AndroidHealthClinic

Vraag voedingsschema

aeRoNz

Dutch Bodybuilder
Waardering
30
Gegroet beste BB'ers,

Ik ben onlangs begonnen met het serieus te nemen van mijn levensstijl op het gebied van voeding en fitness. Een kleine intro misschien.

Ik heb altijd al wel wat fitness gedaan, maar eerder voor het soepel blijven en het gevoel dat daar aanhangt (na het fitnesse voel je je zalig), daarmee kan ik geen week zonder.
Hierdoor heb ik best wat kracht ontwikkelt, nu recentelijk doe ik het al wat intensiever en al snel merk je verschil. En toen ontdekte ik dit forum en nu ben ik vrij obsessief bezig met het begrijpen en samenstellen van mijn eigen voedingsschema(voeding ervoor was nogal onregelmatig eigenlijk).

Nu heb ik zo'n excel bestandje door een moderator hier gedownload waar je al je dingen die je eet precies in kunt geven, en na een hele dag eten. (ik heb denk ik de helft vh forum al gelezen en jullie voedingsschemas nageaapt, natuurlijk op mijn niveau van bmr en Kcal nodig om te cutten). Uiteindelijk is het vrij logisch en toch verwarrend als je begint, maar dus. De uiteindelijke vraag is en er staat dan,
Target: Koolhydraten 20%
Eiwitten 40%
Vetten 40%
(ik vroeg me af waarom koolhydraten maar 20% is)
Desondanks een stevig menu (wat ik nog nooit eerder gehad heb), zijn mijn koolhydraten zeker 100g te hoog, hoe kan dit dan?

Mss nog enige tips?

Alvast bedankt,
vincent

Wat is je doel?
wil je juist aankomen (in spiermassa)
of wil je juist eerst wat vetmassa kwijt

• Topic Starter Topic Starter
Ik probeer eerst m'n BF waarde wat naar omlaag te krijgen, want er zit wel een laagje rond m'n spieren.

edit: staat dat ik 124g khd, 249eiW, 111vetten nodig heb. aan deze eiwitten kom ik ongeveer wel, koolhydraten zijn gewoon al overschreden door 5 sneetjes brood en vetten kom ik wel goed genoeg in de buurt, 2 lepeltjes lijnzaadolie will do the trick (extra op het dagelijkse menu).
En rijst is dan ook al niet goed? (79kh / 100gr)

Laatst bewerkt:
100 gram ongekookte rijst is al 250 gram gekookt en dat is al wel aardig wat dus daar kom je niet zo heel snel aan volgens mij.

verder zou ik me nog niet te druk maken om je koolhydraten die je binnenkrijgt. Probeer gwn 40% van je kcal uit koolhydraten te halen, dit heeft je lichaam namelijk nodig om normaal te functioneren.
Het is wel belangrijk dat de koolhydraten die je eet langzaam verteerbaar zijn. bronnen als zilvervlies rijst, volkoren brood, volkoren pasta en havermout zijn daarvoor goed.

Nu je wat fanatieker met fitness bezig bent en gezond eet, niet te veel snoept zul je sowieso wat vetmassa kwijtraken.

Terug
Naar boven