Fitness Seller

Vraagje aan de computer kenners (game PC)

Vipo

Competitive Bodybuilder
Waardering
150
Hey bro's,

Heb gisteren met een maat een PC in elkaar gezet, maar ik heb een probleem. Alles is goed verlopen en draait goed etc, maar me PC reboot zo nu en dan zomaar. Wat hoofdspecs van me PC:

4096MB Ram
280GTX
Quad Core 2666mhz

Dit alles draait op een voeding van 500W. Nu denk ik dat het ook aan de voeding ligt, dat me PC uit het niets reboot, maar het vage is dat ik soms 1,5 uur achter elkaar GTAIV/Fallout 3 met alles op high kan draaien, zonder enige problemen.
Net zat ik gewoon wat te surfen op internet en voorderest geen gekkigheid, maar plots hield ie er ook weer mee op.

Heb iemand enig idee waar het uberhaupt aan zou kunnen liggen!? Alle suggesties zijn welkom. Me koeling is overigens goed in orde CPU 18 graden en systeem 34 graden meestal, dus dat zit wel snor.

- Vipo

Geheugen gaar? :D .. btw .. zelf in elkaar gezet? Misschien maakt hij dan ergens kortsluiting ofzo

• Topic Starter Topic Starter
Zelf in elkaar gezet ja.

Geheugen gaar!? Is Kingston geheugen en alles is nieuw gekocht, maar misschien toch iets verkeerds mee? Kortsluiting zal ik ff in het achterhoofd houden.. Alleen geen idee hoe ik dat zou moeten checken. :P

Kan zijn dat je moederbord verkeerde voltages geeft, meestal aan het geheugen. Kijk daar eens naar.

Zelf in elkaar gezet ja.

Geheugen gaar!? Is Kingston geheugen en alles is nieuw gekocht, maar misschien toch iets verkeerds mee? Kortsluiting zal ik ff in het achterhoofd houden.. Alleen geen idee hoe ik dat zou moeten checken. :P

dus? :D nooit van doa (dead on arrivel) gehoord? .. installeer eens scisoftsandra. Volgens mij kan je daar alles wel mee meten en testen. Kan zijn dat je voeding het niet trekt, maar 500W lijkt me toch wel genoeg.

Het geheugen kan ook kapot gaan door het aan te raken en tegelijk statisch geladen te zijn. Als je geheugen monteert moet je zorgen dat je het liefst rubberen zolen aan hebt (sowieso niet op je sokken) en eerst even de kast aanraakt. Anders is het gelijk stuk.

Maar als het zomaar gebeurt klinkt het meer als je voeding. Veel voedingen worden verkocht als een aantal watt, maar dat is alleen de piek spanning. Gemiddeld zitten ze dan misschien maar rond de 200 a 250W. Dat zou ik even nazoeken, want ik denk dat je computer wel aardig stroom trekt.

Het geheugen kan ook kapot gaan door het aan te raken en tegelijk statisch geladen te zijn. Als je geheugen monteert moet je zorgen dat je het liefst rubberen zolen aan hebt (sowieso niet op je sokken) en eerst even de kast aanraakt. Anders is het gelijk stuk.

Maar als het zomaar gebeurt klinkt het meer als je voeding. Veel voedingen worden verkocht als een aantal watt, maar dat is alleen de piek spanning. Gemiddeld zitten ze dan misschien maar rond de 200 a 250W. Dat zou ik even nazoeken, want ik denk dat je computer wel aardig stroom trekt.

radiator of verwarmingsbuis :rocknana:

Bedankt voor de replies bro's.

Ik draaide net Memtest en toen ik begon, rebootte me PC :D... Hebben we meteen de oorzaak!?

Bedankt voor de replies bro's.

Ik draaide net Memtest en toen ik begon, rebootte me PC :D... Hebben we meteen de oorzaak!?

erm .. memtest op alle reepjes tegelijk? Ik zou reepje voor reepje mem gaan testen, dus alles behalve 1 reepje me eruit en dan memtest doen. Kan je uitsluiten welke gaar is en welke niet.

Als ij in de memtest op zijn bek gaat is het inderdaad geheugen (memtest vreet niet veel van je CPU en ook niet van je videokaart, dus je voeding zal het dan niet zijn)

Oké bedankt! Ga ik even doen dan.

Is er btw ook een proggie waarmee ik kan zien hoeveel W me PC gebruikt?

In de BIOS kan je dat meestal wel bekijken. Meestal een plek waar je de temp + wattage kan zien. Of er wordt vaak een programma van de moederbord fabrikant bijgeleverd die dit uitleest.

In de BIOS kan je dat meestal wel bekijken. Meestal een plek waar je de temp + wattage kan zien. Of er wordt vaak een programma van de moederbord fabrikant bijgeleverd die dit uitleest.

Wat je afleest is altijd fout. Je moet dat echt nameten met een wattmeter.

Is een 500 watt voeding voor zo'n systeem niet wat aan de lage kant:)? Want dit kan maar net met dit systeem volgens mij, hangt er natuurlijk van af wat er voor de rest nog in je pc zit.

Laatst bewerkt:
Zo goed als zeker een voeding die het niet trekt.

Terug
Naar boven