zeg manne, nu ni voor teen of tander maar ik heb nog nooit nen bodybuilder zien lopen op nen band. Zie het al voor mij, zo nen vet gespierde stier op ne loopband. als de ronnie coleman da zou doen zou hem veel babyzalf tussen zen beentjes kunnen smeren denk ik

.
Nee, smorgens op je nuchtere maag kan je zeker vetreserves aanspreken.
Het zit zo, je lichaam kiest steeds het voordeligste systeem. Er zijn er drie en dat is dan het creatine phosphaat systeem (de eerste 10 sec) daarna de anaerobe glycolyse (tot 120 sec) daarna aerobe glycolyse en stilletjes aan komen dan pas de vetten. Dus zolang er zuurstof genoeg is (nog makkelijk kunnen praten tijdens het lopen) en de intensiteit minimum een 20 min aangehouden wordt is je vetzuursysteem volop aan het werk. Hoe meer je traint hoe voordeliger je lichaam wordt en hoe sneller je in het vetsysteem zal komen. KH geven minder energie per eenheid dan vetten dus is vet voordeliger.
Besluit: zorg dat je rond 60% van je maximale hartslag (220-leeftijd) loopt en na een dik kwartiertje ben je vetten aan het verbranden tegen de sterren op. Na je training kan je een whey-shake nemen om spierafbraak tegen te gaan. Je gaat pas spieren afbreken na de cardio omdat het moet herstellen. Zijn er geen eiwitten aanwezig in de voeding zal het spieren afbreken tot eiwitten.
En ik kan het weten want heb er vorige week examen van gehad en heb gescoord met een mooie 18/20.