MuscleMeat

Vragen over gezond aan te komen

Ik snap er geen ruk meer van, maar goeie tip van die pindakaas. Denk wel dat het op een geven moment kotsen word ofzo :P Maar goed, over jullie "waarom zou je 2 weken wachten discussie", het heeft op beide kanten wel wat. Maar ik heb het liefst eerst een goed uitgewerkt schema waar ik me kan houden, zodat ik niet met van die 'halve' regeltjes zit.

EDIT: Zoals ik al eerder zij, het lijkt mij beter om verschillende maaltjiden op een dag te verdelen, zodat ik het niet beu raak. Want ik weet bijna zeker dat dat pindakaas gedoe me neus uit gaat komen :P Een paar boterhammen moet wel lukken I guess, maar niet dageljiks ofzo

Ja begrijpelijk dat je er geen ruk meer van begrijpt. Als je wat langer lid bent en meer leest dan leer je vanzelf reacties te filteren.
Vaak draaien onderwerpen in meer of mindere mate naar persoonlijke voorkeuren en wat dan ook.

Om alles op een rijtje te zetten:
Maak voor jezelf een goed voedingsplan en schema waar je je goed bij voelt.
Verdeel je voeding naar momenten die jij goed kan toepassen en ook hier weer waar jij je goed bij voelt.
Begin je plan wanneer jij denkt dat het goed gaat komen.

Dit zo omdat je aangeeft wat moeite te hebben met eten.
Zo kan je rustig aan opbouwen en wennen aan meer eten op een prettige en vol te houden manier.
Later kan je dan naar een wat strictere methode gaan als je dat wilt.

pindakaas is een leuke calorie booster maar je kan ook bijvoorbeeld goede mct olie of kokos olie gebruiken om extra bij je voeding toe te voegen.
Of je maakt zelf knappe mayonaise oid. Zelf gemaakt mayo is alleen maar ei, olie en azijn. Dus kan prima om te bulken.

bij deze :)

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Ik voeg even een excel bij (zie onderstaande. daar staat alles nog een keer op een rijtje)
Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

• Topic Starter Topic Starter
Kleine update:

Ik heb nog geen compleet voedingsschema in elkaar geknutseld. Wat ik wel heb gedaan, ik eet per dag enorm veel op vaste tijden:

* ontbijt (7u): Kom yoghurt met suiker en muesli
* lunch (10u): 2 rijk belegde broodjes (bruin)
* snack(11u): eierkoek/liga evergreen/iets in die richting
* lunch (12u): 2 rijk belegde broodjes (bruin)
* lunch 2(14:00): 2 rijk belegde broodjes (bruin)
* snack (16:00): eierkoek/liga evergreen/ iets in die richting
* avondeten (18:00): ...
* snack (20:00): ....
* snack (22:00): ....

Ik zit nu wel heel de dag vol en heb ook moeite met alles naar binnen te werken. Vanavond weeg ik mijzelf weer, hopen op vooruitgang.

Als je niet voldoende kcal naar binnen kunt krijgen kun je vloeibare voeding proberen (melk, chocolademelk, volle kwark) voor extra kcal of je vervangt voeding die veel vult maar weinig kcal bevat voor voeding die minder vult maar meer kcal (vetten, zoals pindakaas of noten)

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind dat drinken wel een erg goed idee, ik kan enorm veel drinken zonder er vol van te drinken (ik heb het niet alcohol..). Ik heb op mijn werk de keuze veel van dit soort dingen, namelijk:

* cappuccino
* koffie
* chocomel
* melk (niet de hele dag door)
*wiener melange (chocomel met koffie)
* water

Wat zou hieruit het gezondste en beste zijn voor snel aan te komen?

Terug
Naar boven