AndroidHealthClinic

Vragen m.b.t. muay thai

SmokedOver

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
73kg
Vetpercentage
8%
info
Dus, het zit zo, ik ben al een paar jaar extreem geïnteresseerd in Muay Thai, de cultuur, stijl & de sport zelf spreekt me aan. Maar ik heb nooit de kans gehad om de sport te beoefenen omdat ik het niet mocht van mijn ouders tot ik 18 werd (kweet het, best zielig).

Dus heb ik op mijn 16de met mijn eigen geld een staande bokszak (heavybag) gekocht. Het eerste jaar was het wat rondklooien zonder op mijn houding & techniek te letten, ik was ook snel uitgeput.

De jaren hierna (17-19 jaar) heb ik online zeer veel informatie opgezocht over techniek (vb. kanalen op youtube zoals expertboxing) en ben ik verbazend verbeterd op gebied van techniek, snelheid en uithoudingsvermogen. Ik ben ook afgestapt van "bodybuilding" en ben beginnen trainen op krachtuithouding.
Ook heb ik een stage van 10 lessen bij een thaiboxclub (zeer laag niveau) achter de rug en merkte daar al dat ik een redelijk niveau had.

Op dit moment is het te moeilijk om me aan te sluiten bij een muay thai gym omda de dichtstbijzijnde 45 minuten rijden is... en ik heb geen auto.

Vragen

1. Ik merk dat ik een GROTE achterstand heb op gebied van mijn verdediging, enige manier om dit bij te scherpen zonder een partner? Voor een spiegel schaduwboksen misschien?

2. Ik heb volgens mij te zwakke schenen, de gedachte alleen al dat ik met volle kracht tegen iemand anders zijn scheen trap :(:(:( , enige manier om dit te verhelpen? Ik trap vaak tegen de heavybag met mijn schenen maar ze blijven nog iets te gevoelig.

3. Ken je misschien essentiële oefeningen voor muay thai? Met of zonder extern gewicht.

4. Wat is volgens jou de beste manier voor mij om nu, zonder club, te verbeteren.

Je moet niet antwoorden op elke vraag, gewoon tips of raad is ook goed

2. Schenen: veel, heel veel trappen op de zak.

1. Verdedigen leer je m.i. Het beste door te sparren. (Helaas dus)

Je kan niet leren verdedigen zonder iemand tegenover je. Dat pijn doen aan je schenen komt gewoon omdat je zenuwen daar nog niet afgestorven zijn, dat komt nog wel als je vaak genoeg trapt, yes srs.

Eigenlijk denk ik niet dat je nog meer kunt doen dan je nu hebt gedaan, op een bokszak en met behulp van filmpjes kun je een redelijke basis opbouwen, maar dat is dan dat. Martial Arts is nu eenmaal een tak van sport die je met een ander persoon tegenover je doet.
Misschien toch eens gaan rondkijken bij andere toko's in de buurt voor iets anders dan Muai Thai?

Geef je ouders een paar stompen en kijk of ze terugvechten. Succes

• Topic Starter Topic Starter
Je kan niet leren verdedigen zonder iemand tegenover je. Dat pijn doen aan je schenen komt gewoon omdat je zenuwen daar nog niet afgestorven zijn, dat komt nog wel als je vaak genoeg trapt, yes srs.

Eigenlijk denk ik niet dat je nog meer kunt doen dan je nu hebt gedaan, op een bokszak en met behulp van filmpjes kun je een redelijke basis opbouwen, maar dat is dan dat. Martial Arts is nu eenmaal een tak van sport die je met een ander persoon tegenover je doet.
Misschien toch eens gaan rondkijken bij andere toko's in de buurt voor iets anders dan Muai Thai?

:( jammer , maar ik had al het idee dat ik niet meer zou kunnen doen... ik vind het gewoon jammer dat ik nooit de kans heb gekregen om het uit te proberen...

ik heb als lagerschoolkind karate gedaan en ik herinner dat ik uitblonk bij elk kampioenschap, nooit een wedstrijd(je) verloren

altijd al het idee gehad dat ik talent had op gebied van gevechtssporten (niet om op te scheppen ofzo, maar dacht het echt) en mijn trainers gaven me toen gelijk, ze probeerde me zelfs een jaar daarna nog terug te lokken met tientalle mails :p

Maarja dat was karate, groot verschil natuurlijk, denk je dat op ~20 jaar beginnen met een gevechtssport te laat zou zijn om met wedstrijden mee te doen / verder uitbloeien tot (misschien) topsport?

Deegroller over je schenen rollen

info
Dus, het zit zo, ik ben al een paar jaar extreem geïnteresseerd in Muay Thai, de cultuur, stijl & de sport zelf spreekt me aan. Maar ik heb nooit de kans gehad om de sport te beoefenen omdat ik het niet mocht van mijn ouders tot ik 18 werd (kweet het, best zielig). Dus heb ik op mijn 16de met mijn eigen geld een staande bokszak (heavybag) gekocht. Het eerste jaar was het wat rondklooien zonder op mijn houding & techniek te letten, ik was ook snel uitgeput. De jaren hierna (17-19 jaar) heb ik online zeer veel informatie opgezocht over techniek (vb. kanalen op youtube zoals expertboxing) en ben ik verbazend verbeterd op gebied van techniek, snelheid en uithoudingsvermogen. Ik ben ook afgestapt van "bodybuilding" en ben beginnen trainen op krachtuithouding. Ook heb ik een stage van 10 lessen bij een thaiboxclub (zeer laag niveau) achter de rug en merkte daar al dat ik een redelijk niveau had. Op dit moment is het te moeilijk om me aan te sluiten bij een muay thai gym omda de dichtstbijzijnde 45 minuten rijden is... en ik heb geen auto.
Vragen
1. Ik merk dat ik een GROTE achterstand heb op gebied van mijn verdediging, enige manier om dit bij te scherpen zonder een partner? Voor een spiegel schaduwboksen misschien? 2. Ik heb volgens mij te zwakke schenen, de gedachte alleen al dat ik met volle kracht tegen iemand anders zijn scheen trap :(:(:( , enige manier om dit te verhelpen? Ik trap vaak tegen de heavybag met mijn schenen maar ze blijven nog iets te gevoelig. 3. Ken je misschien essentiële oefeningen voor muay thai? Met of zonder extern gewicht. 4. Wat is volgens jou de beste manier voor mij om nu, zonder club, te verbeteren. Je moet niet antwoorden op elke vraag, gewoon tips of raad is ook goed
van waar ben je in belgie?

waarom niet?

je kan idd je verdediging niet echt verbeteren, zoek dus een partner waar je samen mee kan oefenenen.

en voor je schenen: veel trappen op een zak (het harde gedeelte), is je zak niet hard genoeg koop een zwaardere, veel trappen tegen andere mensen aan waarbij ze de trap blokkeren (scheen op scheen) en technieken als met een deegroller, of met een stok er tegen aan tikken kunnen ook helpen.

:( jammer , maar ik had al het idee dat ik niet meer zou kunnen doen... ik vind het gewoon jammer dat ik nooit de kans heb gekregen om het uit te proberen...

ik heb als lagerschoolkind karate gedaan en ik herinner dat ik uitblonk bij elk kampioenschap, nooit een wedstrijd(je) verloren

altijd al het idee gehad dat ik talent had op gebied van gevechtssporten (niet om op te scheppen ofzo, maar dacht het echt) en mijn trainers gaven me toen gelijk, ze probeerde me zelfs een jaar daarna nog terug te lokken met tientalle mails :p

Maarja dat was karate, groot verschil natuurlijk, denk je dat op ~20 jaar beginnen met een gevechtssport te laat zou zijn om met wedstrijden mee te doen / verder uitbloeien tot (misschien) topsport?

Als dat echt je interesse is, dan begin je toch gewoon zo hard mogelijk te trainen en zie je hoe ver je komt. Op die vraag kan niemand antwoorden.

waarom niet?

je kan idd je verdediging niet echt verbeteren, zoek dus een partner waar je samen mee kan oefenenen.

en voor je schenen: veel trappen op een zak (het harde gedeelte), is je zak niet hard genoeg koop een zwaardere, veel trappen tegen andere mensen aan waarbij ze de trap blokkeren (scheen op scheen) en technieken als met een deegroller, of met een stok er tegen aan tikken kunnen ook helpen.

Van rollen krijg je ontstekingen. Het beste is het gewoon om veel tegen de zak te trappen.

Redelijk niveau hebt?... gast kun je nog 1000 uur op je zakje hebben geslagen.. sparren kun je waarschijnlijk voor geen meter en er is letterlijk maar een manier om sparren te leren en dat is om het heel erg veel te doen..

ik heb al heel wat mensen horen roepen dat ze talent hebben en nooit verder kwamen dan C/B klasse.
trainers roepen dit na mijn idee veel te snel!,
gewoon had training minimaal 3x per week sparren kun je ook spelenderwijs leren, in het begin is het altijd zwaar en lastig!, ook zul je letterlijk slaag krijgen uit eindelijk zul je ervan leren!, mensen zeggen wel altijd sparren moet leuk blijven, maar als jij met je sparrings partner alleen maar wat leuk zit te stoten en trappen zul je niks leren, je leert pas iets als je partner jou pakt op je slechte dingen, dan leer je pas iets,

het stukje over de deeg roller is idd onzin! ik raad dit ook niet aan!, als je wilt trappen zonder pijn zul je eerst pijn moeten lijde!

NO PAIN NO GAME

Met alle respect maar van enkel en alleen tegen een zak te trainen gaat je techniek op niks trekken.

In een club leer je alles correct aan en kijken ze toe of je het wel correct doet. Na jaren vechtsporttraining zeggen ze tegen mij ook nog elke training wat ik verkeerd of juist doe. En zo wordt je steeds beter en beter.

Met sparren leer je ineens trappen en stoten blokkeren, incasseren en waar je gaten zitten.

Talent is 10

Terug
Naar boven