AndroidHealthClinic

Vraagje over berekening

Met mijn cardio ( verbruik ) ik 600. dat doe ik 5 dagen per week.

Dus moet ik die 600 bij de 2500 optellen of afhalen!

Als ik ze erbij doe kom ik op 3100. als ik dat dan eet val ik toch niet meer af.

of snap ik er nu helemaal niks meer van!

Alvast bedankt!

Je dagelijkse energie verbruik met 3 x per week krachttraining is 2500 calorieën.
Als je dit dagelijks eet en je doet je normale dingen (zonder cardio) dan blijf je globaal zoals je bent (wordt door je krachttraining wel gespierder).

Die 600 calorieën die je extra door cardio verbruikt is prachtig maar die moet je er niet bij eten anders verbrand je wél die extra calorieën, maar géén overtollig lichaamsvet.

Kortom, mijn advies voor jou is: blijf 5 x per week extra cardio training doen à 600 calorieën en maak een goed voedingsschema met globaal zo'n 2500 calorieën per dag.

Kijk na enige tijd of je je doel benaderd en stel anders je voedingsschema bij (bv dmv het schrappen van wat koolhydraten!).

• Topic Starter Topic Starter
Top dank je wel!! Dit is duidelijk!!!!

Ik ga nu een schema maken!!

groeten!

Ik heb Vier jaar geleden samen met me broer wat aan fitness gedaan! 2 jaar lang Herhaling na herhaling en niet echt Krachtraining!

Maar ik wil het nu toch weer oppakken. Met als doel eerst droogtrainen. nu 28% vet. dat wil ik rond de 15 krijgen. maarja getalletjes zeggen mij niks. gaat om hoe het eruit ziet!

En daarna wil ik gaan groeien!

Groeten!

Dan zou ik als ik jou was eerst maar eens de training opbouwen, bv 2x per week KT plus 2x per week afvaltraining op andere dagen. Je zal zien dat je eetpatroon daar vanzelf al door verandert. Goeie kans dat je meteen al afvalt, gewoon omdat je aktief bent geworden.

Als je na 1 of 2 maanden een stabiel patroon hebt, dan zou je als dat nodig is, je trainingen en voeding aan kunnen scherpen op basis van berekeningen en zo. Je hebt dan een stabiele basis, wat je niet hebt als je net begint.

Voortgang: wegen en vooral ook elektronische vetmetingen zijn onbetrouwbaar. Ze zijn veel te afhankelijk van omstandigheden, watergehalte en dergelijke. De beste methode is nog heel simpel je buikomvang meten. Als je een riem hebt zie je je voortgang aan de gaatjes, dat je minder hard hoeft te trekken om het gaatje te bereiken of dat je ineens een gaatje strakker kan.

Wil je persee wegen, dan zou ik het dagelijks doen, zowel savonds als sochtends, en dat bijhouden in een lijst. Je krijgt dan een soort beurskoerspatroon waarin je na verloop van een paar weken de trend kunt gaan zien.

Ja hier bereken ik wel de cardio want de cardio is dus die extra 300 calorieën per dag.
300 x 7 dagen = 2100 calorieën per week, zeg dus 4 dagen, 500 calorieën per keer.

als jij maar 300 kcal per cardiosessie doet word het tijd dat je toch eens wat meer gaat bewegen. ;) Je moet je cardio niet meerekenen, gewoon je dagelijkse bhoefte + KT toeslag, kortom: ALLES wat je op een dag doet, behalve de cardio.

als jij maar 300 kcal per cardiosessie doet word het tijd dat je toch eens wat meer gaat bewegen. ;) Je moet je cardio niet meerekenen, gewoon je dagelijkse bhoefte + KT toeslag, kortom: ALLES wat je op een dag doet, behalve de cardio.

Hij zegt 300 kcal per dag minder, dat is 300 kcal * 7 dagen = 2100 kcal per week. Uitgaande van 4 trainingen is dat 525kcal per training, lijkt me prima.

Waarom moet je cardio niet mee rekenen, de toeslag van 1,55 is voor Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week dus ...

uitgaande van je vvm is je onderhoud volgens mij 307 (ipv 270) + 21.6 * 69.84 = 1878.55 * 1.55 = 2911.76

Om af te vallen moet je minder eten om aan te komen meer.

Die 300 kacal komt uit een ander voorbeeld! Ik doe 600 per cardiosessie!!

Vraagje! Hoe kom je aan die 307 ipv 270?

Bedankt!!

Hij zegt 300 kcal per dag minder, dat is 300 kcal * 7 dagen = 2100 kcal per week. Uitgaande van 4 trainingen is dat 525kcal per training, lijkt me prima.

Waarom moet je cardio niet mee rekenen, de toeslag van 1,55 is voor Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week dus ...

uitgaande van je vvm is je onderhoud volgens mij 307 (ipv 270) + 21.6 * 69.84 = 1878.55 * 1.55 = 2911.76

Om af te vallen moet je minder eten om aan te komen meer.

Lees jij eerst even m'n sticky over cutten hier, ik ga niet wéér alles uit leggen.

Die 300 kacal komt uit een ander voorbeeld! Ik doe 600 per cardiosessie!!

Vraagje! Hoe kom je aan die 307 ipv 270?

Bedankt!!

Ja, weet ik maar komt op ongeveer hetzelfde neer, 4*600=2400 en 7*300=2100. Geen cardiosessie is gelijk.

sorry, moet zijn 370. bron boek BFFM van Tom Venuto.

Ik doe 600 per cardiosessie!!

Iedere dag 600, da's nie slecht. Als je alleen afvaltraining doet kan je trouwens wel 1000 per sessie van een uur halen, gewoon stevig doorjassen en een paar intervallen erbij, dan win je ook snel aan uithouding.

Dan kun je op andere dagen bv een uur KT doen. In totaal verbrand je dan gemiddeld meer, je spiergroei is hoger en beide gaan afzonderlijk beter dan als je het samen doet.

Als ik meer dan 800 per Cardiosessie verbruik en ik eet op onderhoud. inclusief sporttoeslag.

Dan ga ik toch spiermassa afbreken!

Groeten

Iedere dag 600, da's nie slecht. Als je alleen afvaltraining doet kan je trouwens wel 1000 per sessie van een uur halen, gewoon stevig doorjassen en een paar intervallen erbij, dan win je ook snel aan uithouding.

Dan kun je op andere dagen bv een uur KT doen. In totaal verbrand je dan gemiddeld meer, je spiergroei is hoger en beide gaan afzonderlijk beter dan als je het samen doet.

Kan nog veel beter hoor, ik deed op een gegeven moment 1100 kcal in 3 kwartier. DavyO is daar getuige van.

Hulp met Berekening

Hey,

Ik heb een vraagje over de berekening voor mijn dagelijkse behoefte:
dit is de berekening die ik heb gemaakt:
19 jaar
66 kilo en gok 15% vetpercentage
4 tot 5x in de week 1.5 uur training

Dagelijkse energie behoefte:
VVM: 66*0,85 = 56 kilo afgerond
Verbruik: 270 + (21.6 * 56) * 1.55 = 2293 Kcal.

Is dit het aantal Calorieen dat ik nodig heb om op hetzelfde gewicht en vetpercentage te blijven en hier zit dan al wel de sport verbruik bij van 1.5 uur trainen toch, waarvan meestal 3x in de week krachttraining 1.5 uur en 2x in de week een uur cardio + na cardio 20 min buikspieren.
Ik zou het graag willen weten of ik het goed heb berekend. Ben nu namelijk een jaar echt intensief bezig en ben al 10 kilo aangekomen sinds ik ben begonnen. Ik was erg licht geworden door een ziekte dus ik wilde van dat magere af en ik zit nu op een mooi gewicht vind ik zelf en ik wil nu beetje rond dit gewicht blijven dus daarom mijn vraag over de energie behoefte op een dag.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Greetz Pascal:rolleyes:

Kan nog veel beter hoor, ik deed op een gegeven moment 1100 kcal in 3 kwartier. DavyO is daar getuige van.

Ik geloof je zonder meer. Als je er echt op traint en je bent jong en wild dan kan je enorm veel meer. Maar zat je toen niet boven de 65% VO2max, tegen de verzuring aan?

Als ik meer dan 800 per Cardiosessie verbruik en ik eet op onderhoud. inclusief sporttoeslag.

Dan ga ik toch spiermassa afbreken!

Groeten

Als je niet ongevoed traint en niet teveel onder je verbruik zit met eten, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken. Voor de training een eiwitdrankje (50 kcals), en tijdens en na de training wat energiedrank nemen (bv 100 kcals verspreid over een uur) helpt. Die 150 kcal (10 minuten fietsen) haal je er makkelijk weer uit doordat je gewoon meer presteert. Een extra interval bijvoorbeeld.

De kcals van de sportdrank en eiwitdrank wel meetellen in je energieinname van de dag natuurlijk.

Die Eiwit shakes!! dat is toch die Whey die ik vaak zie in Schema's!!

Welke Whey kan ik het beste aanschaffen! Die helemaal boven aan de pagina is dat reclame blokje staat ofzo..

Of is er een ander product wat veel gebruikt wordt!

Alvast bedankt!

Als je niet ongevoed traint en niet teveel onder je verbruik zit met eten, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken. Voor de training een eiwitdrankje (50 kcals), en tijdens en na de training wat energiedrank nemen (bv 100 kcals verspreid over een uur) helpt. Die 150 kcal (10 minuten fietsen) haal je er makkelijk weer uit doordat je gewoon meer presteert. Een extra interval bijvoorbeeld.

De kcals van de sportdrank en eiwitdrank wel meetellen in je energieinname van de dag natuurlijk.

Energiedrank in de cut? ??? Foei! :finger:

Die Eiwit shakes!! dat is toch die Whey die ik vaak zie in Schema's!!

Welke Whey kan ik het beste aanschaffen! Die helemaal boven aan de pagina is dat reclame blokje staat ofzo..

Of is er een ander product wat veel gebruikt wordt!

Alvast bedankt!

De beste zijn ook gelijk de duurste: Isolaat of ion exchange.

Terug
Naar boven