SmokedOver
Cool Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 8%
info
Dus, het zit zo, ik ben al een paar jaar extreem geïnteresseerd in Muay Thai, de cultuur, stijl & de sport zelf spreekt me aan. Maar ik heb nooit de kans gehad om de sport te beoefenen omdat ik het niet mocht van mijn ouders tot ik 18 werd (kweet het, best zielig).Dus heb ik op mijn 16de met mijn eigen geld een staande bokszak (heavybag) gekocht. Het eerste jaar was het wat rondklooien zonder op mijn houding & techniek te letten, ik was ook snel uitgeput.
De jaren hierna (17-19 jaar) heb ik online zeer veel informatie opgezocht over techniek (vb. kanalen op youtube zoals expertboxing) en ben ik verbazend verbeterd op gebied van techniek, snelheid en uithoudingsvermogen. Ik ben ook afgestapt van "bodybuilding" en ben beginnen trainen op krachtuithouding.
Ook heb ik een stage van 10 lessen bij een thaiboxclub (zeer laag niveau) achter de rug en merkte daar al dat ik een redelijk niveau had.
Op dit moment is het te moeilijk om me aan te sluiten bij een muay thai gym omda de dichtstbijzijnde 45 minuten rijden is... en ik heb geen auto.
Vragen
1. Ik merk dat ik een GROTE achterstand heb op gebied van mijn verdediging, enige manier om dit bij te scherpen zonder een partner? Voor een spiegel schaduwboksen misschien?
2. Ik heb volgens mij te zwakke schenen, de gedachte alleen al dat ik met volle kracht tegen iemand anders zijn scheen trap

, enige manier om dit te verhelpen? Ik trap vaak tegen de heavybag met mijn schenen maar ze blijven nog iets te gevoelig.3. Ken je misschien essentiële oefeningen voor muay thai? Met of zonder extern gewicht.
4. Wat is volgens jou de beste manier voor mij om nu, zonder club, te verbeteren.
Je moet niet antwoorden op elke vraag, gewoon tips of raad is ook goed