AndroidHealthClinic

Waarom geen brood?

je hebt gelijk. Ik geloof het nog steeds niet. Me standpunt staat nog steeds vast. Dat gaan een paar onderzoekjes op pubmed niet veranderen. er staat ook niet hoog/laag GI en hoeveel testsubjecten enz. Vertrouw er niks van. gaat compleet tegen alle logica in

opeens boeit niks meer. Nou iedereen aan de burgers met zakken suiker erbij dan maar?

Laatst bewerkt:

Die onderzoeken zijn gebaseerd op lange termijn onderzoeken. Cutten doet BBers op kortere termijnen dan 6 maanden.
On topic, het ging over waarom brood niet tijdens cutten. Laten we de topic niet "verkr*chten" aub.
Het begint een welles niettes verhaal te worden zo.

Die onderzoeken zijn gebaseerd op lange termijn onderzoeken. Cutten doet BBers op kortere termijnen dan 6 maanden.
On topic, het ging over waarom brood niet tijdens cutten. Laten we de topic niet "verkr*chten" aub.

oh ja wacht ze hebben hier natuurlijk ook alleen naar het totaalplaatje gekeken dat is het probleem.

Ik vraag me af of al die gasten wel ook het gelijke bloed waardes hebben VOOR al dat onderzoekjes, maar nee dat wordt niet gecontroleerd.
Wellicht dat de ene een 500pk werkende schildklier heeft. Dat onderzoek klopt toch niet zo.
Ze zouden 1 persoon moeten klonen in 10 personen en dan een onderzoek doen, maar zelfs dan blijven er toch nog vragen bij.

Goed punt, het gaat inderdaad om lange termijn studies. Maar dit is in ieder geval al meer bewijs dat high/low GI niet veel uitmaakt. Al zijn korte termijn studies natuurlijk veel relevanter. Ik heb even snel gezocht op Pubmed en kwam op de eerste pagina al een relevantere studie tegen:

The effect of glycaemic index of high carbohydrate diets consumed over 5 days on exercise energy metabolism and running capacity in males.

The aim of this study was to determine whether rates of total fat and carbohydrate oxidation and endurance capacity during running conducted in the fasted state are influenced by the glycaemic index (GI) of high carbohydrate diets consumed over 5 days. Nine healthy males performed three treadmill runs to exhaustion at 65% of maximum oxygen uptake ([Vdot]O(2max)): after a habitual diet (control trial), after 5 days on a high carbohydrate/high glycaemic index diet, and after 5 days on a high carbohydrate/low glycaemic index diet in randomized counterbalanced order. No significant differences in rates of fat and carbohydrate oxidation, concentrations of plasma insulin, glucose, non-esterified fatty acids and glycerol, or time to exhaustion were observed between the high carbohydrate/high glycaemic index and high carbohydrate/low glycaemic index trials. Compared with the control trial, the concentration of plasma glycerol and rate of fat oxidation were lower (P < 0.05) and the rate of carbohydrate oxidation higher (P < 0.05) in both the high carbohydrate/high glycaemic index diet and high carbohydrate/low glycaemic index trials during the run to exhaustion. In conclusion, the extent by which a high carbohydrate diet consumed over 5 days reduces rate of fat oxidation during subsequent running exercise in the fasted state is not influenced by the glycaemic index of the diet.

Als ik meer tijd heb zal ik er nog een paar proberen te vinden.

---------- Toegevoegd om 00:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:10 ----------

Wellicht dat de ene een 500pk werkende schildklier heeft. Dat onderzoek klopt toch niet zo.
Ze zouden 1 persoon moeten klonen in 10 personen en dan een onderzoek doen, maar zelfs dan blijven er toch nog vragen bij.
Dit kunnen ze onder andere uitsluiten door statistiek of bijv. door proefpersonen beide programma's te laten volgen.

Goed punt, het gaat inderdaad om lange termijn studies. Maar dit is in ieder geval al meer bewijs dat high/low GI niet veel uitmaakt. Al zijn korte termijn studies natuurlijk veel relevanter. Ik heb even snel gezocht op Pubmed en kwam op de eerste pagina al een relevantere studie tegen:

Als ik meer tijd heb zal ik er nog een paar proberen te vinden.

---------- Toegevoegd om 00:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:10 ----------

Dit kunnen ze onder andere uitsluiten door statistiek of bijv. door proefpersonen beide programma's te laten volgen.

Kunnen ze ja, maar dat doen ze niet.
Ze pikken mensen alleen uit op hun leeftijd.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...ed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=27

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...ed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=40

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...ed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=79

lekker betrouwbaar die pubmed

During exercise, total fat oxidation was also greater in the LGI trial (P < 0.001). There were no differences in the metabolic responses to lunch. Participants reported feeling fuller following lunch in the LGI trial (P < 0.05). Consuming a LGI breakfast increases fat oxidation during subsequent exercise and improves satiety during recovery in sedentary females.

heb het een beetje gehad met voeding de 1 zegt dit de ander zegt dat wat een bullshit

Laatst bewerkt:
Waar die eerste onderzoeken van mij over een langdurige periode gingen gaan die bij jou over acute effecten.
Ik denk dat we het beste kunnen zoeken naar studies over een periode van 1-3 maanden. Zolang duurt immers een cut gemiddeld.

Laatst bewerkt:
Nogmaals deze studies gaan over acute affecten tijdens training. Dit zegt niet veel over een langere periode (dagen/weken/maanden).
Bijv. tijdens Low Intensity Trainig is vet oxidatie ook hoger dan tijdens High Intensity Training, maar over 24u is het gelijk. We kunnen dus beter focussen op studies van een aantal weken/maanden.

---------- Toegevoegd om 01:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:01 ----------

veel succes met je suikerdieet
Haha, veel succes met dingen impliceren.

En welterusten :wave:

Nogmaals deze studies gaan over acute affecten tijdens training. Dit zegt niet veel over een langere periode (dagen/weken/maanden).
Bijv. tijdens Low Intensity Trainig is vet oxidatie ook hoger dan tijdens High Intensity Training, maar over 24u is het gelijk. We kunnen dus beter focussen op studies van een aantal weken/maanden.

---------- Toegevoegd om 01:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:01 ----------

Haha, veel succes met dingen impliceren.

En welterusten :wave:

dikke brazaliaanse vrouwen hebben geen refrentie op ons. Misschien op jou maar niet op mij :wave:

dikke brazaliaanse vrouwen hebben geen refrentie op ons. Misschien op jou maar niet op mij :wave:
Leg mij dan eens uit waarom niet?

Daarnaast geef ik je 5 studies. Wat doe jij?! Je cherry-pickt een studie die misschien niet relevant is, en de rest van de studies en argumenten negeer je bewust. Goede tactiek, dit zegt genoeg over jou denkwijze en 'open-minded' zijn. Zeg dan gewoon dat je geen tegenargumenten duldt en dat jou opinie waarheid is. Dan kunnen we deze discussies hopelijk snel beeindigen!

Leg mij dan eens uit waarom niet?

Daarnaast geef ik je 5 studies. Wat doe jij?! Je cherry-pickt een studie die misschien niet relevant is, en de rest van de studies en argumenten negeer je bewust. Goede tactiek, dit zegt genoeg over jou denkwijze en 'open-minded' zijn. Zeg dan gewoon dat je geen tegenargumenten duldt en dat jou opinie waarheid is. Dan kunnen we deze discussies hopelijk snel beeindigen!

jongen neem het allemaal niet zo serieus. Neem er een schepje suiker bij dan is alles weer zoet

Area1990 heeft wel gelijk, bij afvallen gaat het puur om calorieën. Bij een gezond dieet natuurlijk niet, dan kijk je ook naar vezels, mineralen en andere micronutriënten.

Haha ik dacht het niet. Eet maar eens 3000 calorieën aan koolhydraten voor een maand en daarna 3000 calorieën aan vetten en eiwit voor een maand.

Vandaag zuurdesembrood gegeten ivm wat ik hier lees. Smaakt nog eens super ook! Je hebt de lichtere en donkere, geen idee welke ik het best kan kiezen gezien ik +- 16 boterhammen per dag naar binnen werk.

Terug
Naar boven