AndroidHealthClinic

vragen over voedingsschema

ZanyHaze

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
80kg
Dag heren,

Ben sinds kort begonnen met bodybuilden en wil graag goed beginnen. Omdat voeding een belangrijk punt is, heb ik een vriend gevraagd of hij een voedingsschema kon maken. Nu lijkt het me een prima schema, maar als ik bereken hoeveel calorieën er in zit, kom ik uit op een merkwaardig hoog getal.

Nu is mijn vraag dus of dit inderdaad een goed schema is, en zo niet, wat er aan veranderd moet worden.
schema:

Ochtend 8 uur:
Brinta met melk, banaan

ochtend 11 uur:
2 broodjes met kipfilet, 1 krentenbol met pindakaas, 2 eieren

middag 1 uur:
1 broodje kipfilet, 2 krentenbollen met pindakaas, 2 eieren, 250g volle kwark en appel

middag 3 uur:
Whey shake, liga evergreen, 1 krentenbol met pindakaas

avond 6 uur:
avondeten, wat de pot schaft.

avond 9 uur:
250 g kwark

Stats:
leeftijd: 17
gewicht: 80 kg
lengte: 1 meter 85
vetpercentage: ong 16% (weet het niet zeker, maar als ik me vergelijk met plaatjes komt dit het meest in de buurt)

Overigens voetbal ik 3 keer per week en ga ik 3 keer naar de sportschool. Als ik de calorieen uitreken kom ik op 3700 kcal uit, wat me dus erg veel lijkt. Zoals al gevraagd, iemand tips?

Je moet eerst eens uitrekenen wat je onderhoud is .

Pas dan kan je zeggen of dit teveel kcal voor jou zijn.

Wil je bulken ? Wil je cutten?

Ik denk dat je op jou leeftijd niet zo druk moet maken om kcal etc. Gewoon goed vreten! Blijven sporten en blijven verdiepen in voeding !

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie ;)
Ik wil op dit moment bulken en dan voor de zomervakantie een maand cutten.
Ik heb het al eens uit gerekend, maar dan kom ik dus rond de 2500, maar dat is zonder trainingen.
Stel dat ik er 500 boven zit, dan eet ik nogsteeds 500 te veel.
Maar, gewoon zo door gaan dus?

4weken cutten op 16% gaat je niet veel goeds brengen . Daar is 4 weken tekort voor.

ik zou lekker 300 kcal boven onderhoud eten en goed blijven sporten , je bent jong je testosteron levels zijn nu skyhigh dus proviteer daar van!

Kies voor bulken of cutten niet voor beide een beetje .

Gewoon rond of boven onderhoud zitten, en je inderdaad inlezen over voeding.

Hoe ziet je trainingsschema eruit?

die standaard berekeningen zijn gaar joh. 3700 zou prima kunnen...ik zou echter wel even kijken wat je normaliter eet, dus voordat je aan bodybuilding begon. Als je in 1 x een grote sprong maakt kan je er onnodig dik van worden. Dus stel dat je normaliter 2500cals at....dan ga je nu gewoon elke week met 100 verhogen, en neem foto´s van jezelf + wekelijks wegen. Dan zie je vanzelf wanneer je aan begint te komen op de weegschaal en of het op een positieve manier of negatieve manier (vet) is met de foto's.
Vergeet ook niet slim te trainen (wel intensief maar geen achterlijk hoog volume)

Terug
Naar boven