XXL Nutrition

wanneer whey??

tommieeee

Novice
Waardering
0
hallo mensen,

het volgende: ik neem direct na de training snelle kh tot me samen met creatine en een uur tot anderhalf uur later pas whey en langzame kh. Nu hoor ik steeds vaker dat het beter is meteen na training zowel snelle kh alsook whey-shake tot je te nemen??

alvast bedankt voor reactie!!!!

opzich doe je het zo goed, maar ik zou de whey-shake ongeveer ruim 30minuten na de crea en snelle kh nemen.

waar je lichaam direct na de training behoefte aan heeft zijn snelle kh eiwitten komen iets later ;)

Doe je helemaal fout! Je hebt meteen na de training kh en eiwitten nodig. Dus je moet meteen na de training je kh en whey nemen.

wat ik al zei je neemt nu je whey te laat maak er ongeveer 30minuten van

wat brutez zegt kan ook is gewoon een andere theorie, je moet zelf maar een tijdje beide manieren uitproberen en kijken wat je het meest bevalt ;)

Wat is de wetenschappelijke theorie van 30 minuten na de snelle kh dan ?
Ik neem ze samen omdat die snelle kh zorgen voor een insuline-piek, waardoor de eiwitten dan sneller worden opgenomen.

Of zie ik iets over het hoofd ? :)

Ik neem Whey alleen smorgens, na de training snelle kh's en andere voeding die wel eiwitten bevatten!!

Na de training verkeert je lichaam in een katabolische toestand wat betekent dat je dan gemakkelijk spiereiwit gaat afbreken. Je lichaam staat dan te springen om vrije aminozuren en suikers.

Mijn ideale after-workout-shake: 50 gr whey + 50 gr dextose + 5 gr creatine. Ik weeg een kleine 100 kg, als je veel minder weegt zou ik wat minder nemen.

Een uur na de training vervolgens een volwaardige maaltijd nuttigen, dus veel complexe kh en een fikse hoeveelheid eiwit.

Verder zou ik whey niet gebruiken, als je je eiwit verder nog wilt aanvullen gebruik dan pro80 oid. Whey is zulk snel eiwit dat je lichaam het niet in een keer kan verwerken (behalve als de behoefte zeer groot is, zoals na de training) waardoor veel eiwit omgezet wordt in glucose.

Maakt het uit als je bijvoorbeeld een heel klein beetje in je muesli of havermout doet?
Ik neem namelijk alleen maar een shake na de training en voor de rest verdeel ik 15gram over mijn bakjes muesli. Is dat verspilling of kan het wel?

Kleine hoeveelheden als 15 gr zullen in elk geval efficienter opgenomen worden dan grote hoeveelheden, dus op zich is het geen verspilling.
Maar waarom geen pro80, is net zo duur of zelfs goedkoper.

zoals jekan lezen in een ander onderwerp (http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=29682)

zijn de meningen verdeel over wat je direct moet nemen na je training.ikheb beide methodes een tijd lang gedaan en heb voor de voor mij best werkende manier gekozen.

en ik raad helemaal beginners aan om ook te kijken wat het beste aanvoeld ;)

ik persoonlijk neem whey + dextrose direct na de training

Terug
Naar boven