broccoli, roerbakgroente etc.
Onze koelkast barst dus altijd van de meeneem maaltijdjes.
Mochten we niet genoeg hebben dan vullen we aan met shakes en als laatste maaltijd altijd kwark met een schep whey erdoor.

Het is dus een andere levenswijze geworden die ook totaal verschilt van een "normaal" eetpatroon.
Dit in combinatie met kt en cardio levert voor ons het gewenste resultaat.

Je moet dus wel een knop omzetten en zeer gemotiveerd zijn!:)

Ten eerste moet je jouw vriendin overtuigen om ook schoon te gaan eten;), dat is het makkelijkst.

Koolhydraten weeg ik meestal maar een ezelsbruggetje is dat een kleine vuistgrote ong. 100gr is.
Groente waar geen toevoegingen bij zitten, bevatten meestal heel weinig kcal. dus die weeg ik niet.

Mijn man eet ook schoon.
Hij moet dus heel veel schone eiwitten binnenkrijgen om de dag door te komen.
Hij bereidt de meeste eiwitten: grilt 1 kg kipfilet, 2 zakken pangafilet, tartaartjes etc. etc.
Ik maak daar dan weer volkorenpasta, zilvervliesrijst e.d. bij + broccoli, roerbakgroente etc.
Onze koelkast barst dus altijd van de meeneem maaltijdjes.
Mochten we niet genoeg hebben dan vullen we aan met shakes en als laatste maaltijd altijd kwark met een schep whey erdoor.

Het is dus een andere levenswijze geworden die ook totaal verschilt van een "normaal" eetpatroon.
Dit in combinatie met kt en cardio levert voor ons het gewenste resultaat.

Je moet dus wel een knop omzetten en zeer gemotiveerd zijn!:)

Wil jij mijn vrouw niet worden?:D

Terug
Naar boven