Fitness Seller

Waarom geen arm isolaties?

x04abc

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
1.312
Er word vaak gezegd: isoleer je armen niet... waarom niet? omdat ze anders uit verhouding groeien of...
ik hoor het heel vaak en kan er nou ook niet echt 1,2,3 iets over vinden??!!!
wie zou mij kunnen uitleggen waarom je je armen NIET zou moeten isoleren?:D

Heb ik nog nooit gehoord..?!

Ik zie het in tegenstelling tot jou niet vaak voorbij komen. Waar zie je dit dan als ik vragen mag?

Óf je isolatie oefeningen (voor armen, dan wel benen of kuiten) toevoegt hangt compleet af van de opbouw van je schema. Net zoals de hoeveelheid sets of het totaal volume dat je hanteert.

Lees de sticky's en pak ergens een voorbeeldschema vandaan en ga lekker trainen in plaats van je hier druk over te maken.

Ik gebruik zelf arm isolatie als prehab of als opwarming. Ik heb al wel een aantal keer iets gelezen over directe (zware) bicepstraining en bicepstears (bij deadliften) maar andere spreken dit weer tegen. Misschien dat ze dit bedoelen????

Volgens mij niks mis mee als de rest ook goed is uitgebalanceerd.

Je bedoelt gewoon isolatie oefeningen voor je armen?

Waar heb je dat dan gehoord... want heb het zelf namelijk nog nooit gehoord.

curls for the gurls bro

jediggit.

heb t ook vaak genoeg gehoord. Komt vaak voorbij in rippetoe/stronglifts guides/fora dat je je armen niet expliciet moet trainen, dat compounds meer dan genoeg zijn.

Is een hoop bs, van compounds groeien je armen amper (althans zo was het bij mij). Veel compounds doen is goed, maar isolatie achterwege laten is compleet achterlijk.

heb t ook vaak genoeg gehoord. Komt vaak voorbij in rippetoe/stronglifts guides/fora dat je je armen niet expliciet moet trainen, dat compounds meer dan genoeg zijn.

Is een hoop bs, van compounds groeien je armen amper (althans zo was het bij mij). Veel compounds doen is goed, maar isolatie achterwege laten is compleet achterlijk.
ok ''Angelus'' bodybuilding guru

Eens met Angelus. Voor een beginner is het niet nodig armen te isoleren, maar de mensen die roepen dat het totaal onnodig is zijn gewoon achterlijk en laten een deel van hun ontwikkeling terzijde liggen...

Eens met Angelus. Voor een beginner is het niet nodig armen te isoleren, maar de mensen die roepen dat het totaal onnodig is zijn gewoon achterlijk en laten een deel van hun ontwikkeling terzijde liggen...

Alles heeft zijn plaats in een trainingsschema, maar ik denk dat ze dit vooral verkondigen om te voorkomen dat zoveel beginners hun tijd verdoen met hun biceps vanuit elke mogelijke hoek te trainen voor eindeloze sets. Als ik zie hoe 99% van de mensen in de sportschool traint denk ik dat ze uit andere bronnen nog véél grotere bullshit te horen krijgen.

Voor een beginner inderdaad onnodig vind ik. Ga lekker zwaar DL en SQ :D

Ik isoleer ze eigenlijk nooit in mijn routines. Dat zie je er toch wel iets vanaf (srs). Echter aangezien mijn focus meer ligt op kracht dan aesthetics maakt het me niet echt uit.

No curls on lifting day, keeps the girls away

Het staat hier regelmatig bij de trainingsschema's dus denk dat hij het daar vandaan heeft. Iemand post een trainingsschema en in de commentaar daarop worden dan de isolaties eruit gehaald.

Pak mijn armen altijd apart, en doe dan ook eigenlijk alleen maar isolatie-oefeningen.
Met rug en borst trainen pak je ze sowieso ook wel aan, maar doe liever ook nog armen apart.
Dus dan lekker dubbel.. Wat zullen mijn armen humongous worden.. :)

Alles heeft zijn plaats in een trainingsschema, maar ik denk dat ze dit vooral verkondigen om te voorkomen dat zoveel beginners hun tijd verdoen met hun biceps vanuit elke mogelijke hoek te trainen voor eindeloze sets. Als ik zie hoe 99% van de mensen in de sportschool traint denk ik dat ze uit andere bronnen nog véél grotere bullshit te horen krijgen.

exactly.

---------- Toegevoegd om 15:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:40 ----------

Het staat hier regelmatig bij de trainingsschema's dus denk dat hij het daar vandaan heeft. Iemand post een trainingsschema en in de commentaar daarop worden dan de isolaties eruit gehaald.

vind je het gek meestal posten ze 6 curl oefeningen, ieder 3 sets.

Bij die schemas hebben zze 6 curl varianten van ieder 3 sets.
Teveel van t goede is ook niet goed.
2 oefening x 3 sets per week is zat imo.

Er word vaak gezegd: isoleer je armen niet... waarom niet? omdat ze anders uit verhouding groeien of...
ik hoor het heel vaak en kan er nou ook niet echt 1,2,3 iets over vinden??!!!
wie zou mij kunnen uitleggen waarom je je armen NIET zou moeten isoleren?:D

Vaak? Ik hoor het wel eens, maar de meeste schema's gaan er van uit dat je voor je armen een apparte oefening doe.

Waarom niet? Er zijn er die er van uitgaan dat de compoundbewegingen voor voldoende stimulatie zorgen. (ik deel die mening niet)

Terug
Naar boven