Fitness Seller

vraagje over stronglift 5x5

Giacomo21

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m86
Massa
80kg
Vetpercentage
7%
ik zit dus met een probleempje. train al een jaartje ofzo maar heb eigenlijk als een malle gebenchd en squat en deadlift verwaarloosd.(i know erg dom maar heb het licht gezien) maar bij stronglift begin je dus op 50% van je 5rm max.
mijn bench is 5x90kg max
nu komt het grappige stuk: squat 5x60 en deadlift 5x70kg(kan wel meer geloof ik maar wil niet teveel pakken ivm perfectioneren van de techniek). het werkt voor mij dus niet om nu ineens 45kg te gaan benchen lijkt me. hoe kan ik met bench nog vooruitgang boeken tijdens een stronglift schema? 3x5/1x5, extra oefening erbij? alle hulp is welkom!

Dit moet wel een mooi zicht zijn zo:D!
Begin je bench anders lager dan 50% om zo minder vooruit te gaan;)? kan het eingenlijk amper geloven zo'n stats:eek:, want dit is wel een extreem onevenwicht!

Maar als je echt vooruit wilt gaan, begin dan met een deload van 40% ofzo, of doe gewoon dezelfde deload als bij squat en deadlift.

• Topic Starter Topic Starter
Ja wil het best filmen als je het niet geloofd haha. Squat ook pas een maandje nu en bench al jaren maar pas 1j echt goed volgens een sschema zonder benen :p
Heb ook wel kippenpootjes vergeleken met mijn borst en armen dus wordt tijd om flinke Wheels the kweken

Je hoeft niet perse op 50% van je max te beginnen hoor, dat soort dingen zijn gewoon aangeraden voor mensen die nog nooit getraind hebben.

Je bench press is al behoorlijk op niveau dus pas daar een andere progressie op toe, misschien 5/3/1? Squats en deadlifts kun je dan nog steeds met stronglifts bij laten trekken beginnend bij 50%.

Je hoeft niet perse op 50% van je max te beginnen hoor, dat soort dingen zijn gewoon aangeraden voor mensen die nog nooit getraind hebben.

Je bench press is al behoorlijk op niveau dus pas daar een andere progressie op toe, misschien 5/3/1? Squats en deadlifts kun je dan nog steeds met stronglifts bij laten trekken beginnend bij 50%.
ja als ik me bench stats ook invul in dat excel sheetje van die Mehdi of hoe die ook mag heten dan komt er in rode letters te staan dat ik te ver ben gevorderd en iets anders moet gaan doen(madcow ofzo) maar mijn squat en deadlifts zijn zo schraal nog. zal me eens gaan verdiepen in het 'benchpress increasen' om het zo maar even te noemen en zal mijn kennis hier delen!

Er zijn zoveel opties die je na wat basis kracht voor je bench kunt toepassen.. madcow, 5x1, westside, texas method, power & pump, 5/3/1, smolov jr bench, high frequency, APRE, etc etc

Ook voor squats en deadlifts natuurlijk maar die zullen nog wel elke training met 5x5 stronglifts vooruitgang maken. Dan kun je met bench press alvast het water aftasten bij wat gevorderde progressie methodes en dat later ook op de andere lifts toepassen.

Laatst bewerkt:
Er zijn zoveel opties die je na wat basis kracht voor je bench kunt toepassen.. madcow, 5x1, westside, texas method, power & pump, 5/3/1, smolov jr bench, high frequency, APRE, etc etc

Ook voor squats en deadlifts natuurlijk maar die zullen nog wel elke training met 5x5 stronglifts vooruitgang maken. Dan kun je met bench press alvast het water aftasten bij wat gevorderde progressie methodes en dat later ook op de andere lifts toepassen.
Heb jij ervaring met madcow? Lijkt me de meest logische opvolger van SL 5x5. Dat gaat hem worden. Ik zal ook eens met een log beginnen, zo kan ik mijn progressie bijhouden en tips tegelijkertijd krijgen ^ bedankt voor de hulp!

Heb jij ervaring met madcow? Lijkt me de meest logische opvolger van SL 5x5. Dat gaat hem worden. Ik zal ook eens met een log beginnen, zo kan ik mijn progressie bijhouden en tips tegelijkertijd krijgen ^ bedankt voor de hulp!
Jup heb ik wel ervaring mee, is als je genoeg eet en niet overdrijft met het gewicht wel een lekkere progressie en een lekker schema.

Terug
Naar boven