MuscleMeat

Vruchtbaarheid en een kuurtje..

Ik wacht al een tijdje op de mannelijke pil. Ben ik eindelijk van die fijne moodswings van mijn vriendin af:). Het schijnt dat de mannelijke pil louter testestorone is. (niet genoeg om te kuren waarschijnlijk haha).
Maar als het goed is ben je dus volledig steriel tijdens een kuur.

reneetje zei:
Ik wacht al een tijdje op de mannelijke pil. Ben ik eindelijk van die fijne moodswings van mijn vriendin af:). Het schijnt dat de mannelijke pil louter testestorone is. (niet genoeg om te kuren waarschijnlijk haha).
Maar als het goed is ben je dus volledig steriel tijdens een kuur.

Ja niet dus... als je leest dat er velen zijn die hun vrouw gewoon zwanger hebben gemaakt tijdens hun kuur ben je niet steriel. Feit dat jij nog steeds wacht op die mannelijke pil is denk ik dan ook omdat er ook nog geen betrouwbare mannelijke pil is.

muscleboy zei:
Ja, waarom?:mad:
Wij zijn heel tevreden met ons toekomstig kleintje...

Daar heb ik het niet over. Tuurlijk zijn jullie tevreden maar als je weet dat je zaad niet 100% is heb je dan niet gedacht van "Shit, wat als er iets mis is met de kleine?". Komt me wat over als een vrouw die rookt tijdens de zwangerschap. Niets persoonlijks bro maar zo denk ik er over. Ik zou het nooit proberen tijdens een kuur, ook al zeggen ze me dat het ok is.

anak: waarom zou je zaad geen 100% zijn tijdens een kuur? heb jij daar al ooit iets wetenschappelijk over gelezen. waar baseer jij je op? dat een vrouw geen anabolen moet nemen gedurende een periode voor of tijdens de bevalling daar ben ik het mee eens omdat dit invloed heeft op de baby in haar buik. die baby zijn hormoonhuishouding wordt dan ook verstoord, maar bij een man is er toch geen probleem. het enigste probleem is dat je minder vruchbaar of niet vruchtbaar zou zijn. ik heb nog nooit ergens gelezen dat je zaad daardoor misvormd zou zijn. enkel op dit board. en dan nog dikwijls door diegenen die er niks van afweten maar zelf conclusies trekken.

skydirk zei:
anak: waarom zou je zaad geen 100% zijn tijdens een kuur? heb jij daar al ooit iets wetenschappelijk over gelezen. waar baseer jij je op? dat een vrouw geen anabolen moet nemen gedurende een periode voor of tijdens de bevalling daar ben ik het mee eens omdat dit invloed heeft op de baby in haar buik. die baby zijn hormoonhuishouding wordt dan ook verstoord, maar bij een man is er toch geen probleem. het enigste probleem is dat je minder vruchbaar of niet vruchtbaar zou zijn. ik heb nog nooit ergens gelezen dat je zaad daardoor misvormd zou zijn. enkel op dit board. en dan nog dikwijls door diegenen die er niks van afweten maar zelf conclusies trekken.

goed, kan zo ff snel geen studie vinden maar het is wel degelijk zo dat zaadcellen tijdens de kuur minder perfect zijn.
zou jj het jezelf vergeten als je kleine te wereld kwam met een afwijking?
een kind met een afwijking omdat papa zo nodig moest kuren, lekkere ouwe ben je dan.
ik weet wel dat als ik ook maar overweeg om kinderen te nemen, ik zeker enige jaren niet aan de as zal zitten
maar dat is misschien niet voor iedereen hetzelfde.

je moet in ieder geval wel met mee eens zijn, dat aangaande je eigen toekomstige kinderen je bent het zekere voor 't onzekere kan nemen

ik weet gewoon zeker dat ik ergens een onderzoek heb gelezen dat je zaad niet 100% is tijdens je kuur en dat het onverantwoord is om dan een kind te verwekken. en ook dat je een flinke pauze moet nemen tussen je kuur en het kindje maken.
Ik zal me best doen om het op te zoeken en dan zal ik het meteen hierop zetten.

XLarge zei:
ik weet gewoon zeker dat ik ergens een onderzoek heb gelezen dat je zaad niet 100% is tijdens je kuur en dat het onverantwoord is om dan een kind te verwekken. en ook dat je een flinke pauze moet nemen tussen je kuur en het kindje maken.
Ik zal me best doen om het op te zoeken en dan zal ik het meteen hierop zetten.

precies!

ik zou ook zeker een jaar clean willen zijn voor ik zou proberen een kindje te maken. Als ik een gehandicapt kindje op de wereld zou brengen zou ik mezelf dat nooit vergeven!

vruchtbaarheid

Op de volgende site van het necedo (altijd vrij kritisch t.ov. gebruik van anabolen)

staat het volgende:
Sperma van mindere kwaliteit?
Omdat anabolen de zaadballen dus eigenlijk 'buitenspel' zetten, neemt vrijwel onmiddellijk de zaadproductie af. Deze verminderde hoeveelheid zaad is tot wat vaak gedacht wordt niet van mindere kwaliteit. Qua vorm en beweeglijkheid zijn ze gelijk. Er zijn echter veel minder zaadcellen aanwezig en dit zorgt voor de verminderde vruchtbaarheid.

link: http://www.lijfsportenmiddelen.nl/publicaties/sportfitness/onvruchtbaarheid

dus...

Kijk ik vind dat men daar zelfs geen wetenschappelijke studie voor nodig hebt. Zo simpel is dat! Mss ben ik wel conservatief op dat gebied want ik zou zelfs niet bewust vrijen om kind te maken als ik bv. bezopen zou zijn. We steken het altijd op de vrouw. Die mag geen alcohol meer drinken, niet meer roken, opletten met medicijnen enz. Uiteraard terecht maar wat met de man. Ik vind dat je lichaam een tijd zuiver moet zijn vooraleer je aan kinderen begint.

We zijn daarnet bij de gynaecoloog geweest en het blijkt dat alles perfect in orde is ( geen afwijkingen).
Aja, en we weten nu ook wat het gaat worden : een JONGETJE :dance:

muscleboy zei:
We zijn daarnet bij de gynaecoloog geweest en het blijkt dat alles perfect in orde is ( geen afwijkingen).

gelukkig maar dan!
gefeliciteerd:)

muscleboy zei:

Hey leuk! :)

Maar niet zo spannend als je van tevoren al weet wat het wordt, jongetje/meisje...

En nu maar hopen dat hij niet zo lelijk als jij wordt, haha :p grapjee ;)

Bedankt allemaal

@reem : we wilden beiden op voorhand weten wat het zou worden, en hadden allebei een lichte voorkeur voor een GEZONDE jongen...

muscleboy zei:
Proficiat hoor ;)

alvast gefeliciteerd kerel,

dat het een gezond kereltje mag worden!

Terug
Naar boven