XXL Nutrition

Wanneer ging bij jullie het bijna, of helemaal, mis bij een oefening?

Gertuss

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m82
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Vandaag, benen dag. Ben lekker bezig in de hack squat machine, verhoog het gewicht en denk na 7 herhalingen... aaah eentje moet nog kunnen.

Dus ik naar beneden tot mijn knieën een hoek maakten van 90 graden. Wil ik omhoog... helaas niet genoeg kracht meer! Dus daar stond ik, deed nog een keer mijn best, maar geen kans. En toen voelde ik mijzelf langzaam ineen zakken, de zwaartekracht won en mijn benen konden het niet meer aan. Totaal machteloos gevoel was het en ik dacht bij mezelf... k*tzooi nu word ik dubbelgevouwen.

Tot ineens, ik stopte met zakken. Ik klom uit de machine, keek achter mij en zag dat het standaard op de ijzeren bodemplaat was gekomen, waardoor die niet verder kon zakken, blijkbaar ingebouwde beveiliging waar ik nog niet van op de hoogte was. Ik was zo blij! :cheer:

En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd, want ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die hebben meegemaakt dat het bijna of helemaal mis is gegaan tijdens een training, wat de verhalen van anderen zijn!

potentie, potentie.

Mijn knie verzwikt tijdens explosieve setjes tijdens leg extensions, thephuck. Heb daarentegen nog maar 1 kruisband, dus heel instabiel en geen idee dat ik er tijdens zo'n oefening doorheen kon zakken. Nu tijdje geen benen meer trainen :( Sad me.

Alweer een poos terug.

Dumbbell chest press. Verloor evenwicht en lazerde van 't bankje.

Aardige meneer had de schijven niet van de stang gehaald bij het squatrek (60 per kant). Ik rustig dat ding afladen, flikkert die stang opeens de andere kant op. Resultaat: Zo'n stangsluiter gesloopt, gat in de grond en een hoop rare blikken :o

Sindsdien maar maximaal 20kg per kant per keer van de stang afhalen.

Edit: ohja had er een tijdje geleden ook 1 in de smith.

Was met High incline shoulder press bezig en ik wou er nog 1 rep uit krijgen, ik bleef vasthangen en stond uiteindelijk met me tenen zowat achter het bankje, een arch van hier tot tokio en ik was iets van het bankje af gekomen. Had de rep er nog uitgekregen maar ik werd echt met een huge smile aangekeken.

inb4 wrm rackte je em niet eerder, ik wou niet opgeven.

Laatst bewerkt:
Al verschillende keren gefailed maar dan kwam de stang altijd wel op de safteys terecht dus viel altijd wel mee.

Het grootste schaam moment was toen ik aan het benchen was en het gewicht verhoogde. Ik was ergens afgeleid en als gevolg hiervan had ik slechts aan 1 kant met 5 of 10 kg verhoogt (weet het niet meer zeker). Ik zette me dus goed en ging benche maar op het moment dat ik de barbbell uit de halters haalde schoot de rechterkant omhoog doordat er minder gewicht opzat. De linkerkant ging dus heel schuin hangen waardoor daar al het gewicht afdonderde (gebruikte geen klemmen). Vervolgens schoot de linkerkant omhoog waardoor aan de rechterkant al het gewicht er afdonderde...
Was me dat even verschieten :o

Ik zit te wachte tot mijn squat een keer niet meer omhoog gaat..
( squate vanuit een buikspier/dip rek )

BP laatst gefaild bijna, zonder spotter of mensen in de buurt en dacht nog wel een rep te kunnen maar kwam maar tot halverwege en toen moest ik kracht met m'n gehele lichaam te zetten om de stang nog op de spotters te krijgen. Nog een spier in m'n been verrekt daardoor, had sluiters op de bar zitten toen dus beter dat ik hem nog omhoog kreeg.

Laatst ook nog de stang van BP gelanceerd omdat ik aan de ene kant een 20kg plate eraf haalde waardoor de stang niet meer in evenwicht was, boem alles op de grond.

Nog veel meer fails gehad vroeger, ergste was een hele tijd terug toen zo'n doorway chin up bar losliet en vol op m'n neus klapte, kwam ook op m'n rug terecht toen.

Ik BP altijd zonder spotter, train altijd alleen en heb heel vaak dat ik de laatste rep dan niet haal en hem van me af moet rollen.

/care ik train tenminste tot het uiterste, bij ons in de gym weten ze niet eens wat een DL is.

zware legpress scheet ik bijna me broekvol omdat ik al moest schijten.

en een hele tijd geleden in me oude gym kregen we nieuwe 40kg dumbbells, ik moest en zal ze een keer proberen ook al was ik er nog niet aan toe. Scheen dat ding verkeerd in elkaar gezet te zijn en in totaal 45kg te wegen met de 5 extra kg aan 1 kant, waardoor de dumbbell bijna op kop knalde bij een mislukte poging om ze te pressen.

Ziek zijn en toch willen knallen...

Bij alle oefeningen tot zover ik kwam ging het mis.

Verstand vs eigenwijs zijn?

Met squats, maar viel gelukkig net nier naar achter en zakte toen door dat ie op die rust balk terrecht kwam zodat ik er onder vandaan kon kruipen.

Ik deed een keer maximale dumbbell tricep extension zitten op een incline bankie en toen viel ie op mijn hoofd omdat ik zero power had na 6 reps.

Veel te veel om op te noemen :p

Na set Incline LP denken dat je hem goed in de safety heb gezet dat je van je bankje afstapt en dat de hele zooi naar beneden flikkert. Bleek dus dat ik hem niet goed in de haken had gezet.. Gaf me toch een klap hahaha..

Omdat ik sinds een paar maanden de boel weer heb opgepakt en graag diep squat ben ik nog op zoek naar het juiste gewicht. Ik pak nu 80kg, billen naar de hak en weer omhoog helaas gaat het ene setje beter als de ander en soms kom ik ineens (meestal 4e/5e rep, 3 of 4e set) niet meer omhoog. Kan ik hem mooi neerleggen op de safeties en er onder uit kruipen. Tot noch toe 3x maal gebeurd maar ongezien :p

Thuis ook weleens gefailed met benchpressen, en dan rollen natuurlijk...aargh. Vanaf donderdag over dan wordt mijn kooi geleverd.

Zo vaak.
Met 250 squat een keer voorover gedonderd, was vrij vervelend.
Schijven aan één kant afladen van een shoulderpress rack, waardoor de halter omhoog zwaaide en aan de andere kant door een spiegel heen ging.
Schijf op mn poten laten vallen, middenvoetsbeentje gebroken.
84 keer met me vingers tussen een dumbbell en het dumbbell rack.
Dumbbells na dumbbell presses naast me laten vallen, op iemand anders' poten.

Etc etc

Eerst zware squats, toen stevige deadlifts. Om het af te maken wilde ik nog even pompen, knockout gegaan met barbell curls :o.

Met mijn kop op het dumbbellrack, bloeden als een rund met allemaal mensen om me heen. Kleedkamer opgezocht, alles ondergekotst en weer naar huis.

Goed spul, crack :D.

Zo vaak.
Schijven aan één kant afladen van een shoulderpress rack, waardoor de halter omhoog zwaaide en aan de andere kant door een spiegel heen ging.

Etc etc

Ik zeg altijd "beter op iemand anders zijn poten dan op mijn poten:p".
Even sorry zeggen en je bent ervan af haha :D

zware legpress scheet ik bijna me broekvol omdat ik al moest schijten.
Zo vaak.

Etc etc
Ik ging even helemaal dubbel, dankjulliewel :D. Mijn vingers en het dumbbell rack hebben ook vaak ruzie met elkaar, maar da's tot nu toe (even afkloppen) het enige.

Q

Eerste week toen ik begon met trainen de ez bar op me voorhoofd laten donderen omdat ik geen kracht meer had in me armen. Scullcrusher werd letterlijk een scullcrusher.

Terug
Naar boven