MuscleMeat

Waarom geen brood?

Ik kan helaas maar een zinnetjequoten, jouw quote staat in mijn quote :o

Er zijn ook onderzoeken gedaan naar verschil in GI, waar jij op doelde:) Die zagen ook geen significante verschillen. Dat impliceert dus dat het niet uitmaakt of je bijv suikers of bruin brood binnenkrijgt (voor gewichtsverlies, dat bruin brood beter is als bijv. glucose ben ik volkomen met je eens)

het is niet efficient om af te gaan vallen met snelle energiebronnen omdat je dan tijdelijk zorgt voor overmaat wat opgeslagen word als vet wat uiteindelijk weer gebruikt moet worden om je van energie te voorzien. Misschien dat je in het totaalplaatje inderdaad op die manier op hetzelfde uitkomt maar het is minder efficient en je zult ook meer honger hebben. Vooral met een bron als glucose.

Jij lijkt net op mijn vrouw, die zeurt ook altijd zo.
Haha sorry als het zeurderig overkomt, ik probeer alleen aan te geven het hele verhaal over snelle/langzame koolhydraten onzinnig is.

Ik geef je wel gelijk in sommige dingen, maar jij beweert dus eigenlijk dat 1000kcal vet of KH verbranden hetzelfde is? Hoe kom jij daarbij? Vetten verbranden duurt langer
Wetenschap. Er zijn onderzoeken geweest die bijv. een high fat dieet vergeleken met een high carb dieet. Totale aantal kcal was gelijk. En wat bleek? Er waren geen (significante) verschillen.

Ik ben het natuurlijk wel met jullie eens dat het veel verstandiger is om een bijv. havermout/bruin brood te eten dan random snelle suikers. Wat ik alleen wilde aangeven is dat de "snelle suikers moet je NOOIT nemen" hype overdreven is. Het is uiteindelijk het totaalplaatje dat telt.

Laatst bewerkt:
Haha sorry als het zeurderig overkomt, ik probeer alleen aan te geven het hele verhaal over snelle/langzame koolhydraten onzinnig is.

Lollig. Goed eet jij suiker. Eet ik gezond eten. je wilt alles te veel simplificeren. maargoed niet mijn probleem. Bovendien werken snelle KH bronnen in overmaat hand in hand met diabetes

Laatst bewerkt:
Ja maar het snelle langzame KH verhaal is absoluut geen bullshit kerel
ik weet echt hoe je daar nou bij komt. welke bron heeft jouw hiervan overtuigd laat eens zien

Area1990 heeft wel gelijk, bij afvallen gaat het puur om calorieën. Bij een gezond dieet natuurlijk niet, dan kijk je ook naar vezels, mineralen en andere micronutriënten.

Area1990 heeft wel gelijk, bij afvallen gaat het puur om calorieën. Bij een gezond dieet natuurlijk niet, dan kijk je ook naar vezels, mineralen en andere micronutriënten.

niet alleen om Kcal ook om de verdeling van die kcal en de bron van die kcal als we het over efficient afvallen hebben.
de snelheid waarmee een maaltijd word opgenomen is juist heel erg belangrijk in betrekking tot afvallen

Laatst bewerkt:
Ja maar het snelle langzame KH verhaal is absoluut geen bullshit kerel
Nogmaals, voor gewichtsverlies WEL, uiteindelijke kcal tellen. En daarover ging het antwoord van ozgur (cut).

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:13 ----------

niet alleen om Kcal ook om de verdeling van die kcal en de bron van die kcal als we het over efficient afvallen hebben.
Laat maar, probeer de posts eens terug te lezen en leg mij dan aub wat je niet begrijpt aan een isocalorisch dieet van high vs low GI.

de snelheid waarmee een maaltijd word opgenomen is juist heel erg belangrijk in betrekking tot afvallen

De wet van behoud van energie geldt ook voor het menselijk lichaam... Opnamesnelheid bepaalt alleen hoeveel op moment x wordt omgezet in lichaamsvet. Het is echter een dynamisch proces, op moment y wordt net zo hard datzelfde lichaamsvet weer aangesproken als brandstof. Het is even wennen, maar het is echt zo dat het gaat om de hoeveelheid energie die je binnenkrijgt.

BFFM van tom venuto. Maar is ook gewoon uit te leggen met algemene kennis. Wanneer er kleine hoeveelheden energie steeds vrijkomen kan dat steeds direct worden gebruikt. In langzame maaltijden komt steeds een beetje vrij. In snelle komt er een heleboel tegelijk vrij. je lichaam reageert hier op door het op te slaan

---------- Toegevoegd om 22:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:17 ----------

De wet van behoud van energie geldt ook voor het menselijk lichaam... Opnamesnelheid bepaalt alleen hoeveel op moment x wordt omgezet in lichaamsvet. Het is echter een dynamisch proces, op moment y wordt net zo hard datzelfde lichaamsvet weer aangesproken als brandstof. Het is even wennen, maar het is echt zo dat het gaat om de hoeveelheid energie die je binnenkrijgt.

ja als je drie post terug kijkt ongeveer. zeg ik precies hetzelfde maar geef direct aan dat dat geen efficiente manier is. mede doordat je lange tijd zonder voeding zit op die manier en omdat je korte momenten hebt van opslag. Betekent ook direct een verlaging van het metabolisme

Laatst bewerkt:
BFFM van tom venuto. Maar is ook gewoon uit te leggen met algemene kennis. Wanneer er kleine hoeveelheden energie steeds vrijkomen kan dat steeds direct worden gebruikt. In langzame maaltijden komt steeds een beetje vrij. In snelle komt er een heleboel tegelijk vrij. je lichaam reageert hier op door het op te slaan
Nu zal ik wss veel mensen tegen de schenen schoppen hier op DBB, maar de hype rond dit boek vind ik nogal overdreven. Veel dingen die erin staan ben ik het mee oneens.
Daarbij kun je beter gebruik maken van primaire bronnen.

ja als je drie post terug kijkt ongeveer. zeg ik precies hetzelfde maar geef direct aan dat dat geen efficiente manier is
Je blijft volharden, ik zal zo een paar studies plaatsen. Misschien dat het dan iets duidelijker wordt:)

Ok laat dan maar, blijf maar mooi geloven in je sprookjes. Je wilt niet eens een andere mening horen die je 'gelijk' ondermijnd. Ik ga me geen moeite meer doen voor jou.

jou probleem is gewoon je manier van denken ik vind het te eenvoudig. Je wilt alleen het totaalplaatje maar zien. maar het zijn juist de details die het totaalplaatje maken en het veranderen van de onderlinge details geeft je de macht om het totaalplaatje te veranderen. Wat is daar nou zo moeilijk aan om te begrijpen. goed je mag me wel proberen te overtuigen maar het zal bijna onmogelijk worden omdat het tegen logica in zou gaan

Laatst bewerkt:
jou probleem is gewoon je manier van denken ik vind het te eenvoudig. Je wilt alleen het totaalplaatje maar zien. maar het zijn juist de details die het totaalplaatje maken en het veranderen van de onderlinge details geeft je de macht om het totaalplaatje te veranderen. Wat is daar nou zo moeilijk aan om te begrijpen
Wat er zo moeilijk aan te begrijpen is, is dat jij je standpunt al hebt vastgesteld. Ik geef aan dat er onderzoeken zijn geweest naar high/low GI en toch blijf je volhouden dat snelle koolhydraten niet effecient zijn. Om mijn standpunt kracht bij te zetten wil ik wel je onderzoeken laten zien. Maar gezien ik je toch nooit kan overtuigen ga ik die moeite ook niet doen. Daarnaast doet Neander een post, die je volgens mij totaal niet begrijpt.
Ik heb ook verder geen zin meer om met jou te discussieren omdat je mening schijnbaar toch al in steen is gebeiteld.

Trouwens, m.b.t. je logica, het is maar vanuit welke kant je het bekijkt. Ik begrijp je mening overigens wel, zo dacht ik een tijd geleden ook m.b.t. suikers, maar ik heb het moeten bijstellen. Iets waarvan jij dus niet overtuigd wilt worden.

Voor mensen die wil interesse hebben, feel free to ask:)

Laatst bewerkt:
Wat er zo moeilijk aan te begrijpen is, is dat jij je standpunt al hebt vastgesteld. Ik geef aan dat er onderzoeken zijn geweest naar high/low GI en toch blijf je volhouden dat snelle koolhydraten niet effecient zijn. Om mijn standpunt kracht bij te zetten wil ik wel je onderzoeken laten zien. Maar gezien ik je toch nooit kan overtuigen ga ik die moeite ook niet doen. Daarnaast doet Neander een post, die je volgens mij totaal niet begrijpt.
Ik heb ook verder geen zin meer om met jou te discussieren omdat je mening schijnbaar toch al in steen is gebeiteld.

Voor mensen die wil interesse hebben, feel free to ask:)

jongentje jij toch net zo goed :P ik sta heus wel open voor nieuwe dingen hoor. verras me. de wet van behoud van energie ken ik wel hoor :) heb ook natuurkunde gehad natuurkunde 2 en met een 8 behaald voor me eindexamens. is ook wel een erg ingewikkelde theorie hoor de wet van behoud van energie ;) haha. maar aangezien jij zo slim bent dan weet je vast ook wel iets over deelsystemen? En hoe deelsystemen weer invloed op elkaar kunnen hebben als 1 ervan veranderd?

ooh wist je trouwens dat de splitsing van complexe koolhydraten ook energie kost? daar gaat die hele wet van behoud van energie in vergelijking tussen complexe en eenvoudige KH. deelsystemen vriend. Niet over het hoofd zien.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven