MuscleMeat

Waarmee maak jij je huid schoon voor het prikken

Achterhaald? Onzin.

Als je van te voren je injectieplek hebt schoongemaakt (bv met douchen) hoef je het in principe niet te ontsmetten met alcohol. Maar ja, als voorzorg maatregel kan je het beter wel doen, daarnaast kan je die doekjes ook gebruiken om de vial af te schermen.

@ Glenn: Laten we zeggen dat de kans dat je infectie oploopt op een schone huid te klein is om er waarde aan te hechten. Daarom doen dokters en verpleegsters het ook niet meer.

Het kan geen kwaad om de prikplek met alcohol te ontsmetten lijkt mij, dat doe ik zelf al zo lang ik gebruik en echt nog nooit 1 probleem gehad!

axestream zei:
Afschermen? Wat bedoel je daarmee?

Als je vial openmaakt, kan je het rubber ontsmetten met een doekje en dan erop laten (we werken niet met mondkapjes..). Het hoeft niet, als je je spuit al klaar hebt, kan je ook vial openmaken en dan meteen de naald erinsteken.

• Topic Starter Topic Starter
Toch vind ik het wel bizar, dat sommigen de injectie plek vooraf niet meer ontsmetten, het lijkt mij als je dat niet doet, dan heb je toch eerder kans op een flinke ontsteking. Of ben ik daar nu zo ouderwets in.
Maar als het met alcohol 7 minuten kost om bacterie te doden, dan kun je net zo goed geen alcohol gebruiken.

Big_T zei:
@ Glenn: Laten we zeggen dat de kans dat je infectie oploopt op een schone huid te klein is om er waarde aan te hechten. Daarom doen dokters en verpleegsters het ook niet meer.

Hehe, heb je die vieze oudjes wel eens gezien in het ziekenhuis.. met doorligwonden en al.. heeeel fris:D

baat het niet dan schaad het niet,

ccnp: ik zou alleen geen 96% pakken in verband met te hoog alcohol gehalte dat je in contact brengt met de huid.

zzou dan de 70 of 80 % pakken.

grtz.

Parfum! De geur lijd tevens lekker af!

Ik sprak laatst iemand met een te lage boedsuikerspiegel die zich dagelijks injecteert, volgens hem is het zelfs slecht als je dagelijks injecteert en je gebruikt daarbij alcohol, omdat de alcohol dan ook in je lichaam komt.. Dus gewoon ff douche van te voren.. Dan is je 'te injecterende spier' ook alvast warm!

die voorverpakte doekje hebben ze gewoon bij de apotheek of ander bij medicijnen.nl . als je aan die doekjes ruikt voor langer dan 10sec ga je zo gestrekt :D

Wel goedkoop wappie worden...:D

Ironmind zei:
Ik sprak laatst iemand met een te lage boedsuikerspiegel die zich dagelijks injecteert, volgens hem is het zelfs slecht als je dagelijks injecteert en je gebruikt daarbij alcohol, omdat de alcohol dan ook in je lichaam komt.. Dus gewoon ff douche van te voren.. Dan is je 'te injecterende spier' ook alvast warm!

Buiten dat, maar ik denk dat het ook rete slecht voor je huid is als dagelijks injecteerd en steeds dezelfde plek schoonmaakt met alcohol. Vooraf douchen is een prima oplossing.

ik heb mezelf is drie spuiten per week interferon moeten zetten gedurende een jaar en ik heb nooit ontsmet alvorens een spuit te zetten. moest ook niet van de dokter en ik heb nooit een probleem gehad van infectie. allemaal fel overdreven. en zoals iemand al aanhaalde. diabetici die insuline moeten zetten, ontsmetten toch ook niet.

Goed punt Dirk dus zo belangrijk is het blijkbaar niet.

Ik heb nog een hele doos van die doekjes staan :(

Alcohol moet je niet op je poot gooien :S.
Lekker opzuipen :P

Ironmind zei:
Alcohol moet je niet op je poot gooien :S.
Lekker opzuipen :P

Je bil, poot!

Er is wel een groot verschil tussen ontsmetten en wassen :rolleyes:
Waarom niet gewoon prikken en vervolgens een watje met een beetje alcohol op de prikplek houden?

Gouwetonny zei:
Je bil, poot!

Er is wel een groot verschil tussen ontsmetten en wassen :rolleyes:
Waarom niet gewoon prikken en vervolgens een watje met een beetje alcohol op de prikplek houden?

Waarom wel?? Wat is de toegevoegde waarde daarvan? Zoals ik al eerder zei: De alcohol gaat op die manier ook (onnodig) het lichaam in, gewoon ff wassen met zeep en water van te voren, dan geen problemen..
Toen ik mn inentingen kreeg (vakantie) deed ze er ook geen alcohol op, als hun het al niet doen, en de diabetes (waar ik het eerder over had) het ook niet doet, waarom dan wij wel???

Het schijnt je prikplek ongevoeliger te maken. Maar dat is iets wat je zelf heel makkelijk kan testen natuurlijk, een keertje wel ontsmetten, keertje niet.

Terug
Naar boven