XXL Nutrition

Waarom ben jij geen vegetariër?

Peiling Peiling waarom ben jij geen vegetariër?

• Totaal stemmers
    51
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter

oh225e.jpg

Ban voor degenen die zich vegetariër noemen maar het aantoonbaar niet zijn. Polltrolling is een misdaad.

Blijf het verder een onzinvraag vinden. De argumenten blijven toch meestal steken op, 'ik vind het gewoon lekker', 'de mens heeft vlees nodig', 'het boeit me geen zak wat ze met dieren doen' of andere varianten die duidelijk aangeven dat de keuze gemaakt is. Denk dat weinig vleeseters zich bezighouden met de keuze om vegetariër te worden als ze hun lapje vlees verorberen.

Ban voor degenen die zich vegetariër noemen maar het aantoonbaar niet zijn. Polltrolling is een misdaad.

Blijf het verder een onzinvraag vinden. De argumenten blijven toch meestal steken op, 'ik vind het gewoon lekker', 'de mens heeft vlees nodig', 'het boeit me geen zak wat ze met dieren doen' of andere varianten die duidelijk aangeven dat de keuze gemaakt is. Denk dat weinig vleeseters zich bezighouden met de keuze om vegetariër te worden als ze hun lapje vlees verorberen.

die vraag is eigenlijk ook maar gewoon een verkapte manier om de kwestie van niet-consistente, soms hypocriete morele waarden mbt dit onderwerp te bespreken:P

hoewel het natuurlijk ook wel leuk is om een beeld te krijgen van de mensen achter de posts, is een beetje het kaf van het koren scheiden.
Heb dan ook het meeste respect voor mensen die gewoon serieus optie 1 of 2 kiezen. Daar tegenover staan dan weer mensen zoals mc chick, die er absoluut van overtuigd zijn dat de keuzes in de poll niet van toepassing op hem zijn, zonder daar enige onderbouwing voor te kunnen geven en dus gewoon kastgeval optie 1/2 zijn.

90% is er op een punt in zijn leven wel eens mee geconfronteerd geweest en koos ervoor om het te negeren -> hypocriet.

Op dat punt was de persoon in kwestie hypocriet bezig, dat is wat anders dan een hypocriet ''zijn''. Als je er niet dagelijks mee geconfronteerd wordt (of bij stil staat), ben je geen hypocriet, door het gebrek aan morele confrontatie. Ik geef met open armen toe dat ik indirect (passief) hypocriet ben bij het eten van vlees, maar dat maakt mij nog geen hypocriet.

Op dat punt was de persoon in kwestie hypocriet bezig, dat is wat anders dan een hypocriet ''zijn''. Als je er niet dagelijks mee geconfronteerd wordt (of bij stil staat), ben je geen hypocriet, door het gebrek aan morele confrontatie. Ik geef met open armen toe dat ik indirect (passief) hypocriet ben bij het eten van vlees, maar dat maakt mij nog geen hypocriet.

je hebt gelijk, net zoals een moordenaar niet noodzakelijk een slecht persoon is, maar op dat moment gewoon iets slechts deed.

Dat ik iets niet letterlijk zeg vanwege praktische overwegingen betekent niet dat je moet gaan mierennken op elk van mijn verwoordingen die open zijn voor meerdere interpretaties;) Als je zo precies moet zijn kan je amper een discussie houden.

je hebt gelijk, net zoals een moordenaar niet noodzakelijk een slecht persoon is, maar op dat moment gewoon iets slechts deed.

Dat ik iets niet letterlijk zeg vanwege praktische overwegingen betekent niet dat je moet gaan mierennken op elk van mijn verwoordingen die open zijn voor meerdere interpretaties;) Als je zo precies moet zijn kan je amper een discussie houden.

:eek:

eigenlijk sorry voor de valse hoop, ik neem dat "je hebt gelijk terug", ik maakte een compleet foute analogie met dat van die moordenaar.

hypocriet
•iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt.

als jij op een punt komt waar iemand je confronteert met de inconsistentie en jij kiest er bewust voor om je morele waarden te blijven verdedigen terwijl je je er zelf niet aan houdt, dan is het irrelevant dat die hypocrisie in de toekomst uit jouw aandachtsspanne verdwijnt.
Een onafhankelijke experimenteerder kan op elk gegeven moment namelijk je 'hypocriet zijn' testen dmv je opnieuw attent te maken op die inconsistentie, waardoor je telkens opnieuw een hypocriete keuze zal maken mbt dat onderwerp.

Totdat je dit niet meer doet zal je een hypocriet (mbt dat onderwerp) zijn.

die vraag is eigenlijk ook maar gewoon een verkapte manier om de kwestie van niet-consistente, soms hypocriete morele waarden mbt dit onderwerp te bespreken:P

hoewel het natuurlijk ook wel leuk is om een beeld te krijgen van de mensen achter de posts, is een beetje het kaf van het koren scheiden.
Heb dan ook het meeste respect voor mensen die gewoon serieus optie 1 of 2 kiezen. Daar tegenover staan dan weer mensen zoals mc chick, die er absoluut van overtuigd zijn dat de keuzes in de poll niet van toepassing op hem zijn, zonder daar enige onderbouwing voor te kunnen geven.

Je geeft degenen die reageren op voorhand ook weinig keuze natuurlijk. Dat is beïnvloeden van het resultaat. Voor zover de vraag al geen verantwoordingsvraag is wordt dat door de pollkeuzes alleen maar versterkt. Daarmee heb je eerder kans dat mensen de luiken dichttrekken dan in alle openheid hier een discussie over willen voeren. Ook al denk ik dat er amper een goede discussie over valt te voeren. In al mijn jaren als vegetariër maar weinig meegemaakt dat een discussie over vegetarisme met een vleeseter ook maar 1 seconde zinvol bestede tijd was. Waarbij ik zelf eigenlijk nooit die discussie aanzwengel, epic care waarom iemand vleeseter is en eigenlijk hoop ik dat het tegengestelde ook geldt. Maar meestal krijg ik de overbodige vraag voor de miljoenste keer gesteld : 'waarom ben je eigenlijk vegetarië

Ik ben een ex-vegetarier :cool:
Mensen hebben geen vlees nodig natuurlijk.

Je geeft degenen die reageren op voorhand ook weinig keuze natuurlijk. Dat is beïnvloeden van het resultaat. Voor zover de vraag al geen verantwoordingsvraag is wordt dat door de pollkeuzes alleen maar versterkt. Daarmee heb je eerder kans dat mensen de luiken dichttrekken dan in alle openheid hier een discussie over willen voeren.
klopt, maar je noemt me zelf vaak de forumautist, dan weet je toch dat ik over totaal geen tact beschik:(

Ook al denk ik dat er amper een goede discussie over valt te voeren. In al mijn jaren als vegetariër maar weinig meegemaakt dat een discussie over vegetarisme met een vleeseter ook maar 1 seconde zinvol bestede tijd was. Waarbij ik zelf eigenlijk nooit die discussie aanzwengel, epic care waarom iemand vleeseter is en eigenlijk hoop ik dat het tegengestelde ook geldt. Maar meestal krijg ik de overbodige vraag voor de miljoenste keer gesteld : 'waarom ben je eigenlijk vegetarië
kan ik me voorstellen:D is volgens mij niet erg verschillend van een discussie met een gelovige (alleszins qua soort argumenten dat gepresenteerd worden)

zijn er egenlijk nog steeds bodybuilders die op dit moment beweren volledig vegetarisch te zijn? en dan bedoel ik pro's eigenlijk :)

zijn er egenlijk nog steeds bodybuilders die op dit moment beweren volledig vegetarisch te zijn? en dan bedoel ik pro's eigenlijk :)

Volgens mij niet maar de groep waar uit geput kan worden is relatief klein als je bedenkt dat 4% van de Westerse bevolking vegetariër is. Waarbij een behoorlijk groot gedeelte van die groep gezondheidsoverwegingen heeft bij die keuze, het gebruiken van AAS of andere middelen past niet bij die levenswijze.

Vegetarische topsporters zijn er wel legio, ook al is dat aandeel natuurlijk nog steeds vele malen kleiner dan het aandeel vleeseters.

Albert Beckles is vegetariër en Bill Pearl eveneens. Maar dat zijn BB-helden uit het verleden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven