XXL Nutrition

Vroeger was alles beter?

Gewoon alles naar de t*ring schieten is toch leuker dan eerst heel leger enz bouwen?

Bioscoop level was echt epic om elkaar af te knallen en op te blazen

Ja inderdaad :D

---------- Toegevoegd om 21:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:16 ----------

Gewoon alles naar de t*ring schieten is toch leuker dan eerst heel leger enz bouwen?

Over alles naar de t*ring schieten gesproken, ik heb hier nog Gears of War voor de 360 liggen. Ligt er al een jaar of zo, nog nooit gespeeld..

Nee, want toen ik 4 was en mijn eerste PC kreeg waren de graphics k*t. "Gravedigger" anyone?

de orginele prince of persia

speel nooit meer games tegenwoordig..

vroeger was ik echt verslaafd aan X-Wing , Tie-fighter en de opvolger X-wing vs. Tie-fighter.

Heb je daar meer informatie over? Volgens mij zijn PC's een linkse hobby en heb nog niks gehoord over een PC-prive regeling die in welke vorm ook zou terugkomen.

PGB is alleen als je hulpbehoevend bent, daar heb je denk ik weinig aan als je een pc wilt kopen.

De PGB is oorspronkelijk inderdaad voor de zieken en hulpbehoevenden, maar als je bij de overheid werkt krijg je het als normaal gezond persoon ook, don't ask me why. De regeling waar ik het over had is van de belastingdienst en heet werkkostenregeling (WKR). Hiermee kunnen ze tot 1.4% van je totale fiscale loon uitkeren, en kan je zelf kijken waar je het aan uit geeft. Veel dingen zijn met belastingvoordeel of zelfs belastingvrij, het bedrag zal waarschijnlijk ergens rond de 500 euro bruto liggen, het is niet veel, maar je krijgt het maar.

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/werkkostenregeling/werkkostenregeling.html

Oke.
Strategie dus gewoon.
Van die spellen die nooit klaar zijn.
Niemand hier vroeger doom/duke nukem gespeeld?

Natuurlijk wel :) Doom was zo'n beetje met Wolfenstein 3D de eerste FPS die ik speelde. Geniaal. Als 9 of 10 jarige 's avonds in het donker Doom spelen. Geweldig hoe je toen als kleine knaap echt werkelijk helemaal in het spel gezogen zat.
Duke Nukem 3D als 12-jarige spelen (shakte it baby!) terwijl je er volgens mij 16 of 18 voor moest zijn. Was voor mij en vrienden de normaalste zaak van de wereld, maar je had ook van die ouders die echt tegen die schietspellen waren. Sommigen van de klas mochten dat dan thuis niet spelen.
De grootste grap kwam een jaar later met Carmageddon. Ik speelde dat voor het eerst bij een schoolvriendje. Die pa handelde in Twilight CD's (dat waren nog eens tijden) en had dus altijd als eerste de nieuwste games. Die pa kon er altijd goed om lachen, maar met Carmageddon waren er pas echt veel ouders die hun kinderen verboden dat spel te installeren. Zo mocht een klasgenoot een tijd lang niet meer bij mij komen spelen omdat zijn ouders erachter waren gekomen dat we Carmageddon speelden :')

Jaaa mooi was dat. De Twilight cd's, en natuurlijk de andere varianten: Legacy (met pr0n pics erop!) en Crazy Bytes. Daar keek je toen echt naar uit.

/edit: shit, Rob P was me net voor :P

• Topic Starter Topic Starter
http://www.youtube.com/watch?v=z3kN1rblzhI

Beste spel ooit, 1 van de eerste waar je co-op kon spelen. 23 jaar oud inmiddels en in die tijd was de Amiga zijn tijd ver vooruit. Pc haalde dit niveau pas een jaar of 5 later.

Dit speelde ik toen ik een jaar of 7 was :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En settlers? Heb daar vroeger toch wat uurtjes ingestoken, deel 1-2-3 vooral, daarna afgehaakt.
En heroes of might and magic, deel 1-4.

Op een gegeven moment konden mijn pc's de nieuwere games niet meer draaien, dus maar gestopt met gamen, is me prima bevallen.

Edit: haha, klaas, ouwe bok. Hoewel k donkey kong ook wel gespeeld heb, op de oude gameboy.

http://www.youtube.com/watch?v=z3kN1rblzhI

Beste spel ooit, 1 van de eerste waar je co-op kon spelen. 23 jaar oud inmiddels en in die tijd was de Amiga zijn tijd ver vooruit. Pc haalde dit niveau pas een jaar of 5 later.

In ieder geval één van de beste shooters.

Dat één van de eerste co-ops is niet echt waar. Al in de 8-bit periode waren er legio games die je co-op kon spelen. Zo uit m'n hoofd bijvoorbeeld Gauntlet of Ikari Warriors maar ik neem aan dat even verder graven nog veel oudere titels oplevert.

In ieder geval één van de beste shooters.

Dat één van de eerste co-ops is niet echt waar. Al in de 8-bit periode waren er legio games die je co-op kon spelen. Zo uit m'n hoofd bijvoorbeeld Gauntlet of Ikari Warriors maar ik neem aan dat even verder graven nog veel oudere titels oplevert.

In die twee jaar waar je het nu over hebt kwamen er op zich weinig echte co-op games uit. Pong kon je ook co-op spelen overigens, dat is een spel uit de jaren 70.

Nee, die kan je niet in coöperatie spelen "EricR" ;)

Ok, laten we dat gewoon voor waar aannemen, hoe kom je er dan op dat Silkworm één van de eerste co-ops was? Die is zo even uit m'n hoofd uit 1989.

DuckHunt_cartouche.jpg

Ok, laten we dat gewoon voor waar aannemen, hoe kom je er dan op dat Silkworm één van de eerste co-ops was? Die is zo even uit m'n hoofd uit 1989.

1988 op de arcade en het was gewoon het samenspel van jeep en helicopter wat het een echte co-op ervaring maakte. De waves waren ook afgestemd op co-op spelen, ook al kon je wel met alleen de heli ook een level 'clearen'.

Terug
Naar boven