Fitness Seller

Waar gaan we heen als samenleving?

wat zijn waarden en normen dan volgens jou

De mens is een individu en ieder individu heeft zijn eigen normen en waarden.
Ik weet niet of je de tokkies kent maar die zijn net zo nederlands als ik maar hebben toch echt niet dezelfde normen en waarden. Vraag je me nu echt om die normen en waarden voor ieder individu op te noemen. das nogal moeilijk ja

nee, maar ik vind dat je onzin uitkraamt.

denk je dat ik dat verzonnen heb. De grote van de hersenen zegt niet al te veel over de intelligentie. Als ik zeg dat ethiopiers beter kunnen hardlopen ga je dan ook opm je achterste poten staan

Ik weet niet of je de tokkies kent maar die zijn net zo nederlands als ik maar hebben toch echt niet dezelfde normen en waarden. Vraag je me nu echt om die normen en waarden voor ieder individu op te noemen. das nogal moeilijk ja

:scratch: En dan verwacht jij dat alle marokkanen zich daar aan moet passen?

Waar heb ik dat gezegd

Klopt, zeg dat wel ook tegen heel veel nederlanders die hun eigen taal niet kennen.

Ja maar die kunnen zich wel goed verstaanbaar maken. Mijn vriendin werkt in A'dam in het OLVG (ziekenhuis) en er zijn daar soms grote problemen omdat mensen zich niet verstaanbaar kunnen maken.

Spelling oid telt imo niet mee.

Ah ok, in de rest van de wereld werkt zero tolerantie niet maar hier in Nederland zal het wel werken he? Man wees toch eens rationeel en gebruik eens je gezond verstand.

-Wat is volgens jou dan de werkelijke oorzaak?
-Laten we eens beginnen bij het veelal niet ( willen ) aanpassen aan de gewoontes/wetten etc etc van het land waar ze zijn !!!
-Daarbij komt dan het vaak agressive gedrag , niet capabel genoeg zijn om verbaal te debateren/communiceren , maar gelijk geweld gebruiken of in opstand komen en iemands mening uitmaken voor racisme
-Profiteren van de NL welvaart dwz ww , aow enz enz
-Criminaliteit ( behoeft geen uitleg )

En idd zijn ze niet allemaal zo , maar waarom keren de wél goed geïntergreerde en opgeleide moslims zich dan vaak tegen de rest !!

Ah nu zijn de waarden en normen al gebonden aan het individu. tracht er maar onderuit te raken ja. Het is gewon zo dat je geen idee hebt wat die waarden en normen zijn.

denk je dat ik dat verzonnen heb. De grote van de hersenen zegt niet al te veel over de intelligentie. Als ik zeg dat ethiopiers beter kunnen hardlopen ga je dan ook opm je achterste poten staan

maar waar is dat bewijs dat afrikanen kleinere hersenen hebben?
Tevens, je zou moeten weten dat het niet de grote van de hersenen is die telt maar de oppervlakte van de grijze hersenmassa.
Of is dat iets te moeilijk?

maar waar is dat bewijs dat afrikanen kleinere hersenen hebben?
Tevens, je zou moeten weten dat het niet de grote van de hersenen is die telt maar de oppervlakte van de grijze hersenmassa.
Of is dat iets te moeilijk?

ik geef net al aan dat grootte niet alles zegt. het zegt wel iets. hoe meer plooien hoe meer oppervlak. duh

Nee, eigenlijk had ik moeten zeggen: 'Jij hebt geen flauw idee wat de algemene normen en waarden zijn in Nederland.'

ja klets je er maar onderuit. je legt me woorden in de mond en word je daarop aangesproken kom je met een ander onderwerp.

Ah nu zijn de waarden en normen al gebonden aan het individu. tracht er maar onderuit te raken ja. Het is gewon zo dat je geen idee hebt wat die waarden en normen zijn.

Ik weet wat mijn waarden en normen zijn. word je er vrolijk van als ik die opsom. Voegt niets bij aan de discussie kan ik je zeggen.

snel even opgezocht:

[Link niet meer beschikbaar]

Pagina 25 tot 27 weerlegt je theorietje haarfijn waardoor je je weer mateloos belachelijk hebt gemaakt.

En nog steeds geen antwoord op mijn vraag die ik nu al de hele avond stel: wat zijn nu die specifieke Nederlandse waarden en normen?

lijst van Nederlandse waarden en normen

vrijheid

- vrijheid van godsdienst

- vrijheid van meningsuiting

- vrijheid van onderwijs

gelijkheid

- gelijke behandeling

- gelijkwaardige behandeling

- gelijke rechten en plichten voor mannen en vrouwen

- in Nederland is wetgeving van kracht die discriminatie verbiedt

democratie

- democratische gezindheid

tolerantie

respect voor de rechten van de mens

Maar wie houdt zich nu waaraan???

Jullie doen net alsof de waarden en normen door iedereen dan ook nageleefd worden. nederland heeft geen waarden en normen die door 16 miljoen mensen worden nageleefd. Wat wil je bereiken. De mens weet wel wanneer hij associaal bezig is daar heb je dat kleine stemmetje voor dat geweten heet. Dit kleine stemmetje beschermd ons door ons te laten samen werken omdat de mens als individu het in de loop van de evolutie niet had gered. We hebben elkaar nodig en associaal gedrag verstoord dit mechanisme

Terug
Naar boven