XXL Nutrition

wanneer cutten

marcel1967

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
88kg
Vetpercentage
12%
Vanaf welke maand gaan jullie cutten voor de zomer. Ik ben in oktober begonnen met bulken maar de bulk sloeg laat aan. Ben een tijd aan het tobben geweest met de calorie hoeveelheid. Pas toen ik op 3800 calorieën ging eten ging ik pas groeien. Nu zit ik op 92 kilo en 14 % vet en wil het nog even vol houden eigenlijk tot eind april om dan te gaan cutten. Wil dan weer voor de vakantie op 10 a 11 % staan.

Wat zouden jullie doen nog bulken toen eind april of gaan cutten begin april.

Marcel

Als je op 14% staat zou ik doorbulken tot eind april en dan cutten.

0,5 per week ongeveer, bereken zo je VVM en ga uitrekenen hoeveel vet je kwijt moet hebben.

Bijv. 5 kilo vet zijn 10 weken.

0,5 kilo verlies je ongeveer per week, als je goed schema hebt.
12,88 kilo vet heb je dus.

Rekenuit hoeveel kilo vet je kwijt moet raken om 10 % te hebben, stel dat is 4 kilo.

Kost het dus 8 weken om 4 kilo kwijt te raken

Theoretisch gezien!!

Wat je zelf wil, wat ze hierboven al zeggen, ong 0.5 kilo per week (in t begin iets meer en naarmate je lager komt zat t wat minder worden) Vind zelf wat eerder beginnen wel relaxt omdat ik liever niet midden in de zomer wil cutten, wil dan ook gewoon af en toe een terasje een biertje drinken kunnen als ik daar zin in heb, en tijdens de cut is dat niet zon geweldig idee. Dus ben dan liever begin juli al klaar. Maar dat is voor mij persoonlijk.

Die 0,5 kilo geld alleen bij een tekort van 500kcal/dag, hou dat wel in gedachte bij maken van schema

Terug
Naar boven