Hallo,
Ben een echte beginner, maar ik train nu enkele weken op het volgende "welbekende"fullbody schema 2 x per week:
Dit schema heb ik uiteraard van het DBB.
Cardio
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
Nu was ik gisteren in gesprek met de instructeur op de sportschool en we besproken dit schema.
In eerste instantie vond hij het sowieso een nogal een incompleet schema. Hij zou veel meer oefeningen voor mij willen toevoegen. Ik heb aangegeven dat ik geen tijd heb voor meer oefeningen etc.. Ik kan immers slechts 2 x per week max 1 uur trainen ivm werk.
Daarnaast gaf aan dat ik de "militaire press"beter op een toestel kan uitvoeren aangezien dit voor beginners gewoon handiger is. ( en ik dus de oefening beter doe). Verder gaf hij aan dat ik beter ipv "barbell curl" gewoon met twee dumbelels seated de oeferning kan doen voor de biceps.
Tot slot.. Mijn gehele benen mogen mijns inziens extra aandacht krijgen.. is het verstandig Legg press aan het programma toe te voegen?
Wat is jullie mening hierover?
---------- Toegevoegd om 21:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:02 ----------
Oja, nog even ter info:
Deze instructeur stelde het volgende schema voor voor mij (2x per week)
Leg press 3x10
Squat 3x 10
Flat Bench press 3x10
Pull Over 3x 10
Cable Row 3x10
Bent Rowing 3x 10
Shoulder Press 3 x 10 (is dit niet de milltaire press?
Cable Side raise 3x 10
Wing.... overhead 3x 10 (kan niet precies lezen wat er staat)
Seated Bicep Curl 3x10
Buik spier apparaat
Wat vinden jullie eigenlijk van dit Fullbody schema~? Volgens mij doe je er wel sowieso een stuk langer over..
Dank!!
Ben een echte beginner, maar ik train nu enkele weken op het volgende "welbekende"fullbody schema 2 x per week:
Dit schema heb ik uiteraard van het DBB.
Cardio
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
Nu was ik gisteren in gesprek met de instructeur op de sportschool en we besproken dit schema.
In eerste instantie vond hij het sowieso een nogal een incompleet schema. Hij zou veel meer oefeningen voor mij willen toevoegen. Ik heb aangegeven dat ik geen tijd heb voor meer oefeningen etc.. Ik kan immers slechts 2 x per week max 1 uur trainen ivm werk.
Daarnaast gaf aan dat ik de "militaire press"beter op een toestel kan uitvoeren aangezien dit voor beginners gewoon handiger is. ( en ik dus de oefening beter doe). Verder gaf hij aan dat ik beter ipv "barbell curl" gewoon met twee dumbelels seated de oeferning kan doen voor de biceps.
Tot slot.. Mijn gehele benen mogen mijns inziens extra aandacht krijgen.. is het verstandig Legg press aan het programma toe te voegen?
Wat is jullie mening hierover?
---------- Toegevoegd om 21:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:02 ----------
Oja, nog even ter info:
Deze instructeur stelde het volgende schema voor voor mij (2x per week)
Leg press 3x10
Squat 3x 10
Flat Bench press 3x10
Pull Over 3x 10
Cable Row 3x10
Bent Rowing 3x 10
Shoulder Press 3 x 10 (is dit niet de milltaire press?
Cable Side raise 3x 10
Wing.... overhead 3x 10 (kan niet precies lezen wat er staat)
Seated Bicep Curl 3x10
Buik spier apparaat
Wat vinden jullie eigenlijk van dit Fullbody schema~? Volgens mij doe je er wel sowieso een stuk langer over..
Dank!!
Laatst bewerkt: