XXL Nutrition

Vraagje over Full Body Workouts

Pauly

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
72kg
Ik heb misschien een beetje een amateuristische vraag maar..
Ik train nu ongeveer een halfjaar serieus en ik blijf maar zitten op een full body workout 3 a 4 keer per week. (Ik train geen benen, wil ik wel aan gaan beginnen.)
Ik wil graag gaan splitsen in spiergroepen want ik weet natuurlijk dat dat veel betere en snellere resultaten oplevert maar het gaat nu nog steeds erg vooruit met mijn full body workouts.. En ik ben bang dat ik aan het begin er heel erg in moet komen als ik ga beginnen met een goed schema.. terwijl het nu zo lekker gaat. :p
Ik vroeg me af of jullie enige ervaringen hebben met het overstappen naar een goed schema, en hoe je dat het beste aanpakt voor jezelf.
Alvast bedankt!

Ik begon ook met 3 x per week fullbody, nu doe ik altijd:

Maandag: Borst, Triceps & Buik - 30 min cardio
Dinsdag: Shouders en Benen
Woensdag: Rug en Biceps & Buik - 30 min cardio
Donderdag: Rust
Vrijdag: Full body
Za & Zo: Rust

Je zegt dat je "FULL"body doet, maar geen benen, en je maakt nog goede vooruitgang...
Wat houd je tegen om nu eerst nog een paar maanden een echt fullbody schema te doen waar je je benen wel in meepakt?
Zolang je nog goed vooruit gaat is het niet noodzakelijk alles om te gooien. Als je je benen nog niet eens traint kan je beter beginnen met een compleet fullbody schema, en over een paar maanden opnieuw bekijken of je wilt gaan splitten...

maargoed, dat is slechts mijn mening...

p.s. Benen trainen is misschien niet hetgeen waarvan je denkt dat het de grootste zichtbare resultaten haalt, maar het trainen van de grote spiergroepen in je benen zorgt voor een extra groeiprikkel voor de rest van het lichaam, en bij je benen kan je makkelijker kilo's spieren pakken dan bij je armen.

• Like
Waarderingen: SG24
  • Topic Starter Topic Starter
Je zegt dat je "FULL"body doet, maar geen benen, en je maakt nog goede vooruitgang...
Wat houd je tegen om nu eerst nog een paar maanden een echt fullbody schema te doen waar je je benen wel in meepakt?
Zolang je nog goed vooruit gaat is het niet noodzakelijk alles om te gooien. Als je je benen nog niet eens traint kan je beter beginnen met een compleet fullbody schema, en over een paar maanden opnieuw bekijken of je wilt gaan splitten...

maargoed, dat is slechts mijn mening...

p.s. Benen trainen is misschien niet hetgeen waarvan je denkt dat het de grootste zichtbare resultaten haalt, maar het trainen van de grote spiergroepen in je benen zorgt voor een extra groeiprikkel voor de rest van het lichaam, en bij je benen kan je makkelijker kilo's spieren pakken dan bij je armen.

Hmm klinkt wel goed man! Maar wat jij eigenlijk zegt is dat je niet perse meer vooruitgang boekt als je gaat splitsen?

Thxx:D

---------- Post toegevoegd Fri 3 Feb 2012 om 14:25 ----------

Ik begon ook met 3 x per week fullbody, nu doe ik altijd:

Maandag: Borst, Triceps & Buik - 30 min cardio
Dinsdag: Shouders en Benen
Woensdag: Rug en Biceps & Buik - 30 min cardio
Donderdag: Rust
Vrijdag: Full body
Za & Zo: Rust

En heb jij duidelijk veel meer vooruitgang geboekt toen je ging splitsen in spiergroepen? Thxx

---------- Post toegevoegd Fri 3 Feb 2012 om 14:26 ----------

Ik ben ook onlangs over gestapt op splitschema. Uit de stickies, heb ik deze link gehaald en hier veel aangehad:
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?threadid=143006&CJAID=10409943&CJPID=4003003

Daarna standaard schema aangepast naar behoefte, hier gepost voor commentaar en klaar is Klara!

Suc6

P.S. voor extra inspiratie qua oefeningen:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Ziet er goed uit man, ik ga dit even checken!

Het is dan geen split-schema maar misschien is Rippetoe wel wat voor jou? Bovenaan dit forum staat een sticky waarin alles haarfijn wordt uitgelegd. Als beginner kun je met dit schema veel vooruitgang boeken! Ik zelf heb ook Rippetoe gedaan en ben na 4 maanden bulken en 1 maand cutten 4 kilo aangekomen, bij hetzelfde verpercentage;)!

• Topic Starter Topic Starter
Het is dan geen split-schema maar misschien is Rippetoe wel wat voor jou? Bovenaan dit forum staat een sticky waarin alles haarfijn wordt uitgelegd. Als beginner kun je met dit schema veel vooruitgang boeken! Ik zelf heb ook Rippetoe gedaan en ben na 4 maanden bulken en 1 maand cutten 4 kilo aangekomen, bij hetzelfde verpercentage;)!

Thx :D

Ik geloof in de kracht van periodiseren:

Een blok kracht (8 weken) - een blok hypertrofie (8 weken)- een blok spierconditie (4 weken)...

In het blok kracht kun je prima een programma als Rippetoe of Stronglifts volgen. In het blok hypertrofie werk je met een splitschema en in het blok spierconditie pak je een schema waarbij je alles op snelheid en explosiviteit traint...

Ik ben ervan overtuigd dat je dan het beste resultaat boekt!

Terug
Naar boven