AndroidHealthClinic

Vraag over dieet

Bezoekers in dit topic

RobbeA

Novice
Lid geworden
25 aug 2015
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
90kg
Hallo,

Mijn naam is Robbe, ik ben nu 1 jaar aan het fitnessen en wil het beginnen serieus nemen in verband met voeding. Ik volg nu momenteeel een high carb-low fat dieet dus ik eet veel rijst met kip. Met wat ik op een dag eet zit ik aan de 2000 kcal. Nu is mijn vraag of dit genoeg is aangezien ik de nodige carbs en proteine wel behaal met 2000kcal op 1 dag. het is gewoon dat ik heel clean eet en aangezien ik weinig vet eet is het moeilijk om mijn dagelijkse kcal omhoog te halen zonder over mijn max koolhydraten en proteine te gaan.

PS: Mijn doel is niet om te bulken maar gewoon heel het jaar door redelijk lean te staan met een beetje mass. Ik ben altijd aan de dikkere lant geweest (puffy) geweest dus wil absoluut niet bijkomen. (toch niet in vet)

alvorens bedankt!

greetz Robbe
 
Heb je zelf al een poging gedaan om je onderhoudsbehoefte te berekenen?
 
wat je moet doen is je kcalbehoefte uitrekenen dit kan op meerdere manieren, je kunt ff googlen maar ik zelf gebruik altijd dit : http://iifym.com/iifym-calculator/.

als je niet te dik wilt worden zou ik toch een klein overschot doen van bijv 200 kcal, word je toch te dik pas je dit gelijk aan naar een overschot van 100. op onderhoud eten zou ik niet doen omdat je hierbij nauwelijks tot niets aankomt in massa. high carb low fat dieet zou ik ook afraden tenzij je er een uitgedachte goede reden voor hebt, ik zelf word ook redelijk snel dik en ik merk juist als ik hoog in (gezonde) vetten ga zitten en lager in koolhydraten dat dit erg effectief is.
 
Back
Naar boven