KrentenbaardNL
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 91kg
- Vetpercentage
- 13%
Hallo
Ik ben 1.86 en weeg nu ongeveer 91 kilo met een vetpercentage van +/- 13%
Voor de eerste keer wil ik nu echt gaan cutten (misschien een rare tijd van het jaar maar ik wil gewoon gaan cutten nu). Ik heb een eetschema gemaakt met wat voor mij haalbaar is met werk enz. Kan iemand DIE ER VERSTAND VAN HEEFT ze mening hierover geven en evt aanpassen? Ik heb zelf namelijk het idee dat ik erg laag zit in calorieën en ben bang veel spiermassa kwijt te raken . Ik heb 2 maaltijden geschrapt in mijn standaard eetschema en hier en daar wat geschoven:
Ontbijt 08:00 : Kom 300 à 400 gram Magere yoghurt + noten muesli + shake
Middageten 12:00: broodmaaltijd 4 à 6 boterhammen met pindakaas afhankelijk van de honger
Halverwege de middag (meestal na het trainen): 1/2 L franse kwark + shake
Avondeten 18:00: gevarieerd
Voor het slapen 23:30: nachtshake caseine
ongeveer een liter halfvolle melk verspreid over de dag
Ik heb uitgerekend wat ik in een dag binnenkrijg:
KCAL: 2512
Eiwit: 149.3 gram
Koolhydraat: 270.15 gram
Vet: 50.45 gram
Dit is exclusief mijn avondeten. Dit varieert namelijk heel erg met aardappen, groenten, vlees, rijst, pasta etc.
Volgens een berekensite is mijn caloriebehoefte 3318 KCAL. Ik denk dat ik hier wel redelijk aan zit met mijn avondeten erbij?
Ik hoop dat jullie er nu wat meer mee kunnen
Ik ben 1.86 en weeg nu ongeveer 91 kilo met een vetpercentage van +/- 13%
Voor de eerste keer wil ik nu echt gaan cutten (misschien een rare tijd van het jaar maar ik wil gewoon gaan cutten nu). Ik heb een eetschema gemaakt met wat voor mij haalbaar is met werk enz. Kan iemand DIE ER VERSTAND VAN HEEFT ze mening hierover geven en evt aanpassen? Ik heb zelf namelijk het idee dat ik erg laag zit in calorieën en ben bang veel spiermassa kwijt te raken . Ik heb 2 maaltijden geschrapt in mijn standaard eetschema en hier en daar wat geschoven:
Ontbijt 08:00 : Kom 300 à 400 gram Magere yoghurt + noten muesli + shake
Middageten 12:00: broodmaaltijd 4 à 6 boterhammen met pindakaas afhankelijk van de honger
Halverwege de middag (meestal na het trainen): 1/2 L franse kwark + shake
Avondeten 18:00: gevarieerd
Voor het slapen 23:30: nachtshake caseine
ongeveer een liter halfvolle melk verspreid over de dag
Ik heb uitgerekend wat ik in een dag binnenkrijg:
KCAL: 2512
Eiwit: 149.3 gram
Koolhydraat: 270.15 gram
Vet: 50.45 gram
Dit is exclusief mijn avondeten. Dit varieert namelijk heel erg met aardappen, groenten, vlees, rijst, pasta etc.
Volgens een berekensite is mijn caloriebehoefte 3318 KCAL. Ik denk dat ik hier wel redelijk aan zit met mijn avondeten erbij?
Ik hoop dat jullie er nu wat meer mee kunnen
Laatst bewerkt: