AndroidHealthClinic

Vraag van een nieuweling

Justinvanheel

Novice
Waardering
0
Beste mannen, sinds 3 maanden ben ik weer opnieuw begonnen met fitness. Dit na een stop van 4 maanden waar ik toen 2 keer per week ging.
Ik wil het nou echt serieus aan gaan pakken en ben 5 / 6 dagen in de week aan 't gaan, wat ik in principe heerlijk vind, ik zit vol met motivatie!

Ik wil graag vragen of ik het op de onderstaande manier goed doe, want niet goed is hetzelfde als niet!
Edit: Ik wil puur massa trainen

Maandag:
Borst / biceps

Dinsdag :
Benen / Buik

Woensdag:
Schouders / Triceps

Donderdag:
Rug / Biceps

Vrijdag:
Borst / buik / triceps

Zaterdag:
Schouders / Benen.

Ik heb nou niet een gevoel alsof mijn schema perfect klopt en er nogal wat foutjes inzitten. Graag had ik hier enkel advies over.

Ps. In september ga ik 5 maanden naar curacao stage lopen waar ik ook 5 a 6 dagen per week wil gaan fitnessen

Kan iemand mij hier meer informatie over geven want ik vind er niks van op internet? Het is namelijk net om de hoek van mijn stage bedrijf!

- waar: Curacao, Nederlandse Antillen ( op Koraalspecht)
wie: Candido Daal ( Ryu heeft er ook getraind ;) )
Beoordeling: 9+ , zeer ruime openingstijden met een goede begeleiding door 55 jarige Bodybuild kampioen !!

Het is niet erg gestructureerd. Je doet nu 2x borst+benen en 1x rug. Zou gewoon een heldere indeling maken, bijv:
- dag 1: borst+rug
- dag 2: benen+buik
- dag 3: schouders+armen
- dag 4 rust
- dag 5 herhalen dag 1, dag6 herhalen dag 2, etc.

Het is ook handig om je oefeningen erbij te zetten..

• Topic Starter Topic Starter
Maar moet ik dan biceps & triceps op 1 dag doen? Is dat niet slecht?

ik zou elke spier maar een keer per week trainen.3-4 keer trainen is genoeg. 5 keer kan ook maar altijd je spier maar 1 keer per week trainen.

ik zou elke spier maar een keer per week trainen.3-4 keer trainen is genoeg. 5 keer kan ook maar altijd je spier maar 1 keer per week trainen.

:rolleyes: Kortzichtig, kromme denkwijze en geen trainingservaring? Hij kan makkelijk meerdere keren per week hetzelfde pakken. Wie ben jij om dat te bepalen?

:rolleyes: Kortzichtig, kromme denkwijze en geen trainingservaring? Hij kan makkelijk meerdere keren per week hetzelfde pakken. Wie ben jij om dat te bepalen?

wat je zegt ben je dus duidelijk zelf.

als je naar zen schema kijkt zie je dat hij alles 2 keer per week pakt. als ik mijn gevoel volg ben ik er redelijk zeker van dat hij dan per spiergroep 3-5 oefeningen per spier per training doet. daaruit neem ik af dat hij overtraint en niet zoveel van training afweet.

hij zegt dat hij zoveel mogelijk wilt trainen. dus zeg ik hem dat hij best 3-4 keer kan trainen of zelfs 5 keer per week. maar telkens een spiergroep omdat hij anders aan overrtaining gaat doen(dat laatste hebk wel niet gezegd). hij kan mss opt idee komen om fullbody te gaan elke dag van de week;)

genoeg uitleg?

Ja dus? Een fullbody elke dag? Ga je mijn manier nu ook als fout beoordelen als ik zeg dat ik 6x per week fullbody train? Je kan alles zovaak pakken als je wilt.. Ligt puur aan je intensiteit en volume.
2x per week kan makkelijk, veel reageren er gewoon goed op.

Ja dus? Een fullbody elke dag? Ga je mijn manier nu ook als fout beoordelen als ik zeg dat ik 6x per week fullbody train? Je kan alles zovaak pakken als je wilt.. Ligt puur aan je intensiteit en volume.
2x per week kan makkelijk, veel reageren er gewoon goed op.

waarom doe je moeilijk over iets dat hier vaak word gezegd:s snap je echt niet heb je niets beters te doen?

heb zelf lang 2x alles per week gedaan, en dat ging ook goed. maar waarom alles ingewikkeld maken voor iemand die pas nieuw is. simpel advies is simpel te begrijpen. wat jij in je eerste post zegt is ook goed en daar geef ik ook geen commentaar op.

er zijn zoveel mogelijkheden maar die noem je tog ook niet op? echt ik snap niet waarom je hier plots zo begint te doen, hou je hormonen is wat onder controle;)

maar altijd je spier maar 1 keer per week trainen.

Het enige waar ik op reageer is bovenstaande. Zulk soort dingen beweren terwijl hij nu al bijna alles 2x per week pakt, wat gewoon makkelijk kan. Er zijn zoveel mogelijkheden en jij beweert nu gewoon dat hij alles 1x per week moet pakken.

Om het topic nog een beetje een richting in te sturen, check de link in m'n sig van wsb4sb of zoek op google eens naar excel schema's van chad waterbury, daar staan echt veel uitgekauwde schema's voor je in.

Het enige waar ik op reageer is bovenstaande. Zulk soort dingen beweren terwijl hij nu al bijna alles 2x per week pakt, wat gewoon makkelijk kan. Er zijn zoveel mogelijkheden en jij beweert nu gewoon dat hij alles 1x per week moet pakken.

ik probeerde het simpel voor hem te houden;) en hij pakt bijna alles 2 keer inde week;) dus daar klopt al iets niet;) en hij wisselt niet af zoals jij in je eerste post zegt.

hebt mss de idnruk gegeven dat je max 1 keer inde week moet trainen maar dat was dan ook weeral men bedoeling niet. maar zoals ik al zij aan zen proggie te zien zal hij wel overtrainen dus daarom zo een komment;)

denk int vervolgens is na vooraleer je opmerkingen gaat geven;)

Terug
Naar boven