Fitness Seller

Vragen m.b.t. voedingsschema..

Tkoblay

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Vetpercentage
21%
Goedenavond beste sporters!

Sinds heden ruim één maand geleden ben ik begonnen met fitnessen. Mijn doel is om meer spiermassa te kweken. Nu word ik op de sportschool begeleid door een coach.
Mijn vraag aan jullie is kunnen jullie mij tips geven om zo een goedkoop mogelijke voedingsschema op te stellen. Mijn vetpercentage: 21.9% en BMI: 28.1
Ik weeg: 91 KG en ben 182 CM.

Mijn coach raad mij aan om zoveel macro's per dag te nuttigen:
-230gr protein
-110gr koolhydraten
-50/50 gr vetten

Ik wil voor mezelf een 6 daagse eetschema opstellen en één dag cheatday (alles eten wat je wilt).
Kunnen jullie mij helpen met het aanbevelen van goedkope producten die ik kan gebruiken voor mij eetschema aangezien ik een student ben. Ik dacht zelf aan; kipfilet, rundvlees, kwark, bruinbrood,banaan, aardappelen, rijst etc.

Hopelijk ben ik goed bezig! ik ben benieuwd naar jullie reacties ;-)

Tolga

ik zou eerst zelf even beginnen met uitrekenen hoeveel kcal je onderhoud is. Daar zijn een aantal formules voor ( lees stiky voeding schema ). Hou ongeveer 1 gram vet per kilo lichaam gewicht aan, 1 t/m 2,5 gram eiwit aan per kg lichaam gewicht en de rest aan vullen met koolhydraten. Wil je aan komen ga je 500 kcal boven onderhoud zitten, maar in jou geval aangezien je vet redelijk hoog is zou ik een tijdje op onderhoud gaan zitten, en naar een maand kijken wat er is gebeurt door opnieuw te wegen en vet % te laten opmeten. Gebruik wel een huidplooi tang in plaats van een weegschaal voor vet % want die zijn niet betrouwbaar. Kwa eten denk aan havermout, zilvervlies rijst, volkoren pasta ,bruinbrood, Brinta, eieren kaas, kipfilet, zoete aardappelen, en ga zo maar door. Probeer zo veel mogelijk langzame koolhydraten te pakken

Mwa, dat zijn niet heel erg veel kcals volgens mij.
Maar ik ben ook student en eet: carb: +/- 400 Prot: 180/200 Fat: 90
Ik eet boterhammen, gekookte kipfilet, kwark, kaas, pindakaas, ongezouten cashew's, kipfilet (beleg), groentjes ook niet geheel onbelangrijk, rijst, zalm, witvis, melk, whey

Terug
Naar boven