XXL Nutrition

Vrouwen onderwerp...gaat over onze maandelijkse shit :S

SaborLatina

Cool Novice
Waardering
0
Ik ben 22jr ben 3 x veranderd van pil. Ik begon eerst met Diane35 die was heel lang goed tot ie ineens te sterk werd voor mij. Ik kreeg van die k*tbuien...de dokter heeft mij toen Mycroginon gegeven..die heeft ook tijdelijk gewerkt..tot ik ineens last begon te krijgen van onzettende pijnen in mn onderbuik, en ik kreeg weer die buien. Toen ben ik overgestapt naar Ministat..weer zelfte verhaal. Nu heb ik niet zo last van buien..af n toe maar nie meer zo erg als met die andere pillen. Maar heb ik veel last van mn onderbuik..t is erg gevoelig en ik krijg van die steken uit niets. Terwijl ik niet eens ongesteld moet worden ofzo. Ik ben t zat om telkens te veranderen van Pil..omdat je hormonen weer heen en weer geslingerd word. Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben. Miscchien mis ik iets..ijzer te kort ofzo. Ik weet t echt niet. Weet alleen dat dit echt k*t is. Ik ga wel voor de zekerheid weer naar de dokter.

Wie zegt dat het dan door de pil komt. Je staptvan de ene pil op de andere. Zou zeggen stop een paar maanden en je weet of het daardoor komt.

Ik heb zelf nooit last gehad van k*tbuien vanwege pil of menstruatie.

Mischien moet doga gewoon eens wat rustiger aan doen:o

• Topic Starter Topic Starter
:( Oja niet aan gedacht tnxx!! Diane heb ik meer dan 3jr gebruikt, Mycroginon ongeveer 1jr en nu 6mnd bezig met Ministat. Jah ik ga dat maar proberen paar maanden stoppen met de pil. Kijken wat er gebuerd.

Zou dat gewoon eens proberen. Denk dat het ook niet zo goed is om telkens te wisselen.

Purple zei:
Zou dat gewoon eens proberen. Denk dat het ook niet zo goed is om telkens te wisselen.

Jah lijk mij ook niet goed. Ik ben toen aan de pil begonnen omdat ik zonder de pil veel last had van ongesteldsheids pijnen..onderrug en buik was echt :( afschuwelijke krampen dat is wel minder geworden maar tog. Nu ben ik aan de pil omdat ik nu vaste relatie heb, en ik wil nog lang geen kids.??? En alleen de condoom vind ik eng. maar ja..denk wel dat t goed zou zijn ff pil pauze kunnen mn hormonen weer normaal doen.:D

Ik had van een kennis gehoort dat die pijnen ook te maken heeft met ijzer tekort ..zou dat kunnen?

Geen idee of dat daarmee te maken heb. Maar eet jij genoeg producten waar ijzer in zit dan zal het daar niet aan liggen denk ik. Ik heb zelf nooit last gehad van pijnen. Maar daarvoor zou je tablettjes kunnen halen bij de huisarts als je last heb van pijntjes. Maar je weet nooit of het wel of niet aan de pil ligt als je altijd aan de pil bent.

Keus die je zelf moet maken om te stoppen met de pil. Dan maar een aantal maandjes met condoom zou ik denken.

Purple zei:
Geen idee of dat daarmee te maken heb. Maar eet jij genoeg producten waar ijzer in zit dan zal het daar niet aan liggen denk ik. Ik heb zelf nooit last gehad van pijnen. Maar daarvoor zou je tablettjes kunnen halen bij de huisarts als je last heb van pijntjes. Maar je weet nooit of het wel of niet aan de pil ligt als je altijd aan de pil bent.

Keus die je zelf moet maken om te stoppen met de pil. Dan maar een aantal maandjes met condoom zou ik denken.

jah...:o Had ik dat maar ook..geen last als ik ongesteld ben of moet worden:mad: Nogmaals tnxxx!!

SaborLatina zei:
Jah lijk mij ook niet goed. Ik ben toen aan de pil begonnen omdat ik zonder de pil veel last had van ongesteldsheids pijnen..onderrug en buik was echt :( afschuwelijke krampen dat is wel minder geworden maar tog. Nu ben ik aan de pil omdat ik nu vaste relatie heb, en ik wil nog lang geen kids.??? En alleen de condoom vind ik eng. maar ja..denk wel dat t goed zou zijn ff pil pauze kunnen mn hormonen weer normaal doen.:D

Ik had van een kennis gehoort dat die pijnen ook te maken heeft met ijzer tekort ..zou dat kunnen?

Als je de condoom eng vind kun je toch een spiraaltje laten zetten? Das ideaal ..

Daar zat ik laatst ook aan te denken spiraal nemen. maar ik vind t nog allemaal eng. ik heb info gezocht op internet, maar ben er niet 100% zeker van. Wat is jou ervaring met de spiraal. Hoe zit t precies in elkaar. heb je de hormoonspiraal of koperspiraal??

Zijn er meer vrouwen die de spiraal gebruiken?? Wat zijn jullie ervaringen hiermee??

Als je nu al last hebt van kramp wil je geen spiraal...

Ik zit al sinds mijn 15e op de pil Minulet en ik heb echt nooit ergens last van gehad.

AreZje zei:
Als je de condoom eng vind kun je toch een spiraaltje laten zetten? Das ideaal ..
spiraaltje ideaal??? Nou daar denk ik echt anders over. Je kunt dan nl je menstruatie niet meer regelen. Je gaat dan menstrueren ook als het je die dag nog niet uit komt. En dan heb ik het over het spiraaltje zonder hormonen. Het spiraaltje met hormoon dan kun je geluk hebben dat de mensrtuatie helemaal afneemt maar dat gebeurt ook niet in alle gevallen, dus ook met deze ga je menstrueren ook als je je niet uit komt.

Ik zelf gebruik nu de nuvaring, dat bevalt me prima(tot nu toe) Het is een ring met een beetje hormonen. Veel minder dan de pil omdat het in de schede wordt ingebracht, dus de hormonen hoeven niet je hele lijf door voor het op de goede plek is. De menstruatie kan ik zelf wat regelen, ook altijd handig. Zelf heb ik nooit last van menstruatieklachten ook niet toen ik nog aan de pil was.
Wie weet een idee voor je als je toch weer wat wil na je pilvrije periode

SaborLatina zei:
Daar zat ik laatst ook aan te denken spiraal nemen. maar ik vind t nog allemaal eng. ik heb info gezocht op internet, maar ben er niet 100% zeker van. Wat is jou ervaring met de spiraal. Hoe zit t precies in elkaar. heb je de hormoonspiraal of koperspiraal??

Zijn er meer vrouwen die de spiraal gebruiken?? Wat zijn jullie ervaringen hiermee??
Oja daar komt nog bij dat je met een koperspiraaltje wel een bevruchting hebt, maar dat eitje kan zich niet in nestelen. Toch voelt dit voor mijn als een soort abortus. Maar goed dat is mijn mening.
Wilde zelf ook een spiraaltje maar door alle info heb ik gekozen voor de nuvaring. Zie eerdere post

herma zei:
spiraaltje ideaal??? Nou daar denk ik echt anders over. Je kunt dan nl je menstruatie niet meer regelen. Je gaat dan menstrueren ook als het je die dag nog niet uit komt. En dan heb ik het over het spiraaltje zonder hormonen. Het spiraaltje met hormoon dan kun je geluk hebben dat de mensrtuatie helemaal afneemt maar dat gebeurt ook niet in alle gevallen, dus ook met deze ga je menstrueren ook als je je niet uit komt.

Ik zelf gebruik nu de nuvaring, dat bevalt me prima(tot nu toe) Het is een ring met een beetje hormonen. Veel minder dan de pil omdat het in de schede wordt ingebracht, dus de hormonen hoeven niet je hele lijf door voor het op de goede plek is. De menstruatie kan ik zelf wat regelen, ook altijd handig. Zelf heb ik nooit last van menstruatieklachten ook niet toen ik nog aan de pil was.
Wie weet een idee voor je als je toch weer wat wil na je pilvrije periode

Hoe werkt dan precies de ring?? heb je dat constant in je schede? ow doe je dat in als je gaat vrijen?

Tnxx voor je info!!

SaborLatina zei:
Hoe werkt dan precies de ring?? heb je dat constant in je schede? ow doe je dat in als je gaat vrijen?

Tnxx voor je info!!

Als het goed is blijft de ring erin zitten,
Alleen moet ik altijd oppassen dat ik niet de diep ga, anders zit ie om m'n ...:D

[advies voor doga (voor dat "goede" advies aan ayeh )]

Misschien zou een tijd geen coïtus helpen.
Zat zelf te denken aan een paar maanden algehele onthouding. Dus ook geen coïtusuele handelingen ivm hormonen.

[/advies voor doga]

Even serieus. Ik zou naar je dokter gaan en het met hem overleggen.
Het lijkt me eigelijk het meest logisch dat je even stopt met de pil.

Wat vind je eigelijk eng aan condooms ?

SaborLatina zei:

Tnxx voor je info!!
Klopt, die ring blijft drie weken in de schede en daar heb je op geen moment van de dag last van. Ook niet tijdens het vrijen. Het is een kunststoffen ring evn 2mm dik en ongeveer 4cm doorsnee. Zeer makkelijk in te brengen en te verwijderen. Hij is wel wat duur, want ze kosten ongeveer 10euro per stuk. Daar schrok ik ook erg van.Gelukkig heeft mijn zorgverzekeraar het hele bedrag vergoed:D Dus dat scheelt weer.
Hopelijk voldoende duidelijk en anders hoor ik het wel

Oxgene zei:
[advies voor doga (voor dat "goede" advies aan ayeh )]

Misschien zou een tijd geen coïtus helpen.
Zat zelf te denken aan een paar maanden algehele onthouding. Dus ook geen coïtusuele handelingen ivm hormonen.
Oxgene zei:
???
[/advies voor doga]

Even serieus. Ik zou naar je dokter gaan en het met hem overleggen.
Het lijkt me eigelijk het meest logisch dat je even stopt met de pil.

Wat vind je eigelijk eng aan condooms ?

Ik vertrouw condooms niet...kan scheuren u never know. Ik wil nog geen kids!!:o Heb genoeg verhalen gehoort van mensen waarbij t mis is gegaan:eek:

Terug
Naar boven