- Waardering
- 2.745
boeiend, gaan we ons nou druk maken om een hert? serieus?![]()
Ja, wat is daar trouwens mis mee ?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
boeiend, gaan we ons nou druk maken om een hert? serieus?![]()
Het is niet omdat het een wet is dat het ook correct is. Mijn voorstel vind ik veel correcter. Er is al gezegd dat het dier geen gevaar vormde voor de openbare weg, maar sommigen spelen blijkbaar graag cowboy.
Ach je kan ook overdrijven, op zijn minst had de eigenaar van de grond gewaarschuwd kunnen worden. Slaat nergens op om zomaar op eigen houtje dieren te gaan schieten op andermans eigendom. En ik blijf erbij, wild op eigendom zou eigendom moeten worden.
Zo heb je in Amerika ook ergens zo'n gekke wet die zegt dat regenwater eigendom van de staat blijft, ook als het op een privé eigendom valt.

Dus de correcte manier in jouw ogen is om een agent te ontslaan voor dit ?
- Hert beland op wei na storm ( waarschijnlijkverward en gestresst dus )
- Nabij de wei ligt een autobaan, wild hert + auto's is geen goede combinatie en levensgevaarlijk
- Jager schiet het hert aan.
- Politie geeft het laatste nekschot omdat het dier dus nog leefde.
Maar de onwetende burger kiest ervoor eigen wetten te verzinnen met als conclusie. agent is crimineel en moet ontslagen worden.
Geniaal....
Wat is dat toch dat mensen hier vinden dat je maar lekker op dieren mag schieten? En dan nog vreselijk flauwe kulargumenten hanteren als dat het beest een gevaar zou zijn voor automobilisten.
Ik snap het wel, een hoop vleeseters hier dus wat maakt een doodgeschoten hertje nou nog uit?
nergens heb je mij een oordeel zien geven over de actie en of deze goed of fout is. Als je eens stopt met dom lullen en mijn eerdere reactie leest zie je ook dat ik het over andere mogelijke oplossingen heb zoals de dierenambulance, natuurbeheer, verdoven en uitzetten etc....
Mij ging het erom dat mensen hier gelijk de agent willen kruisigen en ontslaan, met bullshit argumenten dat het een crimineel zou zijn.
En ja ik eet gevarieerd met groentes, vis en vlees. uw punt ?
Al met al een volslagen onnodige actie. Ik vraag me af wat die jager daar moest en wat zijn beweegredenen waren. Gaat de politie straks op straat ook op loslopende katten en honden schieten ipv op boeven?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
huh hoezo dat is toch een kalfjeAl met al een volslagen onnodige actie. Ik vraag me af wat die jager daar moest en wat zijn beweegredenen waren. Gaat de politie straks op straat ook op loslopende katten en honden schieten ipv op boeven?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Zoiets doen ze tijdens de paartijd of als ze opgejaagd worden. Beiden is niet van toepassingStelt dat 't hertje toch over die hekken heen zou zijn gekomen en op een auto springt.. Hertje gruwelijke dood, automobilist(en) zwaar gewond. Voorkomen is beter dan genezen. Nu is het beestje rustig gestorven.
Niets wagelijks dus. Als je een dierenvriend bent snap je dat dit beter is.
Volgens de wet valt t toch ook onder vernielen van andermans eigendommen?Ik zou dit als rechter als eigendom van de boer zien, en dus vertoont de agent crimineel gedrag en moet daarvoor veroordeeld worden, liefst met ontslag.
Hahahahahahha

Mij ging het erom dat mensen hier gelijk de agent willen kruisigen en ontslaan, met bullshit argumenten dat het een crimineel zou zijn.
Volgens de wet valt t toch ook onder vernielen van andermans eigendommen?
wauw !
Het is maar goed dat u geen recht mag uitspreken. Je kunt namelijk niet zomaar een eigendomsrecht claimen over een dier tenzij je deze gaat registeren, bij een wild dier is dat zon beetje onmogelijk. Onbeheerde dieren zijn de verantwoording van de gemeente. En in dit geval is door de politie de situatie beschouwt als een gevaar voor de weg ernaast en met name dus de mensen die gebruikmaken van die weg.
Waar haal jij uit dat het echt een wild dier was? Damherten worden regelmatig gehouden, net zoals bijvoorbeeld lama's. Het kan dus prima van de boer zijn.want jij kent de wet ?
Om mezelf maar even te quoten van 2 paginas terug om je die enorme moeite te besparen.
Als een dier ( of dat nu een hert, olifant, gans, kat, ooievaar, goudvis whatever is. ) op je terrein beland, geeft je dat totaal niet het eigendomsrecht over dat dier. Om een dier te claimen als eigendom moet je het registreren.
Zou mooi zijn als je als boer een wei hebt waar elk jaar bij de ganzentrek duizenden ganzen landen als tussenpauze. En je dan zegt die zijn van mij -.-

want jij kent de wet ?
Om mezelf maar even te quoten van 2 paginas terug om je die enorme moeite te besparen.
Als een dier ( of dat nu een hert, olifant, gans, kat, ooievaar, goudvis whatever is. ) op je terrein beland, geeft je dat totaal niet het eigendomsrecht over dat dier. Om een dier te claimen als eigendom moet je het registreren.
Zou mooi zijn als je als boer een wei hebt waar elk jaar bij de ganzentrek duizenden ganzen landen als tussenpauze. En je dan zegt die zijn van mij -.-

Waar haal jij uit dat het echt een wild dier was? Damherten worden regelmatig gehouden, net zoals bijvoorbeeld lama's. Het kan dus prima van de boer zijn.
Mocht het geen gehouden dier zijn, dan had de politie vooraf contact te horen opnemen met Staatsbosbeheer. Dan is die als het ware rechtmatige eigenaar.
Verder nog iets?![]()
Mijn reactie was op basis van andere info dus je valt nu een stroman aan. Trouwens nog steeds niet goed dat de eigenaar niet op de hoogte was. Maar jij vindt het blijkbaar doodnormaal dat er jagers en agenten dieren staan te schieten op je eigendom zonder dat je op de hoogte bent, laat staan toestemming hebt gegeven. Ook totaal niet potentieel gevaarlijk of zo.Dus de correcte manier in jouw ogen is om een agent te ontslaan voor dit ?
- Hert beland op wei na storm ( waarschijnlijkverward en gestresst dus )
- Nabij de wei ligt een autobaan, wild hert + auto's is geen goede combinatie en levensgevaarlijk
- Jager schiet het hert aan.
- Politie geeft het laatste nekschot omdat het dier dus nog leefde.
De burger verzint helemaal geen wetten, dat doet de overheid. Zonder wetten zou het alleen maar logisch zijn dat wilde dieren die zich bevinden op je eigendom, jouw verantwoordelijkheid en eigendom worden.Maar de onwetende burger kiest ervoor eigen wetten te verzinnen met als conclusie. agent is crimineel en moet ontslagen worden.
Geniaal....
1) dan is het alsnog een aanname. Of wou je zeggen dat zoiets met een gehouden dier onmogelijk is?1. Uit het originele nieuwsartikel, daarin stond namelijk dat een hert tijdens de storm een tijdje terug in oktober op drift raakte en in het weiland van de boer terecht is gekomen.
2. De politie heeft contact opgenomen en een jager heeft het beestje aangeschoten. Nekschot om het af te maken.
Nogmaals... ik zeg nergens dat ik het een goede actie vind en ik ga mij ook niet uitlaten over wat betere alternatieven waren geweest.
Mensen moeten eens stoppen met bullshit regels verzinnen en gelijk met kreten beginnen te roepen als: " agent pleegt misdaad " " agent is crimineel en moet ontslagen worden " " de boer was eigenaar van het hert die toevallig over het hek sprong van zijn wei "
Je bent dan niet beter als de meute die in de middeleeuwen mensen op de brandstapel gooide met loze kreten en ongebaseerde beschuldigingen.
Het hertje is dood, agent zat volgens de wet niet fout. einde
Of het nu linksom of rechtsom is, er is altijd een aangewezen persoon of natuurbeheerder waar ze contact mee hadden moeten hebben. En het jachtschotplan is ook niet eventjes snel per telefoon te regelen.Mijn reactie was op basis van andere info dus je valt nu een stroman aan.
Zonder wetten zou het alleen maar logisch zijn dat wilde dieren die zich bevinden op je eigendom, jouw verantwoordelijkheid en eigendom worden.
Maar volgens mij heb jij wat met politie want je bent net wat te defensief.