AndroidHealthClinic

Wanneer beste te trainen?

Hellsgate

Novice
Waardering
0
Goedendag dames en heren,

Ik ben 22 jaar oud, en ben sinds vorig week begonnen met trainen.(is beetje laat, maar beter laat dan nooit)
Mijn vraag is : "Als ik wil aankomen (want weeg 68 kg) en meteen spiermassa wil maken wanneer is het beste om te trainen? 's ochtends of 's avonds?"
Want er werd mij gezegd dat als ik 's ochtends train dat ik daardoor afval...

Mijn voedingspatroon ziet er ongeveer zo uit elk dag.

Ontbijt

3 eieren (omulet) Met plakje kaas erop
6/7 sneetjes brood
250 gram broccoli
2 glazen melk

Op school neem ik een kapsalonnetje, als een tussendoortje.

Lunch/hoofdgerecht
300 gram rijst
250 gram vlees/kipfile/visfile

Avondeten
4 boterhammetjes (kaas en boter)
2 glazen melk

En erbij drink ik na training weight gainer (44 gram in 300 ml melk)

Om 18:00 drink ik zelfde shake (44 gram in 300 ml melk)

Om 20:00 drink ik zelfde shake (44 gram in 300 ml melk)

Aan eiwitten krijg ik ongeveer 180 gram binnen per dag.

Daarbij neem ik voor training Creatine Monohydraat (volgens dosering, 1 theelepel in glas water)

Doe ik het goed? of moet ik aanpassen?

Groetjes

Y.

Laatst bewerkt:
Je doet het niet goed. Als je wil aankomen dan moet je sowieso meer dan drie keer per dag gaan eten. Probeer 6-8 keer te eten per dag. Dit kan in de vorm van kleine maaltijden. Stel eerst eens met behulp van de sticky's een goed voedingsschema op. In de sticky's staat alle info die je nodig hebt. Veel leesplezier.

• Topic Starter Topic Starter
oke, maar maakt het dan uit of ik 's ochtends of in de avond train

Ik train door mijn huidige job altijd een week smorgens en een week savonds. Zolang je een goed ontbijt binnenhebt lijkt het mij niet echt een probleem. Maar ik laat deze vraag toch liever beantwoorden door iemand die het beter kan beargumenteren. Ikzelf heb er geen last van dus ik DENK dat het niet veel uitmaakt. Op nuchtere maag wel.

volgens mij maakt het niet zoveel uit.
zijn mensen die sochtends, maar ook mensen die savonds trainen
tis maar net wat je zelf het lekkerst vind. waneer jij het meeste energie hebt.
je voeding moet je wel even aanwerken, want dit ziet er niet uit.

lees de stickeys even ;)

Daarbij neem ik voor training Creatine Monohydraat (volgens dosering, 1 theelepel in glas water)

Doe ik het goed? of moet ik aanpassen?

Groetjes

Y.

even iets anders, moet je creatine monohydraat niet met fruitsap nemen omdat het in water niet opneemt? :D

dit terzijde ik denk dat het niet uitmaakt smorgens of savonds, ik deed dit ook toen ik met de vroege en late stond. heb savonds wel meer energie.

Grtz

Creatine neemt beter op als je het met vruchtensap neemt, maar op de verpakking staat dat het ook gewoon met water gemengd kan worden :)

Waarom nu al aan de creatine enzo ? Begin is met gewoon een normale voedingscchema XD

Eet wat kleinere maaltijden ipv, 3 grote maaltijden.

oja en dat kapsalonntje slaat nergens op, haal eruit. 1 en al vet. (kebab met patat en knoflook toch?)

6/7 sneetjes brood? Droog brood? Bruin brood, wit brood, volkoren brood? Lees goed de sticky's idd of lees eens een goed BB boek ;p

Neem eens een kijkje op de wiki van het biologische ritme: wiki.
Daar zie je dat mensen die een normaal ritme hebben ('s avonds naar bed, 's ochtends weer op) de hoogste testosteron-secretie 's ochtends rond 9:00 hebben, maar hoogste bloeddruk en lichaamstemperatuur rond 19:00. Maar de grootste spierkracht zit rond 17:00, dus dat lijkt mij de beste tijd om te gaan trainen.
In Nederland is dat wel onhandig met eten, maar als je daarna je grote avondmaaltijd naar binnen werkt zou je ook een lekker herstel kunnen bewerkstelligen.

en als je met de nacht werkt (22h - 6h) heb al dikwijls gedacht om s morgens na men werk beginnen te trainen maar heb telkens de energie niet meer en dan zou men dagschema ook verkloot zijn, kan er trouwens niet aan uit van om 18h thuis grote maaltijd te nuttigen dus half7 s morgens thuis, trainen tot 8h30 (in slaap rond 9) opstaan om 16h, wil toch eerst deftig ontbijten anders is men humeur ook niet alles :)

Terug
Naar boven