MuscleMeat

VVM of Totaal gewicht

WWortel

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,
Ben nog maar pas aangemeld als member en ben druk aan het lezen.
Wil voor mezelf een schema maken voor cut. Nu lees ik wat verschillende zaken.

1. Energie behoefte berekening, ga je uit van je VVM of van totale gewicht?

2. Bij bepaling verhouding eiwit,kh,vet lees ik ook verschillende dingen. ene zegt 2 gr eiwit p/kg en 1 gr vet p/kg. Ander zegt 40%/40%/20% of 50/40/20. Ga je hier ook weer uit van VVM?

3. Ergens heb ik een tabelletje gezien van de sport toeslag (hoevaak = hoeveel toeslag) kan em nergens meer vinden.

4. Hoeveel onder je behoeft? want ook hierin zegt de ene -500kcal ander zegt -20% (komt algemeen redelijk op zelfde neer) Maar in sticky van Centaur staat niet onder behoefte maar die rekent weer van uit VVM?

Al vast bedankt voor jullie respons!!

1. ligt aan de formule die je gebruikt. meeste gebruiken Harris-Benedict, deze hanteerd totale gewicht.
Katch-Mckardle gebruikt VVM.

2. nee totale gewicht. en hanteer de grammen. de % verhouding is meer een richtlijn.

3.:
1,2 Weinig of geen training, kantoorwerk
1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week
1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
1,75 Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
1,9 Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of
twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.

4. 500kcal gwn.

succes!

Overigens kun je het wel heeeel precies berekenen, maar niet iedereen verbrand evenveel calorieën bij dezelfde lichaamsbouw en vetpercentage. Daarnaast reageert niet iedereen hetzelfde op dezelfde hoeveelheid macro's. Dus zo precies komt het allemaal niet. Doe er maar een gooi naar (educated guess) en pas dan je schatting aan naarmate je (gebrek aan) resultaat .

• Topic Starter Topic Starter
Beiden dank voor de reactie. Duidelijk. Ik kan weer verder.

@Wazzup: Ja zal idd wel per persoon variabel zijn. Maar ja je zoekt toch een soort kapstok van waaruit je wil werken.

Zal deze gegevens eens allemaal in een excel sheet zetten met de doorrekening naar grammen eiwitten/KH/vetten als ik het klaar heb zal ik de sheet posten. Maar goed mss bestaat het al.

Terug
Naar boven