AndroidHealthClinic

Vraagje over calorieinname - beginnen trainen.

k86dr

Novice
Waardering
0
Beste mensen,

Ik heb een paar vraagjes. Ik ga vanaf volgende week beginnen trainen. Ik heb lang stilgezeten met alle gevolgen van dien.

Mijn stats:
93kg
1,75m
22j
vet: dat wil ik niet weten.

Ik wil nu een eenvoudig schema gebruiken van rippetoe om de komende maanden wat spieren bij te bouwen en vet te verliezen.

Nu heb ik héél wat gelezen over de rippetoe methode. En de daarbijhorende voedingssecties voor 'chubbies'

" If you are a chubba bubba and you want to drop blubber, you can probably get by with somewhere between 12-15 calories/lb of bodyweight, depending upon how old you are, and how long you've been chubby. Chubby's who are extremely strong naturally (the stereotypical "big Samoan mofo") will have faster metabolisms because of their natural base of strength, as will chubby teenagers. If that's you, err toward the 15. If you're an old fart like me, check what 12x does for you."

Als ik dit even uitreken (15*202lbs) kom ik uit op 3000CAL. Hier met de methode op het forum kom ik uit op 2500CAL. Hoe is het mogelijk dat hier zoveel verschil op zit?

Welke methode zou ik beter aanhouden.

er staat 12-15 per lbs..jij gebruikt 15

met 12 is het 2424 kcal

ik adviseer je om gewoon even te kijken wat het beste voor je werkt..dit zijn toch maar richtlijnen

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt voor de reactie.
Is er trouwens nog een excel bestand of iets anders waar alle voedingsmiddelen enzo instaan met de bijhorende voedingswaardes.

Je kon ook de KEV waardes instellen en deze kleurden dan rood als je erover zat. Ik meen dat ik dat ergens gezien had maar vind het niet meer terug.

Terug
Naar boven