XXL Nutrition

Nieuws Vrijheid van meningsuiting. Peter R de Vries maakt vrienden met Wildersaanhangers

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter

Geschokt niet, vind het wel tekenend dat dit soort mensen menen te denken dat ze staan voor vrijheid. Welke vrijheid dan vraag ik me af. Geen vrijheid voor moslims, geen vrijheid Peter R de Vries of andere critici, geen vrijheid voor rechters en zo kan je nog wel even doorgaan.

Geschokt niet, vind het wel tekenend dat dit soort mensen menen te denken dat ze staan voor vrijheid. Welke vrijheid dan vraag ik me af. Geen vrijheid voor moslims, geen vrijheid Peter R de Vries of andere critici, geen vrijheid voor rechters en zo kan je nog wel even doorgaan.
vrijheid voor jezelf en iedereen die precies hetzelfde is als jij zelf, de echte rasnederlander.

:roflol:

Eric vertel eens wat meer over je haat tegen Wilders het zit volgens mij zo ontzettend diep. Je mag er best over praten met je bodybuildvrienden....

Ik wil niet dat je straks hetzelfde gaat doen als......

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:roflol:

Eric vertel eens wat meer over je haat tegen Wilders het zit volgens mij zo ontzettend diep. Je mag er best over praten met je bodybuildvrienden....

Ik wil niet dat je straks hetzelfde gaat doen als......

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb geen vrienden.

Ik vind die clowns gewoon vermakelijk.

Uit de rectaies van veel mondige Wilders aanhangers (uitzonderingen daargelaten) blijkt eigenlijk gewoon dat de PVV en Moslim fundamentalisten op de keeper genomen eigenlijk strijden om het vermeende allenrecht om mensen te mogen onderdrukken en de mond te snoeren. Het lijkt meer op een burgeroorlog in het land der zotheid dan dat het om een zogenaamd principiele strijd gaat tussen waarden en normen.

Maar het is duidelijk. De les die hieruit getrokken kan worden door de Wilders aanhangers en PVV stemmers is dat het blijbaar zo is dat zij zich erg persoonlijk aangetast voelen als er kritiek wordt geuit op de organisatie en de handelswijze van haar voorman.

Ik krijg de indruk dat ze zich in de hoek gedrukt voelen, gelabeld voelen, gestigmatiseerd, valselijk beschuldidg en vooral ook zich aangetast voelen in hun rechten.

Kijk...zo voelt dat dus als je als groep wordt uitgezonderd en wordt gebrandmerkt om generaliserende en ongenuanceerde opvattingen. Iets wat de organisatie, haar voorman en haar aanhang wel compleet acceptabel vindt voor andere groepen...

En dat lokt dus reacties uit die blijkbaar nogal eens in de extremen vervalen. En daarmee verwordt de Wilders aanhang dus tot hetgeen zij de Moslim fundamentalisten van beschuldigen: abject, geneigd tot dreigen, geneigd tot geweld en zeer geneigd tot het niet respecteren van normale normen en waarden en het recht op vrijheid van meningsuiting.

Peter R de Vries is in mijn ogen een arrogante kwast. Maar geen normaal denkend mens kan ontkennen dat hij hier een heel duidelijk punt heeft. Het is een heel speciaal mens dat op zo'n krenkende manier omgaat met anderen in de samenleving en de tijd en moeite neemt om grievende bewoordingen te verzinnen (of te jatten van anderen) om een punt te maken.

Het grappige daaraan is dat Wilders en de PVV zich hiermee (en met andere zaken) eigenlijk precies zo intolerant opstellen als waar zij Moslims van beschuldigen. Onder het mom van sociale interactie verbbieden van kledingsstukken is natuurlijk een wijd verbreid fenomeen. Zowel zwaar Christelijke landen als Islamitische landen verbieden kleding omdat het sociaal onbetamelijk zou zijn en normale interactie onmogelijk maakt. Zo worden in Islamtitische landen bijvoorbeeld string bikini's verboden (overigens ook in sommige staten in de VS ;-) ... plaatst het een beetje in perspectief )....en dat is in wezen niets anders dan het verbieden van Burka's. String bikini's verstoren ook normale sociale interactie (de dame in kwestie kan je nl niet in de ogen kijken ;-) ). Weliswaar twee uitersten, maar het principe is EXACT hetzelfde.

Je kan volhouden van niet en dan kan je beginnen over vrouwenrechten ect....maar dan vergeet je dat een bikini verbod in delen van de VS, Ierland en Australie ook datzelfde recht ontneemt en onderdrukt. En dan vergeet je dat elk verbod op het dragen van bepaalde kleding een recht inperkt. Zo ook een verbod op hoofddoekjes of Burka's. Ze zeggen niets voor niets: "The Road to Hell is paved with Good intentions"

Dat gekoppeld aan het feit dat Wilders en de PVV Moslims beschuldigen van het inperken van de vrijheid van meningsuiting. Prima, ben ik het deels en met een flinke dosis nuance op de keeper genomen helemaal mee eens. Maar het is wel exact hetzelfde als Moslims hun recht op meningsuiting ontnemen door onwelvallige uitspraken te bestraffen met uitzetting. Daar komt nog bovenop dat het verbieden van geloofsboeken niet erg anders is dan het verbieden van Cartoons waarin kritiek wordt geuit op een geloof....het beperkt beiden de vrijheid van meningsuiting.

Het wordt helemaal humor als je Wilders hoort in de kritiek op zijn rechtzaak. "De vrijheid van meningsuiting is absoluut...en slechts begrensd door de wet" zo stelt hij. Alles mag gezegd worden. Maar er mag niet gezegd worden dat Wilders een Nazi is, of als je de PVV vergelijkt met de NSB...dan wordt je gedaagd wegens smaad. Maar dat komt dan weer "omdat de wet die ruimte biedt en je je moet verantwoorden voor de wet" geparafraseerd volgens Wilders. Natuurlijk, maar blijkbaar is Wilders van mening dat dat alleen geldt voor mensen die het niet met hem eens zijn, en dat hij zelf gevrijwaard is van zulke verantwoording of toetsing. Want dan is het een Goelag Show Proces..

Critici zijn "linkse honden" die de "kanker moeten krijgen" en een stelletje "landverraders" zijn. Niet dat Wilders dat letterlijk zegt, maar hij distantieert zich er ook niet openlijk van (overigens wel van bedreiging en geweld...wat dan weer goed is, maar wel enigzins preken voor de Buhne aangezien zijn iegen aanhang voornamelijk uit mensen bestaat die daar nogal een handje van hebben). Daarmee toont hij dat ook in dat opzicht hij niet zo ver van onze Moslim landgenoten staat. Ook die schijnen zich niet altijd continue openlijk te disctantieren van dit soort uitlatingen van de fundamentalistische minderheid binnen hun geloof. Maar dat is dan weer heel erg volgens Wilders!?

Dat daardoor drukt de PVV en Wilders de discussie altijd in de richting van de vorm in plaats van de inhoud. Dat is ook niet zo vreemd en een verstandige taktiek. Wat inhoudelijk spelen ze echt heel weinig klaar. Of misschien moeten we PVV kamerleden zelf daarover iets laten zeggen: "Maak je maar niet druk over de praktische uitvoering, want we zitten de komende jaren nog wel in de oppositie."

Het Calimero denken bij de PVV in hun marketing strategie legt ze geen windeieren. Ze hebben nog heel veel stemmers weten te behouden en aan zich weten te binden. Dat is ook niet heel raar. Gezien het niveau van de gemiddelde aanhanger in de ogen van de PVV: “Naar een partijbijeenkomst? Mij niet gezien. Een beetje tussen die idioten rondlopen zeker!” ( En Kamerlid Raymond de Roon, als collega-Kamerlid Fleur Agema weigert een persbericht op de homepage van de PVV-website te zetten) “De homepage is zeker voor randdebielen.”.

Ach...je moet het zo zien...de vrijheid van meningsuiting is absoluut. Zeker in de ogen van Wilders. Of toch?

Want ondertussen is het nu 6 maanden geleden dat Rutte stelde dat het ontkennen van de Holocaust uit het strafrecht moet (waar ik het tendele mee eens ben). Hij kreeg bijval, maar de PVV was en blijft nog altijd heel erg stil op dit onderwerp. Gisteren nog werd Wilders heel boos toen men aandrong op een tipje van de sluier over de opvatting van de PVV hierover. Het schijnt een moeilijke afweging te zijn. Blijkbaar is "absoluut" in de ogen van de PVV en Wilders een subjectief en uiterstrekbaar begrip. Het spreekwoord luidt: "Het is maar hoe je pet staat"

...of misschien toch "...hoe je keppeltje staat" ??

;)

kan iemand een samenvatting geven wat TPH heeft geschreven pffff zulke ellenlange teksten altijd:D

wilders aanhangers meten met 2 maten wat betreft "vrijheid", ze zijn niet capabel om te begrijpen dat de vrijheid van de een eindigd waar de vrijheid van een ander begint. dat is volgens mij de hoofdlijn.

wilders aanhangers meten met 2 maten wat betreft "vrijheid", ze zijn niet capabel om te begrijpen dat de vrijheid van de een eindigd waar de vrijheid van een ander begint. dat is volgens mij de hoofdlijn.

Klopt wel aardig...alleen zeg ik niet dat ze niet capabel zijn. Ik zeg dat het niet verwonderlijk is dat ze het niet zien....en duid dat met wat uitspraken van PVV kamerleden. ;)

En de heer Kok (cas6000@hotmail.com) stelt: ‘Geert Wilders beledigen? Ik hoop voor jou dat je de meest vreselijke vorm van kanker in je lijf hebt. Ik ga er voor bidden dat jij dit in je hebt’

sorry bij deze hield ik het gewoon niet meer.. :roflol:

kan iemand een samenvatting geven wat TPH heeft geschreven pffff zulke ellenlange teksten altijd:D

Hehehe...tja...

De kort door de bocht versie is:

De prinicipes en normen en waarden die Wilders zegt voor te staan treedt hij zelf met de voeten. Daarmee is hij even fout als Moslim fundamentalisten (let op --> ik bedoel daarmee niet: terroristen!!). In wezen doet hij hetzelfde in tegenovergestelde richting.

Hehehe...tja...

De kort door de bocht versie is:

De prinicipes en normen en waarden die Wilders zegt voor te staan treedt hij zelf met de voeten. Daarmee is hij even fout als Moslim fundamentalisten (let op --> ik bedoel daarmee niet: terroristen!!). In wezen doet hij hetzelfde in tegenovergestelde richting.

ik had het wel stiekem gelezen hoor:D was een grapje...

De aanhangers van Wilders vinden dat het trappen op tenen van bevolkingsgroepen valt onder de vrijheid van meningsuiting. Dan valt die column van Peter R de Vries dat zeker en zouden PVV-ers dus gewoon stil moeten zijn. Vrijheid voor alles toch? Als je de ene kant op wil beledigen dan moet je er ook op rekenen dat je zelf geprovoceerd wordt.
Gelijk heb je hierin, maar wat jij doet is elke PVV-stemmmer over een kam scheren. Dacht dat zoiets niet mocht van je linkse idealen.
In dit en dat andere topic (waar is dat trouwens?) haal je een paar stereotypen eruit en doe je het voorkomen dat elke PVV'er zo is. Mooie tactiek, gebruikte P&W gisteren ook. Alleen zegt dit meer dan genoeg over de vuile en gemene tactieken die jij toepast om personen waar jij het mee oneens bent in een hoek te drijven.
Op die manier kan ik het ook, what about de drugsgebruikende hippies van GL, de communisten van de SP of de bijstandtrekkers van de PvdA?
Die mensen stemmen namelijk ook op dat soort partijen.

Laatst bewerkt:
Gelijk heb je hierin, maar wat jij doet is elke PVV-stemmmer over een kam scheren. Dacht dat zoiets niet mocht van je linkse idealen.
In dit en dat andere topic (waar is dat trouwens?) haal je een paar stereotypen eruit en doe je het voorkomen dat elke PVV'er zo is. Mooie tactiek, gebruikte P&W gisteren ook. Alleen zegt dit meer dan genoeg over de vuile en gemene tactieken die jij toepast om personen waar jij het mee oneens bent in een hoek te drijven.
Op die manier kan ik het ook, what about de drugsgebruikende hippies van GL, de communisten van de SP of de bijstandtrekkers van de PvdA?
Die mensen stemmen namelijk ook op dat soort partijen.

Heb ik dan ergens gezegd dat dit geldt voor alle aanhanger van Wilders? Dat maak jij er nu van en je gaat gelijk over tot het standaard gehuil dat in bepaalde kringen wel vaker gehoord wordt. Nu scheer ik zeker weer iedereen over 1 kam?

Dat er aanhangers van de PVV zijn die Peter R de Vries de mond willen snoeren is triest genoeg maar ik weet zelf ook wel dat niet iedere PVV-aanhanger overgaat tot dit soort laag gedrag.

Heb ik dan ergens gezegd dat dit geldt voor alle aanhanger van Wilders?
Lees je eigen posts een terug, je maakt totaal geen onderscheid tussen het gedeelte dat je post en de totale PVV-aanhang.
Dat maak jij er nu van en je gaat gelijk over tot het standaard gehuil dat in bepaalde kringen wel vaker gehoord wordt.
Yep dat maak ik ervan :rolleyes: Ik zal jezelf even quoten:
De aanhangers van Wilders vinden dat het trappen op tenen van bevolkingsgroepen valt onder de vrijheid van meningsuiting

Dat er aanhangers van de PVV zijn die Peter R de Vries de mond willen snoeren is triest genoeg maar ik weet zelf ook wel dat niet iedere PVV-aanhanger overgaat tot dit soort laag gedrag.
Mooi dat die nuance dan nu wel is gemaakt :) Maar het blijft er helaas wel erg op lijken dat je alles probeert aan te grijpen om Wilders/PVV-aanhang in een slecht daglicht te plaatsen. Op sommige punten zal je best gelijk hebben. Maar naar mijn mening begint het meer op demoniseren te lijken.

Laatst bewerkt:
Erg jammer dat Peter R de Vries zich hier over gaat opwinden. Het siert hem niet door zijn politieke voorkeur kenbaar te maken. Hij jaagt enkel veel mensen het harnas in die misschien wel zijn programma's altijd met veel plezier bekeken hebben.

En voor al die Wilders 'haters' (waaronder Eric R) die het nog steeds niet begrepen hebben; de kritiek op Wilders's persoon is slecht. Het feit dat hij zoveel volgers heeft, geeft aan dat er een probleem is in Nederland. Dáár moet men zich op focussen, en niet op wat Wilders allemaal uitkraamt. Zolang men dat niet doet, zal de aanhang van de PVV groot blijven.

Demoniseren is goed, dat doet die knuppel van een Wilders zelf ook. Koekje van eigen deeg is niks mis mee maar dan zijn gelijk de rapen gaar. Zal het netjes verpakken, sommige PVV-aanhangers zijn net zo erg als de moslims die zij willen bestrijden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven