Fitness Seller

Vrouwen onderwerp...gaat over onze maandelijkse shit :S

• Topic Starter Topic Starter
herma zei:
Klopt, die ring blijft drie weken in de schede en daar heb je op geen moment van de dag last van. Ook niet tijdens het vrijen. Het is een kunststoffen ring evn 2mm dik en ongeveer 4cm doorsnee. Zeer makkelijk in te brengen en te verwijderen. Hij is wel wat duur, want ze kosten ongeveer 10euro per stuk. Daar schrok ik ook erg van.Gelukkig heeft mijn zorgverzekeraar het hele bedrag vergoed:D Dus dat scheeld weer.
Hopelijk voldoende duidelijk en anders hoor ik het wel

Dus per 3wkn 1 ring? moet je zelf inbrengen...kga vragen bij de dokter. en na 3wk moet je de ring eruit halen en word je ongesteld. ??? Hoe zit t met hormonen??

Ik ga morge afspraak maken met dokter..heb vandaag geprobeerd afspraak te maken maar de assistente houd van kletsen :mad: dus telefoon was constant in bezet???

in die ring zitten tochook hormomen net als de pil

Ik heb sinds drie jaar een Mirena spiraaltje.

In het begin heb ik wel last gehad van iets meer krampen in mijn buik en verloor ik heel erg onregelmatig een klein beetje bloed. Nu ben ik eigenlijk nooit meer ongesteld. Soms verlies ik nog weleens een druppeltje bloed, maar een inlegkruisje is dan meer dan voldoende...

Mij bevalt het dus supergoed. Ik hoef me nooit meer druk te maken over of ik de pil wel geslikt heb, wanneer ik ongesteld word etc.
En niet te vergeten was het weggooien van al dat maandverband en tampons voor mij echt één groot feest!

Het inbrengen van het spiraaltje deed eerlijk gezegd wel gigantisch veel pijn. Daar ben ik best van geschrokken. Destijds heb ik dan ook gezegd dat wanneer het spiraaltje er na vijf jaar uit moet ik geen nieuwe meer wilde. Maar.. nu ik drie jaar verder ben en alle voordelen heb meegemaakt wil ik best weer pijn lijden, want ik heb ECHT geen zin om ooit nog ongesteld te worden!

Die ring is ideaal. Zitten minder hormonen is als de pil en je hoeft niet iedere dag zo'n ding te slikken.

Steeds 3 weken in, 1 week uit (dan wordt je dus ongesteld) Je doet hem zelf in en halt hem er ook zelf weer uit.

Je voelt hem niet zitten tijdens het zitten, lopen enz. Wel met je vinger natuurlijk maar dat is logisch als je hem er ook zelf uit moet halen.

Ik vind het ideaal! Ben blij dat ik van de pil af ben...

Ben vandaag naar de dokter gegaan...we gaan nu kijken of t aan de pil ligt of wat. ik moet nu een pilpauze nemen van 2mnd. Daarna moet ik kijken of ik nog steeds de zelfde klachten heb, of t meer is of minder. Ik moet ook voor de zekerheid afspraak maken met de gyneacoloog voor inwendig onderzoek:(
Niet leuk maar jah.... Dan moet t maar ff met condooms en voor t zingen de kerk uit ofzo iets ??? ;)

Bedankt voor je info en tips!!:cool:

Doe maar beter met condoom als je niet zwanger wilt worden... Want voor het zingen de kerk uitgaan is toch niet heel verstanmdig...

ze zei en :)

Purple zei:
Doe maar beter met condoom als je niet zwanger wilt worden... Want voor het zingen de kerk uitgaan is toch niet heel verstanmdig...

Inderdaad! Voor het zingen de kerk uit is hartstikke link. Misschien minder leuk, maar zou toch maar condoom doen!

Hey

Nog niet gedacht aan een hormoonsticker te kleven?

Per week plak je een sticker op je onderbuik of je onderrug (+- 3 op 3 cm)

Het grootste voordeel is dat er niks meer langs je maag en buik moet passeren; en dus daar al wat minder last kan ondervinden.

Mijn vriendin gebruikt het ook en is er zeer tevreden over.

Je kunt is naast je pil denken aan supplementen.
Teunisbloem olie bijvoorbeeld wat dus positief kan werken op jouw (k*t) buien.
Ook kun je denken aan magnesium citraat om je krampen tegen te gaan. Magnesium is spierontspannend, dus je slaapt er ook lekker op.
gr Bigster

bigster zei:
Je kunt is naast je pil denken aan supplementen.
Teunisbloem olie bijvoorbeeld wat dus positief kan werken op jouw (k*t) buien.
Ook kun je denken aan magnesium citraat om je krampen tegen te gaan. Magnesium is spierontspannend, dus je slaapt er ook lekker op.
gr Bigster

Tnxxx hoe werkt dat Teunisbloem olie dan?? moet je dat insmeren...of ???
Kga t zeker proberen. :D ;)

Teunisbloemolie kun je in capsules krijgen bij de betere drogist. Het is om in te nemen en bij de maaltijd. De dosering kan varieeren maar als je het 2 a 3 keer p/d ineemt met de maaltijd voelen de meeste vrouwen zich al beter.

Onder deze link vindt je GLA wat voornamelijk in Teunisbloem zit. Vooral onder de noemer PMS is voor jou interessant.
http://www.natuurlijkerwijs.com/overige_voedingsstoffen.htm#gla
Als je echt last hebt van krampen is Magnesium Citraat aanteraden.

bigster zei:
Teunisbloemolie kun je in capsules krijgen bij de betere drogist. Het is om in te nemen en bij de maaltijd. De dosering kan varieeren maar als je het 2 a 3 keer p/d ineemt met de maaltijd voelen de meeste vrouwen zich al beter.

Onder deze link vindt je GLA wat voornamelijk in Teunisbloem zit. Vooral onder de noemer PMS is voor jou interessant.
http://www.natuurlijkerwijs.com/overige_voedingsstoffen.htm#gla
Als je echt last hebt van krampen is Magnesium Citraat aanteraden.

Ok tnxx;) :cool:

Ik reageerde ook "heftig" op de pil.
Idd van die chagerijnig K-buien e.d.
Ik had de Micro...30 (ik weet t niet meer precies hoe die heete).
Ik ben overgestapt naar de Nuvaring.
Geen last meer van die buien!
Ideaal!!!

Smurfin zei:
Ik reageerde ook "heftig" op de pil.
Idd van die chagerijnig K-buien e.d.
Ik had de Micro...30 (ik weet t niet meer precies hoe die heete).
Ik ben overgestapt naar de Nuvaring.
Geen last meer van die buien!
Ideaal!!!
ow ok...mycrogynon heette de pil. ik ben nu begonnen aan mn 2 maanden pilpauze en het gaat nu veel beter. die pijnen zijn stukke minder nu...heb nog geen last gehad van die buien..die krijg ik meestal de week voordat ik ongesteld moet worden dus het is afwachten. Nu afwachten hoe alles gaat...tnxx voor je info!!

SaborLatina zei:

Ik vertrouw condooms niet...kan scheuren u never know. Ik wil nog geen kids!!:o Heb genoeg verhalen gehoort van mensen waarbij t mis is gegaan:eek:

Mocht het scheuren, een morning after pill, en klaar ben je ermee. :rolleyes:

Je bent volgens mij best wel angstig aangelegt, dat het in 1 keer raak is ofniet ;)

Jonas

Terug
Naar boven