XXL Nutrition

Vrouwen onderwerp...gaat over onze maandelijkse shit :S

• Topic Starter Topic Starter
Morning after pil heb ik niet eens aan gedacht joh :) heb al veel vriendinnen om heen gezien die per ongeluk zwanger zijn geraakt en die het kind niet wilde of niet ervoor klaar was. ik weet wat voor impact het kan hebben. Daar sta ik nu niet op te w88.

Moring after pil lijkt me nou ook niet bepaald dé oplossing..

Ik ben nu 3 wkn gestopt met de pil en het gaat echt stukke beter. ben nu 2kg afgevallen...ben wel bezig met een dieet maar ik ben nog nooit zo snel afgevallen 1kg per week normaal gaat t niet zo snel bij mij. ik weet niet of dat er mee te maken heeft. de pijnen zijn grote deels weg alleen af n toe een steek in mn buik maar dat is nix vergeleken hoe ik het eerst had.

Yff zei:
Moring after pil lijkt me nou ook niet bepaald dé oplossing..

nee ik weet het maar mogt het toch fout gaan dat t scheurt ofzo. het gaat nu wel goed..condoom en voor het zingen de kerk uit. haha!!

Ik heb ook ooit eens gehoord over een prilpil, 1 x in de drie maanden een injectie en viòla. Maar ja, als het de stof is waar je die buien en bijwerkingen van krijgt heeft dat ook geen zin.

't lijkt me als vrouw zijnde wel zwaar klote om elke keer zo'n ding te moeten slikken, met name om het niet te vergeten.

ja das waar maar op een gegevn moment vergeet je hem niet meer. maar tnx voor je reactie :)

Marky... je bent er heel snel aan gewend hihi :)

SaborLatina zei:
ja das waar maar op een gegevn moment vergeet je hem niet meer. maar tnx voor je reactie :)
Nou, dat klopt niet voor iedereen... Ik ben zo'n vergiethoofd, dat ik de pil steeds vergat. Gelukkig herinnerden mijn moeder of mijn partner eraan. :o

Ook in combinatie met medicijnen pakt het niet lekker uit. Sommige medicijnen werken de werking van de pil tegen, en bij braken of diaree is de werking ook niet gegarandeerd.
Vandaar dat ik vandaag samen met de huisarts heb besloten om over te stappen naar de nuvaring. Ik ben benieuwd...

Ik heb ook Diane35 en Mycroginon gebruikt voor een tijdje en ik had bij beide dezelfde klachten als jij. Misselijkheid, steken in mijn buik en sterk wisselende buien. Mijn huisarts heeft me daarna Meliane voorgeschreven en hierbij heb ik nergens last. Ik slik deze pil nu ongeveer 2 jaar denk ik. Hij is licht gedoseerd en ik heb totaal geen bijwerkingen. Ik slik meestal 3 maanden door, dan las ik één stopweek in en in die week ben ik in ongeveer 3 dagen heel licht ongesteld.

Dus misschien moet je Meliane eens proberen. :)

waarom slik je 3 maanden door? is dat geen probleem??

tnxx je voor je advies kga erom erom vragen....

Nee dat is geen probleem volgens mijn huisarts, vooral niet omdat Meliane maar een lage dosering hormonen bevat. Ik slik 3 maanden door omdat ik dan maar 4x per jaar ongesteld ben, dat is een luxe toch? :)

vind je dat nie eng dan...omdat je niet ongesteld word dat je steeds in je hoofd heb dat je misschien zwanger kan zijn ofzo...zou wel chill zijn!! :)

weten jullie hoe t zit. ik ben nu 4wkn gestopt met de pil maar ben nog steeds niet ongetseld geworden. als je niet aan de pil ben word je tog om de ong. 28 dagen ongesteld? Dit is mn 1e stopmaand...ik maak me best wel zorgen omdat ik nog niet ongesteld ben geworden...we hebben t veilig gedaan en voor t zingen de kerk uit maar tog?!
Het kan ook zijn...dat mn hormonen nu helemaal in de war zijn...ik ga tog als ik na t weekend nie ongesteld ben gworden ff naar de dokter voor de zekerheid.
Is dit normaal of moet ik mij erg zorgen om maken en eerder naar de dokter gaan.???

Waarschijnlijk moet je lichaam gewoon wennen en komt het later wel weer.

Maar ehm, je kunt heel goed zwanger worden van "coitus interruptus" (voor het zingen de kerk uit:p), door het voorvocht...

Toch denk ik dat je lichaam er gewoon aan moet wennen hoor!

SaborLatina zei:
weten jullie hoe t zit. ik ben nu 4wkn gestopt met de pil maar ben nog steeds niet ongetseld geworden. als je niet aan de pil ben word je tog om de ong. 28 dagen ongesteld? Dit is mn 1e stopmaand...ik maak me best wel zorgen omdat ik nog niet ongesteld ben geworden...we hebben t veilig gedaan en voor t zingen de kerk uit maar tog?!
Het kan ook zijn...dat mn hormonen nu helemaal in de war zijn...ik ga tog als ik na t weekend nie ongesteld ben gworden ff naar de dokter voor de zekerheid.
Is dit normaal of moet ik mij erg zorgen om maken en eerder naar de dokter gaan.???

Imo maak je je veel te veel druk om dingen.. je hoeft je niet zoveel zorgen te maken, het zit vast allemaal goed. Je kan anders ook gewoon je huisarts bellen ipv naar hem toe gaan? heb je waarschijnlijk binnen een paar minuten je antwoord en dan heb jij ook weer wat minder zorgjes..
Ik zou me wat minder druk maken als ik jou was.. geloof niet dat het nodig is.. :) iig wel goed dat je zo verstandig omgaat met deze zaken.. daar kan het gemiddelde (breezer)sletje een voorbeeld aan nemen ;)

Sterkte!

Het is heel normaal dat wanneer je stopt met de pil je eerst onregelmatig ongesteld word of dat je lichaam een cyclus overslaat.

Ik ben het met Yff eens, volgensmij maak je je veel te druk. Stress kan overigens ook invloed hebben op je menstruatie. Als je het echt niet vertrouwt kun je naar de dokter gaan, maar volgensmij is het niet nodig.

Ja tnxxx... heb van de week een test gedaan en kwam uit nie zwanger maar vertouw die testen niet 100%..maar ik weet moet me geen zorgen maken. vind die pijnen alleen zwaar klote. elke dag heb ik er last van.:(
Tnxx voor jullie advies!!!

Iedereen heeft een eigen cycles. Bij de een is dat 26 dagen en bij de ander bv35 dagen. Maar hoe drukker jij je maakt hoe langer het kan duren want stress doet 'leuke' dingen met je lijf. Dus probeer rustig te blijven en er niet te veel aan te denken. Mag je tegen de pijnen niet een pijnstiller dan?

SlettieBettie zei:
Nou, dat klopt niet voor iedereen... Ik ben zo'n vergiethoofd, dat ik de pil steeds vergat. Gelukkig herinnerden mijn moeder of mijn partner eraan. :o

Ook in combinatie met medicijnen pakt het niet lekker uit. Sommige medicijnen werken de werking van de pil tegen, en bij braken of diaree is de werking ook niet gegarandeerd.
Vandaar dat ik vandaag samen met de huisarts heb besloten om over te stappen naar de nuvaring. Ik ben benieuwd...
Dat is wel heel herkenbaar. Ik zelf vindt de nuva ring echt ideaal.

SaborLatina zei:
Ja tnxxx... heb van de week een test gedaan en kwam uit nie zwanger maar vertouw die testen niet 100%..maar ik weet moet me geen zorgen maken. vind die pijnen alleen zwaar klote. elke dag heb ik er last van.:(
Tnxx voor jullie advies!!!
Die zwangerschapstesten zijn in dit geval wel betrouwbaar hoor. Als ze aangeven dat je niet zwanger bent, ben je niet zwanger. Als ze aangeven dat je wel zwanger bent, is er een heel kleine kans dat je toch niet zwanger bent. (wat ik uit de bijsluiter van 1 van die testen heb begrepen)

En nu genieten van alle leuke dingen om je heen, he!

Terug
Naar boven