AndroidHealthClinic

Waarom ben jij geen vegetariër?

Peiling Peiling waarom ben jij geen vegetariër?

• Totaal stemmers
    51
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik vaak hoor is dat mensen geen katten en hondenvlees eten, omdat ze die beesten graag zien/tof vinden..
Dat vind ik nu eens hypocriet, dus iets wat je niet tof vind eet je zomaar op? Ik vind het tof dus neen..

• Topic Starter Topic Starter
De hele vleesindustrie heeft bestaansrecht omdat er te veel monden zijn op deze wereld om te voeden.
Om een goede daad te stellen adviseer ik je om een eind te maken aan je leven Anus.

argument van niets, als ze alle land voor veeteelt (direct en indirect) beschikbaar zouden stellen voor het kweken van plantaardig voedsel zou wereldhonger opgelost zijn:rolleyes:

Stel dat er niemand meer vlees zou eten, wat doe je dan met al die beesten?
Allemaal laten vrij rondlopen? Ik zie namelijk niet een boer beesten houden als hij er geen euro's kan aan overhouden.

Stel dat er niemand meer vlees zou eten, wat doe je dan met al die beesten?
Allemaal laten vrij rondlopen? Ik zie namelijk niet een boer beesten houden als hij er geen euro's kan aan overhouden.

zouden ze gewoon hetzelfde doen wat ze nu doen, die beesten slachten. Alleen zouden ze het geslachte vlees niet meer kunnen verkopen :)

Wat ik vaak hoor is dat mensen geen katten en hondenvlees eten, omdat ze die beesten graag zien/tof vinden..
Dat vind ik nu eens hypocriet, dus iets wat je niet tof vind eet je zomaar op? Ik vind het tof dus neen..

Koeien, kippen en konijnen zijn net zo schattig. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen hoe iemand een kat schattiger of liever zou vinden dan een varkentje of een kip. Zijn beiden onwijs leuke dieren en net zo aanhankelijk.
Ik sliep bij mijn oma met de kip in bed ^_^ , die vervolgens enkele weken later op mijn bord lag.
Dat was gewoon onderdeel van de opvoeding, er is niets mis met een dier liefdevol groot brengen en hem vervolgens opeten. Het is een respectvol en zinnig proces.

Koeien, kippen en konijnen zijn net zo schattig. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen hoe iemand een kat schattiger of liever zou vinden dan een varkentje of een kip. Zijn beiden onwijs leuke dieren en net zo aanhankelijk.
Ik sliep bij mijn oma met de kip in bed ^_^ , die vervolgens enkele weken later op mijn bord lag.
Dat was gewoon onderdeel van de opvoeding, er is niets mis met een dier liefdevol groot brengen en hem vervolgens opeten. Het is een respectvol en zinnig proces.

:roflol:

Top poll weer.

Je bent of dom of hypocriet of je hebt geen morele waarden als je geen vegetariër bent uitgaande van de pollkeuzes.

Blijft verder overigens een onzinnige vraag, is ook geen zinnig antwoord op te geven als je vleeseter bent.

Top poll weer.

Je bent of dom of hypocriet of je hebt geen morele waarden als je geen vegetariër bent uitgaande van de pollkeuzes.

Blijft verder overigens een onzinnige vraag, is ook geen zinnig antwoord op te geven als je vleeseter bent.

Oei, wat probeer jij hier te insemineren Eric? Dat vlees eten geen bewust proces is en vegetarisme wel? :rolleyes:

Waarom hebben vegetariërs eigenlijk geen problemen met het doden van onschuldige planten?

Is volgens mij alom bekend, maar ik haal mijn vlees op 2 plekken : een olijke halal slager en een boer in Kamerik.
Het ritueel slachten van dieren zonder verdoving lijkt me nu ook niet meteen heel diervriendelijk.

Oei, wat probeer jij hier te insemineren Eric? Dat vlees eten geen bewust proces is en vegetarisme wel? :rolleyes:

Top poll weer.

is ook zo, dezelfde morele principes waarmee mensen gelijkheid voor alle rassen, mindervaliden,... verdedigen kunnen zonder problemen uitgebreid worden naar dierenleed.

Voor zover ik het zie zijn er maar 2 opties (vul gerust aan als jij meer mogelijkheden ziet:rolleyes:):
1) je bent je niet bewust van deze uitbreiding -> je bent dom (eerder onwetend, met een plaat voor je kop, maar dat vind ik een k*twoord)
2) je bent je wel bewust van deze uitbreiding maar blijft toch vlees eten -> je bent ofwel zwak, ofwel een hypocriet (sowieso een hypocriet als je je ooit hebt geuit over het gedrag van anderen dat dierenleed veroorzaakte)

hoewel sjors haar antwoord wel een 5de optie vereist: "ik heb weldoordachte, maar sterk van de norm afwijkende morele waarden", maar iets zegt me dat dan iedereen hier op zou stemmen terwijl 99% in realiteit op optie 1 of 2 hoort te stemmen.

is zeker wel een zinnig antwoord op te geven, maar mensen zijn gewoon niet zo blij wnn ze geconfronteerd worden met hun eigen onwetendheid en/of hypocrisie.

2 en 3 sluiten elkaar niet uit. Eerder is 3 een uiting van 2.

zouden ze gewoon hetzelfde doen wat ze nu doen, die beesten slachten. Alleen zouden ze het geslachte vlees niet meer kunnen verkopen :)

Dus we worden groente eters om de beesten te beschermen MAAR we slachten nog even alle beesten die er over zijn en smijten het in de vuilbak? MMkay

2 en 3 sluiten elkaar niet uit.
klopt
Eerder is 3 een uiting van 2.
nee, 3 KAN een uiting zijn van 2. Vandaar trouwens deze post:)
Dus we worden groente eters om de beesten te beschermen MAAR we slachten nog even alle beesten die er over zijn en smijten het in de vuilbak? MMkay
het probleem van de grootschalige vleesindustrie is niet dat beesten geslacht worden, maar het leven dat ze hebben geleid tot aan de slacht:eyes:

Laatst bewerkt:
Waarom hebben vegetariërs eigenlijk geen problemen met het doden van onschuldige planten?

Het ritueel slachten van dieren zonder verdoving lijkt me nu ook niet meteen heel diervriendelijk.

Ook weer zo'n aanname. Het is onderzocht ( uni diergeneeskunde hannover ) dmv ecg en eeg en daaruit bleek dat het doorsnijden van de halsslagader minst pijnlijk was tov de slagpinmethode met verdoving.
Dieren waren dan wel verdoofd, maar toch werd er meer pijn gemeten ( hersen-hart activiteit ), dit omdat de slagpin slechts het cerebellum doorboort en de hersenstam onaangetast blijft. Laat pijnregistratie nu net niet in het cerebellum zitten. Receptoren blijven dus gevoelig voor pijn.

Het is natuurlijk lekker makkelijk om vanuit pure onwetenheid te oordelen over een ouderwetse slachtmethode, maar dan ben je ongeveer even intelligent als Thieme en consorten die in hun blinde dierenliefde niet de meest heldere lichtjes aan de horizon blijken.

Ik vind verdoving juist 1 van de meest inhumane methodieken die er zijn. Lekker een beest aan stukken snijden terwijl het feitelijk nog leeft :o
Vraag maar eens aan mensen die wakker bleven tijdens een operatie hoe prettig dat is.

klopt

nee, 3 KAN een uiting zijn van 2.

het probleem van de grootschalige vleesindustrie is niet dat beesten geslacht worden, maar het leven dat ze hebben geleid tot aan de slacht:eyes:

Dus dat beesten geslacht worden is geen probleem, enkel de manier waarop de beesten hun einde tegemoet is het probleem?

Ook weer zo'n aanname. Het is onderzocht ( uni diergeneeskunde hannover ) dmv ecg en eeg en daaruit bleek dat het doorsnijden van de halsslagader minst pijnlijk was tov de slagpinmethode met verdoving.
Dieren waren dan wel verdoofd, maar toch werd er meer pijn gemeten ( hersen-hart activiteit ), dit omdat de slagpin slechts het cerebellum doorboort en de hersenstam onaangetast blijft. Laat pijnregistratie nu net niet in het cerebellum zitten. Receptoren blijven dus gevoelig voor pijn.

Het is natuurlijk lekker makkelijk om vanuit pure onwetenheid te oordelen over een ouderwetse slachtmethode, maar dan ben je ongeveer even intelligent als Thieme en consorten die in hun blinde dierenliefde niet de meest heldere lichtjes aan de horizon blijken.

Ik vind verdoving juist 1 van de meest inhumane methodieken die er zijn. Lekker een beest aan stukken snijden terwijl het feitelijk nog leeft :o
Vraag maar eens aan mensen die wakker bleven tijdens een operatie hoe prettig dat is.
denk dat mensen die mening voornamelijk hebben omdat ze zich niet realiseren dat de geluiden die zo'n beest maakt en al dat spartelen gewoon een automatische paniekreactie is, en weinig te maken heeft met pijnervaring.
Dus dat beesten geslacht worden is geen probleem, enkel de manier waarop de beesten hun einde tegemoet is het probleem?
kan je lezen? Dat heeft niks te maken met wat ik zei:eyes: (hoewel een beest traag villen natuurlijk ook niet stookt met het gros van mensen hun morele waarden)

Gaan we nu ook al studies aanhalen die verder alleen in de moslimwereld bijna dagelijks worden aangehaald? 1 studie maakt het nog niet tot wetenschappelijke waarheid natuurlijk.

De studie uit 1978 :

[Link niet meer beschikbaar]

Uitgevoerd door dr Schultz en dr Hazem. We gaan er maar vanuit dan dat dr Hazem geen belangen heeft bij een slachtmethode die aansluit bij zijn geloofsovertuiging.

argument van niets, als ze alle land voor veeteelt (direct en indirect) beschikbaar zouden stellen voor het kweken van plantaardig voedsel zou wereldhonger opgelost zijn:rolleyes:

Het gaat hier niet om de wereldhonger maar om je zogenaamde morele waarden m.b.t. de vleesindustrie.
Wel bij het onderwerp blijven ook als je geen argumenten kunt vinden om je gelijk te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven