XXL Nutrition

Vragen over squaten.

Hunterlife

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb een aantal vragen over squaten. Hoe belangrijk is een squat in je trainingsprogramma? Als je het voor de eerste keer doet, is het verstandig om de trainer erbij te halen om te helpen en te kijken of ik het goed doe? En last but not least, ik volg een 3x per week ful body schema, moet ik squats in elk van die drie dagen toevoegen of 1 keer?

Alvast bedankt.

Ik heb een aantal vragen over squaten. Hoe belangrijk is een squat in je trainingsprogramma? Als je het voor de eerste keer doet, is het verstandig om de trainer erbij te halen om te helpen en te kijken of ik het goed doe? En last but not least, ik volg een 3x per week ful body schema, moet ik squats in elk van die drie dagen toevoegen of 1 keer?

Alvast bedankt.

Belangrijk? Ja.
Ja, trainer erbij halen is altijd verstandig, mits hij verstand van zaken heeft.
Ligt er aan wat voor 'beenoefeningen' je voor de rest doet.

De squat is zonder twijfel de belangrijkste oefening voor je hele core en onderlichaam .
Ik zou twee keer squatten en 1 keer deadliften tussenin de dagen . Er zijn heel goede basisschema's die reeds bewezen hebben dat ze werken die je kan vinden op dit forum . Zoek oa Bill Star , Rippetoe en Texas Method eens op .

Wat het controleren van je techniek betreft ... Indien jij een goede trainer hebt , zou ik daar zeker gebruik van maken . Maar vaak is het zo dat die gasten daar niets van weten en wat betweterig zijn . Zorg ervoor dat je zelf aan je techniek werkt en dat je artikels leest .
Check ook de squat-RX stickies .

Terug
Naar boven