Fitness Seller

vraag sit ups / pompen

vibokip

Cool Novice
Waardering
0
hey ik wil ook wat spieren krijgen en ben van gisteren begonnen met gewoon wat minder koeken snoep.. en 100 sit ups+ 50 keer pompen ik weet dat het niet veel is maar weet iemand dat dit resultaat oplevert (ook dat je het ziet) en na hoeveel weken/maanden dan?

Nee, helemaal fout.

Je hebt helemaal geen 100 situps nodig, 3 x 12 is genoeg als je goed let op je techniek.

En wat bedoel je met pompen?

lees even rustig de sticky's door daar staat wat handige informatie over voeding en trainingen.

• Topic Starter Topic Starter
Nee, helemaal fout.

Je hebt helemaal geen 100 situps nodig, 3 x 12 is genoeg als je goed let op je techniek.

En wat bedoel je met pompen?

hoe bedoel je wat bedoel je met pompen?

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:05 ----------

en heeft het eigenlijk nut dit pompen en situps op ga je hier niets van zien?

ik zou goed door blijven pompen, ik doe dat ook altijd en arnold (schwarzenegger) zegt dat ik er goed uit ben gaan zien

hey ik wil ook wat spieren krijgen en ben van gisteren begonnen met gewoon wat minder koeken snoep.. en 100 sit ups+ 50 keer pompen ik weet dat het niet veel is maar weet iemand dat dit resultaat oplevert (ook dat je het ziet) en na hoeveel weken/maanden dan?

Van je vriendin pompen krijg je geen spiermassa, wel verbrand je eventueel wat vet weg!
Ooooh....12 jaar oud...nou van jezelf pompen krijg je alleen spiermassa als je je kwakkie opslurpt voor de eiwitten, wel doen als het nog warm is he!

lol weer iemand die over pompen begint, wat bedoel je daarmee??

Ik denk ?opdrukken? & sit-ups, je kan je beter op de techniek richten en je op andere oefeningen richten voor bijvoorbeeld de armen, wat minder eten helpt niet, je moet juist meer eten (maar wel gezond), lees eens de stickies in de volgende gedeeltes:
Voeding, Tiener bodybuilding & Oefeningen. (Stickies zijn die dingen bovenaan de topic lijst waar handige dingen in staan).
Ipv 100 sit ups kun je inderdaad beter 3x12 doen en dan zorgen dat je elke sit-up perfect uitvoert, maar als je een six-pack wilt kweken (ik denk dat dat je doel is voor je buik) zul je vooral vet moeten gaan verliezen om die zichtbaar te maken, ook daarvoor moet je je voeding en training aanpassen. Zie de stickies in 'Vetverlies & Conditietraining'.
Verder is het een kwestie van geduld, informatie op doen, goed slapen, eten en trainen.

Succes.

maar ik heb eigenlijk geen vet zo goed als niet weeg 37 en ben 12....

hoelang zou het duren voor een six pack? als je 150 situps per dag doet

Doe niet zo eng,
Begin eerst eens met meer gezonde dingen eten en meer eten want anders kan je je spiergroei sowieso wel vergeten.
150 situps is nergens voor nodig.. zoals hier al is gepost is 3x12 genoeg als je het goed doet. Waarom wil je trouwens een six pack? als je het wil showen tsja, het word nu winter? ga nu als een beest eten en trainen en probeer rond mei je six pack te laten komen dmv wat vetverlies...
neem aan dat je het namelijk wil voor de vrouwtjes?
succes

Deze topics zijn entertainment! :D

Hieruit kan ik dus op maken dat je niet goed oplet wat hier gepost word.

Lees dit trouwens maar eens:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/centraal-veelgestelde-vragen-topic-voor-beginners-163703/

Een greep uit dat topic:

13. Ik wil zo snel mogelijk een sixpack om er in de zomer op het strand een beetje goed uit te zien. Welke oefeningen kan ik hiervoor het beste doen?

Een zichtbare sixpack bereik je niet alleen door buikspieroefeningen maar vooral ook door je vetpercentage te verlagen. Als je nu meer dan 15% vet hebt, dan zullen je abs waarschijnlijk bedekt zijn met een laagje vet, waardoor ze onzichtbaar worden. Voor een beetje zichtbare rectus abdominis moet je gaan naar een vetpercentage van 10% of lager. 8% - 6% geeft een goed zichtbaar wasbord en 5% - 3% is wat pro fitness en bodybuilding atleten uit de boekjes hebben. Om dit te bereiken moet je zoals gezegd niet alleen buikspieroefeningen doen (dit verdikt en versterkt alleen de spier, maar neemt geen plaatselijk vet weg). Het vetpercentage verlagen gebeurt bij voorkeur met cardio-oefeningen als hardlopen, joggen, mountainbiken, roeien, enz. Je kan dan denken aan hoge intensiteit (meer energie verbranden op korte tijd), lage intensiteit (minder energie verbranden op korte tijd) of een combinatie van beiden. Het belangrijkste is dat je op termijn lichaamsvet gaat verbranden. Om van een vetpercentage van 15% naar 6% te gaan, moet je (afhankelijk van je eigen aanleg) echter denken aan tweeëneenhalf tot drie maanden van 'cutten' (cutten is een veelgebruikt woord in bodybuilding en houd in dat je zoveel mogelijk vet verliest en daarbij zoveel mogelijk spiermassa behoudt). Of je eerst de buikspieroefeningen doet om de spier te verdikken, of juist eerst gaat cutten hangt van jezelf af. Maar het is logisch om eerst spiermassa te vergroten en daarna pas het vet weg te laten smelten d.m.v. een cut-periode. Een goede sixpack bereiken is gewoonlijk hard werk, voor de ene al wat meer dan de andere. En vergeet niet: er zijn nog andere spieren te trainen!

Laatst bewerkt:
Lekker pompen.

fk9lck.jpg

pompen totdat je knapt:p

12 jaar en dan al pompen. Jeugd is er steeds vroeger bij :hamer:

Maar even serieus:
Niet die idiote aantallen sit-ups doen.
Probeer met wat gewicht achter je hoofd 12, 10, 8 ofzo te doen.
En dan regelmatig het gewicht opvoeren.
En eten zal je ook goed doen ;)

12 jaar en dan al pompen. Jeugd is er steeds vroeger bij :hamer:

Maar even serieus:
Niet die idiote aantallen sit-ups doen.
Probeer met wat gewicht achter je hoofd 12, 10, 8 ofzo te doen.
En dan regelmatig het gewicht opvoeren.
En eten zal je ook goed doen ;)

probeer met wat gewicht achter je hoofd 12 10 8 ofzo te doen

wat bedoel je daarmee?

Terug
Naar boven