XXL Nutrition

vrouwen in het leger

Wil ik gelijk hebben? Ik vind je opmerking gewoon onzin, dat is mijn mening. Dat jij het leger ziet als werk dat elke debiel kan doen, dan mag jij dat vinden :D
Het maakt je er niet echt verstandiger op, maar goed.

je hebt wel door dat je tegen iemand praat met ervaring als militair of niet?

verder kan elke debiel militair worden als je maar de goede instelling hebt.

je hebt wel door dat je tegen iemand praat met ervaring als militair of niet?

verder kan elke debiel militair worden als je maar de goede instelling hebt.

Uh wat maakt dat uit? Ik geef aan wat een kennis van mij heeft verteld en wat ik lees over Mali..of is dat ineens niet meer gebeurd omdat hij militair is?

Wat is daar knap aan ?
Hier in het NL leger lig je hele dag uit je neus te vreten zodra je paraat komt.

Nou vind het knap dat ze zich opofferen voor ons land en ze daar alles voor over hebben . En zoals jij dat zegt liggen ze hele dagen uit hun neus te vreten nja laat lekker vreten nu t nog kan.. t kan ook zo zijn dat je word uitgezonden en nooit weer komt..

Die vrouw maakt het echt niet spannender hoor :roflol: Ik ken haar persoonlijk namelijk.

Je moet het niet verwachten nee, maar je moet er rekening mee houden dat je kan worden uitgezonden, dat het gevaarlijk kan worden en dat je kan overlijden. Het is en blijft een beroep met risico voor eigen leven.

Omdat het niet veel Nederlanders zijn, betekent niet dat het minder gevaarlijk is. Nederland is klein, Nederland heeft minder militairen die ze uitzendt. Sinds 2001 zijn er 2200 Amerikanen gesneuveld. Dat zijn er, als je het zo kort door de bocht uitrekent, 157 personen per jaar.

En ondanks dat je zegt dat Mali zo saai is, raken er toch Nederlandse militairen gewond door een zelfmoordaanslag.
Nou..inderdaad ''dood'' saai..
Vriend van me zit al een aantal jaren in het leger, eerst bij luchtmobiel en inmiddels al een tijd bij het KCT, maar veel spannends heeft ie tot nu toe niet meegemaakt. Alleen de opleidingen waren tiefuszwaar.

Het leger is voor verkoelende homo's.

Eens

Vriend van me zit al een aantal jaren in het leger, eerst bij luchtmobiel en inmiddels al een tijd bij het KCT, maar veel spannends heeft ie tot nu toe niet meegemaakt. Alleen de opleidingen waren tiefuszwaar.

Ik zeg ook nergens dat het constant zwaar is (ook niet dat het vaak zwaar is) :p

Ach. ik zit er inmiddels al weer 10 jaar bij.

En moet idd zeggen dat er momenten zijn dat je geen fl**ker te doen hebt. maar er zijn ook zat momenten geweest dat mijn relatie en thuissituatie op zware spanningen stonden door mijn werk.

en verder heb ik in Afghanistan in een situatie gezeten die zo gevaarlijk was dat ik daar de rest van mijn leven helaas last van blijf houden.

Maar hey we doen geen fl**ker toch !? :)

Ach. ik zit er inmiddels al weer 10 jaar bij.

En moet idd zeggen dat er momenten zijn dat je geen fl**ker te doen hebt. maar er zijn ook zat momenten geweest dat mijn relatie en thuissituatie op zware spanningen stonden door mijn werk.

en verder heb ik in Afghanistan in een situatie gezeten die zo gevaarlijk was dat ik daar de rest van mijn leven helaas last van blijf houden.

Maar hey we doen geen fl**ker toch !? :)

Dit dus, hierdoor vind ik het knap dat mensen voor het leger kiezen..ookal zijn er momenten dat het geen fl**ker aan is, je zit er wel de rest van je leven mee..
Mensen vergeten dat er veel militairen zijn die PTSS krijgen na uitzending en dergelijke..nou dat krijg je niet als je achter de kassa bij de Albert Heijn zit. (wel bij meerdere beroepen ook)

Dit dus, hierdoor vind ik het knap dat mensen voor het leger kiezen..ookal zijn er momenten dat het geen fl**ker aan is, je zit er wel de rest van je leven mee..
Mensen vergeten dat er veel militairen zijn die PTSS krijgen na uitzending en dergelijke..nou dat krijg je niet als je achter de kassa bij de Albert Heijn zit. (wel bij meerdere beroepen ook)
Je weet ook van te voren wel wat de risico's mogelijk zijn. En ja ook ik was eigenlijk stiekem zelfs wel benieuwd naar welke gevaren dat dan waren en of je jezelf dan ook kunt bewijzen in die situaties.

Ja een groot deel van het leger maakt vrij weinig mee op uitzending (op een mogelijke base raketinslag na). Maar een ander deel is wel daadwerkelijk actief bezig.

Je mag er ook vanuit gaan dat het nederlandse leger buitengewoon goed getraind is en dat daarom het aantal slachtoffers meevalt.

Als ik uit eigen ervaring bijvoorbeeld nog weet dat de amerikanen zonder enige bedenkingen door de dessert heen scheurden en dan ook vaak op IED's reden, deden wij daar 10x zo lang over zonder ook maar 1 keer op een IED te rijden maar er wel tientallen te onderscheppen. Dit is maar even om een beeld te scheppen over hoe verschillende naties te werk gaan in gebieden. dus het feit dat er minder doden aan nl kant vallen betekend niet dat zij minder gevaar lopen.

Wil je er iets over vertellen? Soms helpt het om er over te praten.
Is al genoeg over gepraat. maar laten we het erop houden dat gevangen te zitten in een brandende ruimte waarbij de hele munitie voorraad incl raketten granaten etc etc die 4-5 m van je verwijderd is aan het exploderen is.waarbij er geen mogelijkheid is tot ontsnappen, je niet in de koude kleren gaat zitten.

maar tnx anyways ;)

Eerder de vraag wat Nederlanders te zoeken hadden in Afghanistan?

De waarheid is altijd kut. Veel levens verwoest op basis van helemaal niets.

Ongelooflijk sommigen weten echt alles, hebben overal bij gezeten alles gedaan...

Top hoor .

Terug
Naar boven