XXL Nutrition

vrouwen in het leger

jeremiah_johnson_nodding.gif

Als ze door de training komen en slagen waarom niet?

die reacties uit 2009 :roflol:

strong unaware

Ik las een keer dat IS strijders als de dood zijn voor militaire vrouwen. Als ze door een vrouw gedood worden belanden ze namelijk in de hel.

lol, vrouwen in het leger ja, lachwekkend, evenals heel de NL krijgsmacht. Blij dat ik geen deel meer van uit maak.

vind t wel knap dat mensen überhaupt er voor kiezen om bij het leger te gaan. Maar als vrouw nee vind t wel meer war voor kerels

Wat is daar knap aan ?
Hier in het NL leger lig je hele dag uit je neus te vreten zodra je paraat komt.

Tot je uitgezonden wordt.
Een vrouw die ik ken is al enkele keren uitgezonden naar het buitenland, oorlogsgebied. Ze heeft aardig wat heftige dingen gezien en meegemaakt, ondanks dat ze de leiding had over wapenvervoer en niet zelf mee aan het vechten was daar.

Tot je uitgezonden wordt. Een vrouw die ik ken is al enkele keren uitgezonden naar het buitenland, oorlogsgebied. Ze heeft aardig wat heftige dingen gezien en meegemaakt, ondanks dat ze de leiding had over wapenvervoer en niet zelf mee aan het vechten was daar.

Ja nja, die verhalen worden ook altijd wat spannender gemaakt dan dat ze daadwerkelijk zijn, der zijn toentertijd in Afghanistan, wel wat dingen gebeurt natuurlijk, maar in Mali ook, geloof me dat is gewoon dood en doodsaai!

Als Nederlandse militair moet je niet verwachten dat je deel gaat nemen aan grote vuurgevechten o.i.d., zoals de Amerikanen dat bijvoorbeeld wel doen.
Het is vooral je tijd uitzitten.

Ja nja, die verhalen worden ook altijd wat spannender gemaakt dan dat ze daadwerkelijk zijn, der zijn toentertijd in Afghanistan, wel wat dingen gebeurt natuurlijk, maar in Mali ook, geloof me dat is gewoon dood en doodsaai!

Als Nederlandse militair moet je niet verwachten dat je deel gaat nemen aan grote vuurgevechten o.i.d., zoals de Amerikanen dat bijvoorbeeld wel doen.
Het is vooral je tijd uitzitten.

Die vrouw maakt het echt niet spannender hoor :roflol: Ik ken haar persoonlijk namelijk.

Totaal aantal doden sinds het begin van de missie op 1 augustus 2006: 25

Waarvan in Uruzgan: 21

Doodsoorzaak:
bermbommen (IED's): 11
Ongelukken: 5
Vijandelijk kleinkaliber vuur: 2
Eigen vuur: 2
Zelfmoordaanslagen: 2
Raketaanvallen: 1
Zelfdoding: 1
Natuurlijke dood: 1

(Defensie weblog, 30 september 2012)

Je moet het niet verwachten nee, maar je moet er rekening mee houden dat je kan worden uitgezonden, dat het gevaarlijk kan worden en dat je kan overlijden. Het is en blijft een beroep met risico voor eigen leven.

Omdat het niet veel Nederlanders zijn, betekent niet dat het minder gevaarlijk is. Nederland is klein, Nederland heeft minder militairen die ze uitzendt. Sinds 2001 zijn er 2200 Amerikanen gesneuveld. Dat zijn er, als je het zo kort door de bocht uitrekent, 157 personen per jaar.

En ondanks dat je zegt dat Mali zo saai is, raken er toch Nederlandse militairen gewond door een zelfmoordaanslag.
Nou..inderdaad ''dood'' saai..

Volgens mij is het veiliger om als Nederlandse militair in Mali rond te lopen dan iedere dag met de auto naar je werk te gaan.

Die vrouw maakt het echt niet spannender hoor :roflol: Ik ken haar persoonlijk namelijk. Je moet het niet verwachten nee, maar je moet er rekening mee houden dat je kan worden uitgezonden, dat het gevaarlijk kan worden en dat je kan overlijden. Het is en blijft een beroep met risico voor eigen leven. Omdat het niet veel Nederlanders zijn, betekent niet dat het minder gevaarlijk is. Nederland is klein, Nederland heeft minder militairen die ze uitzendt. Sinds 2001 zijn er 2200 Amerikanen gesneuveld. Dat zijn er, als je het zo kort door de bocht uitrekent, 157 personen per jaar. En ondanks dat je zegt dat Mali zo saai is, raken er toch Nederlandse militairen gewond door een zelfmoordaanslag. Nou..inderdaad ''dood'' saai..
En wat is precies je punt dan?

Hoeveel mensen sterven er wel niet in de burger ''onverwachts'' ?
In het verkeer?? om maar iets te noemen..

Ongelukken kunnen altijd gebeuren, de enigste doodde die zijn gevallen in Mali is door een ongeluk ( fout van eigen personeel ).

Ook deze stats:

Doodsoorzaak:

in al die tijd, alles wat daar gebeurd is, maar 2 daadwerkelijk omgekomen door vijandelijk vuur? Dat is gewoon erg weinig.

Natuurlijk heb je risico's, dat hoort bij je beroep. Daar kies je toch voor!?

Maar in werkelijkheid is het gewoon allemaal wat minder sensatie dan waar je in eerste instantie op hoopt. ( Althans, dat is mijn persoonlijke evaring! )

---------- Toegevoegd om 18:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------

Volgens mij is het veiliger om als Nederlandse militair in Mali rond te lopen dan iedere dag met de auto naar je werk te gaan.
dit dus. Je was me voor.

En wat is precies je punt dan?

Hoeveel mensen sterven er wel niet in de burger ''onverwachts'' ?
In het verkeer?? om maar iets te noemen..

Ongelukken kunnen altijd gebeuren, de enigste doodde die zijn gevallen in Mali is door een ongeluk ( fout van eigen personeel ).

Ook deze stats:

Doodsoorzaak:

in al die tijd, alles wat daar gebeurd is, maar 2 daadwerkelijk omgekomen door vijandelijk vuur? Dat is gewoon erg weinig.

Natuurlijk heb je risico's, dat hoort bij je beroep. Daar kies je toch voor!?

Maar in werkelijkheid is het gewoon allemaal wat minder sensatie dan waar je in eerste instantie op hoopt. ( Althans, dat is mijn persoonlijke evaring! )

---------- Toegevoegd om 18:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------

dit dus. Je was me voor.

Ja want een bermbom is natuurlijk niet erg :roflol:

Het punt dat ik wil maken is dat het retarded is om te zeggen dat het niet knap is dat iemand ervoor kiest om het leger in te gaan.
Ik vind het ook knap dat bepaalde mensen in een callcenter werken..ja..waarom zou het niet knap zijn dat iemand voor het leger kiest? Je moet een goede conditie hebben, weg van je gezin en familie willen als dat moet en bijscholen. Het leger is niet voor iedereen, net zoals werken in een callcenter. Dus jouw argument dat het Nederlandse leger uit hun neus eet is bullshit.

Ja want een bermbom is natuurlijk niet erg :roflol: Het punt dat ik wil maken is dat het retarded is om te zeggen dat het niet knap is dat iemand ervoor kiest om het leger in te gaan. Ik vind het ook knap dat bepaalde mensen in een callcenter werken..ja..waarom zou het niet knap zijn dat iemand voor het leger kiest? Je moet een goede conditie hebben, weg van je gezin en familie willen als dat moet en bijscholen. Het leger is niet voor iedereen, net zoals werken in een callcenter. Dus jouw argument dat het Nederlandse leger uit hun neus eet is bullshit.

haha ja je hebt echt helemaal gelijk.
snotaap

haha ja je hebt echt helemaal gelijk.
snotaap

Wil ik gelijk hebben? Ik vind je opmerking gewoon onzin, dat is mijn mening. Dat jij het leger ziet als werk dat elke debiel kan doen, dan mag jij dat vinden :D
Het maakt je er niet echt verstandiger op, maar goed.

Terug
Naar boven