Fitness Seller

Nieuws Vrijheid van meningsuiting. Peter R de Vries maakt vrienden met Wildersaanhangers

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik stem blanco, er is geen partij die mij aanspreekt op dit moment.

Mijn mening blijft echter dat je moet ageren tegen mensen met fascistische trekjes zoals Geert W.
Die mening mag je hebben, maar besef wel dat je daarmee impliceert dat Wilders ook zijn mening mag hebben en dus niet veroordeeld zou moeten worden. Je kunt namelijk niet de een het recht geven en de ander niet.

Weet uberhaupt iemand om welke uitspraken Wilders vervolgd wordt?! Omdat nu de rechters oa. moeten gaan bepalen of de koran niet vergeleken mag worden met mein kampf. De rechters zullen dus beide boeken naast elkaar moeten leggen. Zouden ze bepalen dat beide boeken inderdaad trekjes van elkaar weg hebben, dan zijn de rapen echt gaar.

Die mening mag je hebben, maar besef wel dat je daarmee impliceert dat Wilders ook zijn mening mag hebben en dus niet veroordeeld zou moeten worden. Je kunt namelijk niet de een het recht geven en de ander niet.

Weet uberhaupt iemand om welke uitspraken Wilders vervolgd wordt?! Omdat nu de rechters oa. moeten gaan bepalen of de koran niet vergeleken mag worden met mein kampf. De rechters zullen dus beide boeken naast elkaar moeten leggen. Zouden ze bepalen dat beide boeken inderdaad trekjes van elkaar weg hebben, dan zijn de rapen echt gaar.

De uitspraken zijn bekend en gaan volgens degenen die hem aanklagen voorbij de vrijheid van meningsuiting. Wilders een fascist vinden gaat dat niet. Daar zit dus wel een verschil tussen.

Vind het proces zelf niet nodig maar tegelijkertijd is het wel een keer tijd om duidelijk te maken waar de grenzen liggen op het gebied van vrijheid van meningsuiting.

Ik heb al eerder gemeld dat het me geen ossek*t boeit of hij wordt vrijgesproken of niet, maar dat ik de rechtszaak an sich een goede zaak vind. En dit om precies dezelfde reden als jij daar hebt gequote, er moet geageerd worden tegen de uitspraken van Wilders.
Vrijheid van meningsuiting is niet oneindig. Het eindigt op het punt waar je de wet overtreedt. Gelukkig gaan nu een aantal mensen, die meer van de wet weten dan jij en ik, bepalen of Wilders de wet heeft overtreden of niet.

Ik zie overigens niet hoe ik met die post impliceer dat Wilders zomaar elke mening mag verkondigen, aangezien ik juist stel dat je tegen hem moet opspreken.

De uitspraken zijn bekend en gaan volgens degenen die hem aanklagen voorbij de vrijheid van meningsuiting. Wilders een fascist vinden gaat dat niet. Daar zit dus wel een verschil tussen.
Hoezo zit daar een verschil tussen. Als Wilders namelijk aangifte zou doen en het OM tot vervolging over zou gaan, zitten we in hetzelfde schuitje.
Maar even buiten het strafrechtelijke, moreel gezien kun je iemand niet veroordelen maar gelijk wel dezelfde technieken toepassen.

Vind het proces zelf niet nodig maar tegelijkertijd is het wel een keer tijd om duidelijk te maken waar de grenzen liggen op het gebied van vrijheid van meningsuiting.
Ik ben er ook benieuwd naar, vooral ook de verdediging van Wilders die aanhaalt dat het feiten zijn dat ie uitspreekt. Dus zal men moeten onderzoeken of dat ook inderdaad feiten zijn.

Ik zie overigens niet hoe ik met die post impliceer dat Wilders zomaar elke mening mag verkondigen, aangezien ik juist stel dat je tegen hem moet opspreken.
Je zegt dat het demoniseren goed is, dan kun je Wilders toch niet veroordelen voor hetgeen dat hij in jou ogen ook doet.

Het verschil zit er in dat Geert stelselmatig een groep mensen demoniseert en dit doet met bewoordingen die imo niet door de beugel kunnen (kopvod, goed voorbeeld van PeterR).
Terwijl ik enkel opspreek tegen de mening van Wilders.

Daarbij heb ik natuurljik geen volgelingen, en Wilders een hoop. Dat betekent dat hij meer kan bereiken met zijn woorden dan ik. En volgens mij is dat ook een deel van de aankalcht: aanzetten tot haat.

Area1990 je vergelijk stelselmatig appels met peren, Beginnerbb heeft al uiteen gezet waar jouw denkwijze scheuren vertoont.

Het verschil zit er in dat Geert stelselmatig een groep mensen demoniseert en dit doet met bewoordingen die imo niet door de beugel kunnen (kopvod, goed voorbeeld van PeterR).
Terwijl ik enkel opspreek tegen de mening van Wilders.

Dat is eigenlijk een van de enigste argumenten waar ik tegenstanders van Wilders gelijk in geef (kopvodden). Dat was kwetsend en dom. Op een aantal andere punten steun ik hem. Daarnaast geeft Wilders ook alleen zijn mening, of dat binnen de VvM past moet de rechter nu bepalen.

Daarbij heb ik natuurljik geen volgelingen, en Wilders een hoop. Dat betekent dat hij meer kan bereiken met zijn woorden dan ik. En volgens mij is dat ook een deel van de aankalcht: aanzetten tot haat.
Dat je geen volgelingen hebt maakt volgens mij strafrechtelijk, behalve misschien de strafmaat niks uit, aanzetten tot haat = aanzetten tot haat.

---------- Toegevoegd om 18:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:52 ----------

Area1990 je vergelijk stelselmatig appels met peren, Beginnerbb heeft al uiteen gezet waar jouw denkwijze scheuren vertoont.
Ik zie niet waar in mijn denkwijze scheuren vertonen. Zet maar uiteen als je wil.
Daarentegen heb ik nog steeds niks inhoudelijks beantwoord gekregen waar ik jou argumentatie ontleed.

Laatst bewerkt:
Goeie bump man!

Ik vroeg me net af wat een misdaadverslaggever over de Nederlandse politiek schreef in 2010.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven