AndroidHealthClinic

Waarom ben jij geen vegetariër?

Peiling Peiling waarom ben jij geen vegetariër?

• Totaal stemmers
    51
Status
Niet open voor verdere reacties.
omdat vlees zo lekker is en ik het gevoel heb dat ik het nodig heb :P ga wel met sommige voedingsmiddelen steeds meer richting biologische zooi als t niet te duur wordt dan, vanuit ethisch perspectief dan eigenlijk voornamelijk.

---------- Post toegevoegd 1 September 2013 om 23:12 ----------

hou van dieren maar als t om eten gaat zou ik alles wel kunnen eten en die affiniteit opzij zetten als ik het niet zelf hoef te slachten :P

• Topic Starter Topic Starter
Interessant, geloof jij in absolute morele waarden dan Angelus?
heeft niets met geloven te maken, iemand kan er voor kiezen om bepaalde morele waarden als absoluten te hanteren.

Heel leuk hoor, maar waarom is de spijsvertering van een mens dan zo inefficiënt tegenover planten, groenten en diens celwanden? Als ons lichaam gebouwd zou zijn op enkel het verteren van enkel plantaardige voeding zouden wij er zelfs anders uitzien
je snapt het punt niet;)

Leg het punt maar uit dan

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
snap sowieso niet waarom je vegetariër zou worden

%3D%3Futf-8%3FB%3FMTI4MzM2ODk5MjMyMi5qcGc%3D%3F%3D-740536.jpg

Peter Singer

de eerste vraag is of jij wel/niet bepaalde morele waarden hebt.

zoniet dan is de uitspraak die je zei irrelevant en had je gewoon optie 3 moeten kiezen.

zowel is je uitspraak nog steeds irrelevant want wanneer iemand jou keihard naait heb je ook een evolutionair geprogrammeerde drang om hem/haar srs in elkaar te rammen/te vermoorden, betekent niet dat omdat jij 'zo opgebouwd bent' dat het in lijn is met jouw morele waarden om het effectief te doen:rolleyes:

de eerste vraag is of jij wel/niet bepaalde morele waarden hebt.

zoniet dan is de uitspraak die je zei irrelevant en had je gewoon optie 3 moeten kiezen.

zowel is je uitspraak nog steeds irrelevant want wanneer iemand jou keihard naait heb je ook een evolutionair geprogrammeerde drang om hem/haar srs in elkaar te rammen/te vermoorden, betekent niet dat omdat jij 'zo opgebouwd bent' dat het in lijn is met jouw morele waarden om het effectief te doen:rolleyes:

Ik ga natuurlijk geen optie van een of ander polletje aanvinken als ik het met geen van hen eens ben.

En ik beantwoorde jouw vraag: Waarom ben jij geen vegetariër?

Maar goed ik begrijp dat er voor jou maar 4 antwoorden mogelijk zijn.

angelus, ben jij een vegetariër/veganist?

Ik ga natuurlijk geen optie van een of ander polletje aanvinken als ik het met geen van hen eens ben.

En ik beantwoorde jouw vraag: Waarom ben jij geen vegetariër?

Maar goed ik begrijp dat er voor jou maar 4 antwoorden mogelijk zijn.
optie 1 kiezen is nagenoeg onmogelijk, want als jij onder die categorie valt dan ben je wss ook te dom om in te zien dat je in die categorie valt, iemand die iets niet weet weet namelijk doorgaans niet dat hij/zij dat niet weet.

optie 2 kiezen is onwaarschijnlijk, want een hypocriet is meestal te hypocriet om toe te geven dat hij een hypocriet is.

Voor de rest zijn er geen opties (optie 3 eventueel, als je bepaalde afwijkende morele waarden hebt, maar die moeten al uberspeciaal zijn, moesten ze niet uitmonden in optie 1;))

Laatst bewerkt:
ik snap trouwens wel dat er veel redenen kunnen zijn waarom iemand vegetariër wil zijn of veganist, al vind ik dat laatste wel heel erg overdreven en mis je volgens mij wel erg veel voedingsstoffen.
een vegetariër kan volgens mij nog wel met een aardig gebalanceerd voedingsschema gainen. En mensen die anderen pushen om hetzelfde te doen zijn altijd gewoon irritante lui :P

Ik eet zo weinig mogelijk dieren.
En als ik er al eens één eet, dan was het er één dat niet wist dat het ging sterven.

Ik eet vlees omdat ik een dierenliefhebber ben. Als iedereen vegetariër werd dan zouden koeien, varkens, kippen, ... gewoon uitsterven. Dat wil ik niet op mijn geweten!

Ik probeer er niet teveel over na te denken en eet gewoon vlees, het is algemeen geaccepteerd en directe gevolgen zie je niet dus geconfronteerd word je eigenlijk nooit. Kom dus ergens bij optie 2 uit.

ik ben Vegetarier op dagen doe niet met een G eindige :-p
Wat een k*t poll,

Ik ben geen konijn... Plus het feit dat ik kok ben, heb overigens ook dieren uit elkaar moeten trekken (Eenden, reeën, hert, ganzen.) Waarom zou ik 't dan ook niet opeten :D

Beste Angelus,

Ik ben heel erg dom.

En jij bent heel erg slim.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven