AndroidHealthClinic

Vragen over voeding/eetmanieren

Ch4iba

Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
125kg
Beste Mensjes,

Ik ben na 4 jaar gestop met trainen weer begonnen (goede voornemens 2012 Yea)

Ik ben in augustus 2011 weer begonnen met vechtsport : teakwondo
en doe nu 3 keer in de week fitness erbij.

Mijn vraag is nu eigenlijk, hoeveel Kcal ik binnen zou moeten krijgen en hoeveel eiwitten om een positief resultaat te krijgen. Sinds 2012 ben ik begonnen met structueel mijn eten te veranderen. Ik ben van 132 KG naar 125 KG gegaan.

Stats:
24 Jaar
192 CM
125 KG

Wat eet ik nu:

Per dag verspreid:
1 Plak ontbijtkoek
1 Pak droge crackers ( 4 van die dubbele dingen )
2 bruine boterhammen met boter en paardenrookvlees
2 bruine boterhammen met tomaat en tonijn

Avondeten verscheelt per dag maar ga uit van:
150gr Tartaar / Kipfilet / Gehakt
200gr Pasta / Aardappelen / Rijst
200gr Bloemkool / Spinazie / Brocoli / Kappucijners / Tuinbonen
Jus / Kaassaus / Tomatensaus

Savonds na het trainen:
250gr magere kwark met 2 eetlepels Wei eiwitten

Als iemand met mijn gewicht / lengte of vergelijkbare stats toevallig iets heeft liggen, of bereid is om mij wat advies te geven hierop.

Graag

sowieso meer eten.
hoe je nu bezig bent breng je je lichaam in starvation mode, waardoor je metabolisme vertraagd en je lichaam zn best doet vet te behouden omdat het denkt dat je geen eten hebt.
Ook verlies je spiermassa door zo weinig te eten.
Ik zou minimaal 80g vetten, 100g koolhydraten en 200g eiwitten eten per dag. Met een hoop water erbij.

Verder stickies lezen in het Voedings forum

Stickies inderdaad,.

7 kilo in krap 4 weken .. dat is wel heel erg snel .. rustig aan doen, want je hebt nog even te gaan. Extreme methodes zijn alleen geschikt voor de hele korte termijn.

Voedingschema (als je het zo mag noemen...) klopt niet. "Door de dag heen" is 3x niets. Begin met een goed ontbijt want je lichaam heeft dat nodig na een nacht van géén voedingsmiddelen. Lees de stickies inderdaad en begin met het vaststellen van een meer duidelijk voor jezelf gedefinieerd DOEL én start met het berekenen van je dagelijkse behoefte. Van daaruit ga je verderborduren naar een goed voedingsschema. Moet lukken!

("Begin with the end in mind"!)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reply's iig, ik drink over de gehele dag een liter of 5 water, en 1 glas karnemelk tijdens het eten.

Ik ga de stickies even doornemen, echter is mijn doel nu niet groter worden dan dat ik nu ben, ik ben nu ook niet echt krachttraining aan het doen. Ik wil eerst omme en nabij 110 kilo wegen, en dan naar 4 keer fitness in de week, 2 keer vechtsport.

Teakwondo is vooral conditioneel en om weer wat rek te krijgen in mijn spieren.
Fitness doe ik 3 x in de week 40 minuten cardio ( fietsen / roeien of fietsen / lopen )
en verder wat reps maar niet boven gewicht. en dan wel 2 spiergroepen per dag.

Bicep / rug
Tricep / schouder
Borst / benen

Op teakwondo elke dag opdrukken / buikspier.

---------- Post toegevoegd Fri 27 Jan 2012 om 10:39 ----------

Stickies inderdaad,.

7 kilo in krap 4 weken .. dat is wel heel erg snel .. rustig aan doen, want je hebt nog even te gaan. Extreme methodes zijn alleen geschikt voor de hele korte termijn.

De reden dat het zo snel is gegaan, heb nooit zo zwaar gewogen, maar dronk per weekend makkelijk een kratje bier en een fles whiskey met cola leeg.
Ben nu sinds 2012 gestopt met alcohol.
Dus denk dat daarom de eerste kilo's zo snel zijn gegaan.

Wat is je vetpercentage?

Terug
Naar boven