XXL Nutrition

Waarom ben jij geen vegetariër?

Peiling Peiling waarom ben jij geen vegetariër?

• Totaal stemmers
    51
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Het puberaal denkvermogen is nog steeds sterk aanwezig bij jou.
Maakt niet uit welk standpunt jij zou innemen je zou nog liever sterven dan toegeven dat je ongelijk hebt.

Maar je hebt mij in elk geval een wijze les geleerd. Ik zie in dat mijn tijdsbesteding aan jou nutteloos is.

herhaaldelijk zeggen dat iemand fout zit zonder argumenten maakt het niet waar;)

dit was jouw eerste comment waarmee onze discussie begon:

De hele vleesindustrie heeft bestaansrecht omdat er te veel monden zijn op deze wereld om te voeden.
Om een goede daad te stellen adviseer ik je om een eind te maken aan je leven Anus.
ondertussen zijn we eruit dat je dit bedoelde:
"Minder mensen maken het mogelijk vlees te eten zonder de huidige vleesindustrie. Dus als jij begint door jezelf van kant te maken dan zet je een stap in de goede richting. Je geeft zelf aan dat je vlees eet, dat is dan al 1 minder. "

Correct?

(Wat op zich al vreemd is gezien je de term "bestaansrecht" hebt gehanteerd, dat impliceert namelijk dat je een morele reden kan verzinnen voor het bestaan, terwijl je in realiteit gewoon bedoelde "de hele vleesindustrie bestaat omdat...". Dit was trouwens de reden voor de oorspronkelijke verwarring:eyes:)
Dat eerste deel klopt idd, daar beschrijf je gewoon een objectief feit, daar ben ik het mee eens. Echter is die beschrijving totaal niet relevant voor dit topic, zoals ik nu dus al 2x eerder heb gezegd.

Het 2de deel: "Om een goede daad te stellen adviseer ik je om een eind te maken aan je leven Anus." is echter ambigu.
Om een goede daad te stellen... "goed" volgens wiens morele waarden? Alleszins niet voor mijn morele waarden dus deze uitspraak is even irrelevant als de vorige.

Als je nog vragen of opmerkingen hebt, dan hoor ik het wel, mijn minder intelligente vriend:kiss:

wat probeer je nu eigelijk te bewijzen, Angelus?

pls go.

verder kloppen de genoemde kenmerken van een vleeseter niet.

Wat zijn volgens jou de kenmerken dan van een vleeseter muppet?
En welke dieren waarvan ik het vlees koop bij de slager, vang en slacht jij met jou grote oh zo sterke handjes?

Maar lees nergens waarom jij vind dat de bevolking hypocriet is.
mix van posts voor hypocrisie en onwetendheid:)
de eerste vraag is of jij wel/niet bepaalde morele waarden hebt.

zoniet dan is de uitspraak die je zei irrelevant en had je gewoon optie 3 moeten kiezen.

zowel is je uitspraak nog steeds irrelevant want wanneer iemand jou keihard naait heb je ook een evolutionair geprogrammeerde drang om hem/haar srs in elkaar te rammen/te vermoorden, betekent niet dat omdat jij 'zo opgebouwd bent' dat het in lijn is met jouw morele waarden om het effectief te doen:rolleyes:

90% is er op een punt in zijn leven wel eens mee geconfronteerd geweest en koos ervoor om het te negeren -> hypocriet.

wat als ik graag babyvlees eet en ik ga langs bij het lokale weeshuis om daar een paar baby's op te pikken voor de slacht? Doe ik dan moreel iets verkeerd volgens jouw morele waarden, en waarom? (stel even dat de wettelijke gevolgen me niets kunnen schelen)

daarnaast is natuurlijk de vraag waar jij al jouw vlees haalt, meeste dierlijke producten die in de supermarkt liggen zijn daar verre van op een diervriendelijke manier terecht gekomen.

argument van niets, als ze alle land voor veeteelt (direct en indirect) beschikbaar zouden stellen voor het kweken van plantaardig voedsel zou wereldhonger opgelost zijn:rolleyes:

is ook zo, dezelfde morele principes waarmee mensen gelijkheid voor alle rassen, mindervaliden,... verdedigen kunnen zonder problemen uitgebreid worden naar dierenleed.

Voor zover ik het zie zijn er maar 2 opties (vul gerust aan als jij meer mogelijkheden ziet:rolleyes:):
1) je bent je niet bewust van deze uitbreiding -> je bent dom (eerder onwetend, met een plaat voor je kop, maar dat vind ik een k*twoord)
2) je bent je wel bewust van deze uitbreiding maar blijft toch vlees eten -> je bent ofwel zwak, ofwel een hypocriet (sowieso een hypocriet als je je ooit hebt geuit over het gedrag van anderen dat dierenleed veroorzaakte)

hoewel sjors haar antwoord wel een 5de optie vereist: "ik heb weldoordachte, maar sterk van de norm afwijkende morele waarden", maar iets zegt me dat dan iedereen hier op zou stemmen terwijl 99% in realiteit op optie 1 of 2 hoort te stemmen.

is zeker wel een zinnig antwoord op te geven, maar mensen zijn gewoon niet zo blij wnn ze geconfronteerd worden met hun eigen onwetendheid en/of hypocrisie.

als ik jouw moeder kan overwinnen is er dus niks verkeerds aan haar verkrachten en insemineren?

is enkel een kwestie van graad, ik ben ook genetisch verschillend van jouw moeder net zoals een leeuw genetisch verschillend is van mij.
In de natuur is het gewoon mijn genen tegen haar genen, dat ik geclassificeerd wordt onder de noemer 'mens' is irrelevant voor mijn genen en instinct. Dus opnieuw, is het wel of is het niet verkeerd?

zowel: optie 1 voor jou
zoniet: optie 3

:kiss:

omdat jouw boodschap op foute aannames is gebaseerd, jij nam aan dat ik een einde aan de huidige vleesindustrie wil, wat helemaal niet het geval is. Dus is jouw post irrelevant als hij zo bedoeld was:eyes:

En er is wel iets immoreels aan vlees eten als dat op een manier tegen jouw morele waarden in op jouw bord is terechtgekomen;)

"De mens hoort vlees te eten, vlees eten is onderdeel van een gezond en gebalanceerd voedingspatroon."
en dit is een volslagen onzinargument:roflol:

---------- Post toegevoegd 2 September 2013 om 11:43 ----------

matige troll is matig:eyes:

Not even trolling.. dead serious!

Hmmm zodirect maat weer even 5 kg kipfilet inslaan :meal:

Angelus gaat ons morele waarden bijbrengen.

see.gif

Maar waarom vind jij dat als iemand wel eens in zijn leven ermee geconfronteerd is geweest en ervoor koos om het te negeren, hypocriet?

Koeien, schapen, kippen, varkens ect worden deze tijd alleen maar gefokt en dus levend gehouden voor consumptie. Voor de rest hebben deze beesten geen belang meer voor de samenleving. ( we kunnen ze missen )
We hebben ook geen ruimte meer om ze los te laten in de natuur.

Het probleem zit hem alleen in sommige omstandigheden waarin de beesten leven.
Daarom. Biologisch.

Hoe zou zo'n doodgeknuppelt zeehondje eigenlijk smaken?

ik probeer niets te bewijzen, ik bewijs hier dat een gigantisch deel vd bevolking hypocriet of onwetend is:)

Je doet me ontzettend denken aan een kennis van mij, 21 jaar, komt nooit buiten, permavirgin en spendeert zijn tijd aan WoW en biased research om zijn eigen waanideeen te staven. En ne als hij kom jij ook heel arrogant en hautain over zonder eigelijk ooit iets bereikt te hebben irl. Jullie (ik veralgemeen naar alle beta-shut ins) hebben het ongelooflijke vermogen jezelf hoger in te schatten dan anderen wat volgens mij een kenmerk van een verzwakkende band met de realiteit, want moest je wel realiteitszin hebben zou je doorhebben dat niemand onder de indruk is van je zogenaamde intelligentie en niemand je ook als zodanig inschat (uiteraard is het mogelijk dat je dit wel doorhebt maar als textbook narcist zul je dit afwimpelen als 'iedereen is gewoon dommer dan ik).
Ik schrijf dit omdat ik mij irriteer aan jouw hautaine gedrag en iemand als Mc.chick 'minder intelligent' noemen, is gewoon te zielig en steekt echt mijn ogen uit. Je kent hem niet eens.
En zelfs als zit ik er voor het overgrote deel naast ben je nog altijd de grootste kneus van het forum, geen respons nodig ik wou je dit gewoon even laten weten x

Maar waarom vind jij dat als iemand wel eens in zijn leven ermee geconfronteerd is geweest en ervoor koos om het te negeren, hypocriet?
Uitspraak

Geluid: hypocriet (hulp, bestand)
IPA: /ɦipoˈkrit/

Woordafbreking

hy·po·criet

Woordherkomst en -opbouw

afgeleid van het Griekse 'krī́nein' ‘schiften, oordelen, beslissen’ met het voorvoegsel hypo- [1]

enkelvoud meervoud
naamwoord hypocriet hypocrieten
verkleinwoord hypocrietje hypocrietjes
Zelfstandig naamwoord

hypocriet m

(psychologie) iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt

hypocriet bij Woordenboek der Nederlandse taal (1500 tot ...)

http://nl.wiktionary.org/wiki/hypocriet

Koeien, schapen, kippen, varkens ect worden deze tijd alleen maar gefokt en dus levend gehouden voor consumptie. Voor de rest hebben deze beesten geen belang meer voor de samenleving. ( we kunnen ze missen )
We hebben ook geen ruimte meer om ze los te laten in de natuur.

Het probleem zit hem alleen in sommige omstandigheden waarin de beesten leven.
Daarom. Biologisch.
klopt, en als jij enkel biologische dingen koopt dan mag jij van mij optie 3 kiezen.

Hoe zou zo'n doodgeknuppelt zeehondje eigenlijk smaken?
mals:roflol:

yeah right, ook over dat deel van de dino's zeker:roflol:

naja dat was dan misschien vergezocht...

Maar veel mensen willen alles en iedereen proberen te redden op deze wereld.
Al miljoenen jaren gaat het nou gewoon zijn verloop, en nu heb je dan oppeens een groepje mensen die alles denken te kunnen redden en met wat voor doel? geen idee..
Krijg je alleen maar nog ergere overbevolking van mens en dier, en dat hebben we nou juist niet nodig.

Uitspraak

Geluid: hypocriet (hulp, bestand)
IPA: /ɦipoˈkrit/

Woordafbreking

hy·po·criet

Woordherkomst en -opbouw

afgeleid van het Griekse 'krī́nein' ‘schiften, oordelen, beslissen’ met het voorvoegsel hypo- [1]

enkelvoud meervoud
naamwoord hypocriet hypocrieten
verkleinwoord hypocrietje hypocrietjes
Zelfstandig naamwoord

hypocriet m

(psychologie) iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt

hypocriet bij Woordenboek der Nederlandse taal (1500 tot ...)

http://nl.wiktionary.org/wiki/hypocriet

Korter en makkelijker:
Hypocriet.
Iemand die zich beter en eerlijker voordoet dan hij of zij is, of daarnaar handelt jegens anderen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven