AndroidHealthClinic

vraag over spiergroei in rust

chukki

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
93kg
Ik zit eigelijk met een vraag daarover.

Ik weet dat je spieren voldoende rust nodig hebben en dat je ongeveer een
8 uur per dag moet slapen. Nu vroeg ik me af als wanneer ik bv een filmpje kijk in
de zetel, of op de playstation speel in men luie zetel, dat ook wordt gezien als rust,
of bedoelen ze met rust dat je echt effectief moet slapen?

Want het kan toch is zijn dat je minder dan 8 uur slaapt maar het in de dag
rustig houdt door te luieren, zijn je spieren dan ook in rust?

In principe als je je spieren niet intensief gerbuikt zijn ze aan het uitrusten/herstellen. Ga je joggen of iets dan gebruik je je spieren en zijn ze dus niet meer in rust.

helpen 2 uur lange middag-dutjes om slaap in te halen die je s'nachts gemist hebt? :)

helpen 2 uur lange middag-dutjes om slaap in te halen die je s'nachts gemist hebt? :)

Het zal per persoon verschillen hoe je reageert op middag-dutjes. Als ik buiten de nacht om slaap voel ik me daarna nog beroerder dan daarvoor.

Wat het effect op je spieren is weet ik niet.

Ik kan mensen bedenken die op basis van hun werk en leven thuis in feite 20 uur per dag rusten... maar of dat nou zo goed is voor je spieren? ;).

Damn wat is de wereld oneerlijk, ik wil trainen en me lichaam niet meer bewegen om me doel te bereiken. Ik wordt nu al para wanneer ik een zware training heb gehad en een intensief k*tklusje krijg op me werk.

volgens mij rust je inderdaad van dutjes niet echt heel erg uit, niet dat ik aan Anrold twijfel, maar ik denk dat 7 of 8 uur aaneengesloten echt het beste is

volgens mij rust je inderdaad van dutjes niet echt heel erg uit, niet dat ik aan Anrold twijfel, maar ik denk dat 7 of 8 uur aaneengesloten echt het beste is

Arnold idd, en ja ik wel.......
damn man, wat is iedereen hier gek van die kerel.... jullie zouden hem echt willen ppen of niej?

Slaap is wel belangrijk, tijdens je REM-slaap krijg je inderdaad afgifte van groeihormoon wat belangrijk is voor spierherstel.

Daarnaast zou ik je spieren buiten je training niet onnodig belasten, tuurlijk moet je ze gebruiken maar met gamen hoef je niet bang te zijn dat ze te weinig rust geven.

Als je slaapt dan gaat je lichaam in herstel modus (de REM slaap), dan gaan er allerhande chemische processen in gang onderandere de afgifte van groeihormoon. Wanneer je op je playstation zit te spelen dan ga je eerder gestresseerd zijn en ga je afgifte krijgen van cortisol (het stresshormoon) en dit werk juist spierafbrekend. Dus in je zetel luieren zal niet slecht zijn maar de playstation zou ik daar niet zo direct bijrekenen, dit zou eerder een negatieve invloed kunnen hebben om je spierherstel.

Als je slaapt dan gaat je lichaam in herstel modus (de REM slaap), dan gaan er allerhande chemische processen in gang onderandere de afgifte van groeihormoon. Wanneer je op je playstation zit te spelen dan ga je eerder gestresseerd zijn en ga je afgifte krijgen van cortisol (het stresshormoon) en dit werk juist spierafbrekend. Dus in je zetel luieren zal niet slecht zijn maar de playstation zou ik daar niet zo direct bijrekenen, dit zou eerder een negatieve invloed kunnen hebben om je spierherstel.

is cortisol het zelfde als prednison?:scratch:

is cortisol het zelfde als prednison?:scratch:

Nee cortisol is een hormoon dat ons lichaam zelf aanmaakt in tijden van stress om spierweefsel af te breken en zo ons lichaam te voorzien van extra brandstof .

Prednison is een synthetisch medicament (corticosteroïde) dat doorgaans oraal wordt ingenomen en effect heeft in tal van situaties. Het is een synthetisch, maar sterker werkend analogon van het natuurlijke bijnierschorshormoon hydrocortison.

Prednison is vooral effectief bij het onderdrukken van het immuunsysteem. Het wordt voorgeschreven bij allerhande auto-immuunziekten zoals astma, Multiple sclerose en de ziekte van Crohn alsmede bij het voorkomen van afstoting na orgaantransplantaties. Ook wordt het gebruikt bij een aantal allergische aandoeningen, reuma en nog een aantal andere ziektebeelden. Prednison is een pro-geneesmiddel, dat in de lever wordt omgezet in de actieve vorm prednisolon. Tegenwoordig wordt meestal dit laatste middel direct voorgeschreven.

Als prednison of prednisolon gedurende een langere periode wordt gebruikt, ontstaat afhankelijkheid omdat het lichaam zelf minder corticosteroïden maakt. Dit betekent dat gebruik van prednison niet zomaar gestopt kan worden zonder grote gezondheidsrisico's, maar volgens een zorgvuldig schema moet worden afgebouwd waarbij de toegediende doses steeds kleiner worden en/of met grotere tussenpozen worden toegediend.

Ik slaap mischien maar 5 a 6 uurtjes per nacht maar voel me altijd goed. Word goed wakker zonder lam te zijn. ben nooit overtraind en maak progressie.
Dat ik niet slaap komt door mijn ADD. Ik weet ook pas sins kort dat ik hier last van heb.
Overdag na het eten bvb slaap ik vaak nog wel een uurtje

Ik slaap mischien maar 5 a 6 uurtjes per nacht maar voel me altijd goed. Word goed wakker zonder lam te zijn. ben nooit overtraind en maak progressie.
Dat ik niet slaap komt door mijn ADD. Ik weet ook pas sins kort dat ik hier last van heb.
Overdag na het eten bvb slaap ik vaak nog wel een uurtje

Heb ook add en kan ook niet vast slapen....met groeien geen probleem...

Terug
Naar boven