Fitness Seller

Vraag over optrekken

nelles21

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
78kg
Vetpercentage
16%
Ik had een vraagje met betrekking tot optrekken. Ik train vaak met een vriend van mij en wij zijn vaak het 1ste setje wel ongeveer in staat tot 8 herhalingen (niet helemaal met goede uitvoering). Nu was mijn vraag dus ook is het beter om iets minder herhalingen te maken met redelijke uitvoering. Of elkaar te helpen ook met redelijke uitvoering of om op een apparaat met tegen gewichten te gebruiken en dan wel 8 herhalingen en perfecte uitvoering ???

Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk.

Mijn ervaring is om het gewoon veel te doen. Zolang je je handen op dezelfde breedte houdt kan er weinig veranderen aan je houding tussen de reps in. Na verloop van tijd ga je die 8 keer een stuk makkelijker doen.

• Topic Starter Topic Starter
Het probleem is dan alleen dat ik hem wel doe maar niet ver naar beneden toe ga dat ik hem dus iets meer dan de helft doe zeg maar de rep.

Heb je niet een Vertical traction staan? train ook die dingen komt het vanzelf naar 8 10 12 2 x 10 etc..

2x per week oefenen.
wide grip, close grip.... zoveel mogelijk veranderen.
elke week een andere rep cyclus... week 1 doe je bijvoorbeeld 5 sets van 5, de keer erop weer 5x5 maar verhoog je 2,5 kilo (met dumbbell tussen je benen bijv)
weekje later weer eens wat anders... bijv. 4x8 ofzo met hulp...

succes!

Idd gewoon vaak doen. In het begin kon ik ook maar net 8 x doen. Wel je lichaam stil houden en vanuit je rug\armen omhoog trekken. Sommige zie je zichzelf omhoog schoppen ???

Als je echt veel moeite hebt, gewoon een bankje gebruiken.
Of je maatje laten helpen door met 1 hand je voeten te ondersteunen.

Je vraag is dus niet hoe je meer op kan trekken, maar of het beter is om iets te cheaten of niet.. De 'perfecte' beweging zal voor iedereen anders zijn en variatie is erg belangrijk, als die niet zo stricte herhalingen jou helpen bij het behalen van je doelen is er niets mis mee.. Net als dat er niets mis is met strictere reps.
Om meer herhalingen te kunnen zou ik van faillure afblijven en veel setjes doen, bijv. 10x4hh. en dan elke keer een herhalingen proberen toe te voegen (per training).

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt. Ga wel minder herhalingen proberen en meer setjes doen ;).

Terug
Naar boven