MuscleMeat

Vreemd

Gert20

Novice
Waardering
0
Ik ben sinds half juli even gestopt met fitnessen. Maar het rare is dat ik nu echt VEEEL meer massa heb gekregen de laatste weken. Terwijl toen ik trainde, ik bijna nix aan massa won. Nu zijn er zelfs mensen die denken dat ik spuit enzo.... Wie kan dit verklaren, dit is toch niet normaal?? Ik weeg nu +/- 3-4 kg meer op 2 weken tijd ??? Niet dat ik het erg vind maar gewoon echt raar, heel het jaar train ik met kapot en kom ik ni heel veel bij en nu ineens mega veel.

mischien had je tijdens je trainingdagen meer moeten eten. en nu je niet traind worden je cals gebruikt om te groeien die normaal verbruikt werden door je zware trainingen :D

in 2 weken tijd VEEL meer massa krijgen ?

je bent vreemd ! (ok, misschien trainde je wel te veel in verhouding met te weinig eten... glycogeen depletie enzo.)

Was je overtrained ofzo ???

Wel relaxed tijdens het niets doen massa kweken, daar teken ik ook wel voor :D

Toen ik nog fanatiek trainde (jaja..das al weer en tijd geleden...i know:rolleyes: ) had ik dat ook altijd. Ik trainde altijd year round, geen rustpauzes of herstelweken etc. Als ik dan op vakantie ging en 3 weken niet trainde blies ik de eerste week echt op. Vloog er zo maar ineens anderhalve kilo bij. Stukje herstel denk ik, maar meer nog het stoppen met trainen, maar je consumptie blijft hoog (of hoger vanwege vakantieuitspattingen). Dus uiteindelijk wordt je gewoon wat vetter denk ik....

Ik denk dat dit maar weer eens het bewijs is af en toe een week rust te nemen, om in het algemeen te kunnen herstellen...
Jammer dat je altijd het gevoel hebt dat je naar de sportschool moet gaan... :rolleyes:

hmm als je nu opeens niets meer doet en waarschijnlijk heel de dag met je luie reet in de stoel of op strand ligt dan vind ik dat niet eens zo bijzonder dat je 3-4 kilo aankomt.

waarschijnlijk eet je ten tijde dat je traint niet voldoende.

trainen, eten, RUST!

• Topic Starter Topic Starter
Ja, het zou wel kunnen dat ik teveel trainde en te weinig at. Maar nu ga ik nog 2 weekjes wachten voordat ik opnieuw begin, dan kan ik volledig uitrusten en dan met een nieuwe start weer beginnen :) Nu zie ik pas het nut in van rusten. ik trainde 5 dagen per week. van maandag tot vrijdag krachttraining + cardio. En dan zaterdag en zondag ging ik gewoon telkens 45 min joggen. Dus miss overtraint, ik weet het niet.
Maar hoe zou ik nu verder gaan trainen. Opnieuw zoveel. Of bijvoorbeeld maar 3 keer per week krachttraining ipv 5 en de rest van de week gewoon conditie/vetverbranding?

Gert20 zei:
Ja, het zou wel kunnen dat ik teveel trainde en te weinig at. Maar nu ga ik nog 2 weekjes wachten voordat ik opnieuw begin, dan kan ik volledig uitrusten en dan met een nieuwe start weer beginnen :) Nu zie ik pas het nut in van rusten. ik trainde 5 dagen per week. van maandag tot vrijdag krachttraining + cardio. En dan zaterdag en zondag ging ik gewoon telkens 45 min joggen. Dus miss overtraint, ik weet het niet.
Maar hoe zou ik nu verder gaan trainen. Opnieuw zoveel. Of bijvoorbeeld maar 3 keer per week krachttraining ipv 5 en de rest van de week gewoon conditie/vetverbranding?
Je kunt idd te veel trainen. je lichaam moet toch herstellen.

Ik zou wel wat minder trainen, bv 3 dagen per week en bv iedere 2 maanden een week rust.

Terug
Naar boven