AndroidHealthClinic

Warme maaltijd, aantal Kcal?

Denneke

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Hallo.

Zoals wel meerdere van jullie woon ook ik thuis. En dan moet je rond het avondeten gewoon eten wat de pot schaft (A).

Nu ben ik eens rustig bezig met mijzelf te orienteren om een voedingsschema op te zetten maar dan blijf ik eigenlijk steken op de warme maaltijd savonds.

Hoeveel Kcal zullen dit gemiddeld zijn?

Ervan uit gaan dat het meestal iets in de richting is van: Aardappelen, groente, vlees (en dan ook vlees is verschillend, kip, rund, varken)

Ik zie mn ouders al aankomen als ik alles wil gaan wegen om te kijken hoeveel het totaalplaatje zal zijn!

Nu weet ik ook dat meerdere mensen hier echt vol overtuiging bezig zijn en zo breed mogelijk willen worden. Allemaal mooi en aardig maar ik wil dit niet (A) ben 1.95 en weeg 80 kilo... Als je dit gaat vergelijken ben ik best lang en niet zo "breed" en hier moet dus verandering in komen zodat ik gewoon een iets "sportiever" lichaam heb.

Daarom dat ik ook niet precies op de Kcal hoef te weten wat ik binnen krijg maar als ik ongeveer voldoende binnen krijg zou dat moeten volstaan. Vooral omdat nu ik hier alles nalees ik er van overtuigd ben dat ik sowieso te weinig eet!

Bijvoorbeeld:
S'morgens:
4 snee'en bruin (volkoren) brood met beleg

S'middags:
4 snee'en bruin (volkoren) brood met beleg(en eerlijk gezegd valt deze maaltijd ook wel eens weg :X)

S'avonds:
Warme maaltijd (zoals boven uitgelegd)

Veel te weinig dus! ;)

Dan mijn volgende vraag. Ik heb een bijbaan zonder vaste tijden (eene week werk ik 4 avonden, andere week werk ik 2 avonden en 1 dag in het weekend) Dus een vast eetpatroon (17:00 warme maaltijd) zit er gewoon niet in! Daarom dus dat ik dit probeer op te vangen met andere dingen.

Dus de volgende vraag: Maakt het uit als je de eene dag om 17:00 warm eet en de volgende dag bijvoorbeeld om 22:00 (ja het komt voor!)

En dan bijvoorbeeld om 17:00 een vervangende maaltijd pak

Veel vragen van een beginner, maar denk wel dat ik ze niet concreet uit alle nu al zo nuttige informatie heb kunnen vinden op het forum!

Reken voor je vlees , groenten en aardappelen ong. 500 à 600Kcal
40Eiwitten (vlees 200gr) 50Carbs aardappelen + 30Carbs groenten + 10Vet (vlees)

• Topic Starter Topic Starter
Reken voor je vlees , groenten en aardappelen ong. 500 à 600Kcal
40Eiwitten (vlees 200gr) 50Carbs aardappelen + 30Carbs groenten + 10Vet (vlees)

Thx!

En dit is een normale maaltijd?

Bedoel, wij staan wel bekend als "eters" en het bord is vaak wel vol ;) in tegenstelling dat we juist niet "dik" zijn of iets dergelijks maar gewoon een snelle stofwisseling denk ik ;)

En dan komt er nog bij dat er eigenlijk altijd wel 2 stukken vlees zijn, ongeacht welk vlees dit is. Is dit goed of slecht?

Ik moet trouwens volgens het berekeningsschema 1989 Kcal binnen krijgen ongeveer

Als ik die warme maaltijd pak, en daar gemiddeld 4-8 sneden bruin (volkoren) brood bij pak per dag zit ik er dus wel echt onder :O

Energieverbruik BMR mannen

Gewicht in kg 80 1096
Lengte in cm 194 970
Leeftijd in jaren 21 143
Energieverbruik in rust 1989

Als je maar 3maaltijden neemt per dag kan je zeker dubbele bord nemen.
Maar vb. 1hamburger,kaasburger,steak of kipfiltet enkel zit rond de 200 à 250Gr, als je 2stukken neemt kom je al gauw aan de 400 à 500gr.
Ik eet altijd enkele portie's, ten eerste kan je overdag meer eten versprijden, minder honger gevoel, beter opname van je voedsel, als je 100gr Eiwitten binnen speelt worden die niet alle opgenomen denk ong. max 60 à 70gr per 2u

Als je maar 3maaltijden neemt per dag kan je zeker dubbele bord nemen.
Maar vb. 1hamburger,kaasburger,steak of kipfiltet enkel zit rond de 200 à 250Gr, als je 2stukken neemt kom je al gauw aan de 400 à 500gr.
Ik eet altijd enkele portie's, ten eerste kan je overdag meer eten versprijden, minder honger gevoel, beter opname van je voedsel, als je 100gr Eiwitten binnen speelt worden die niet alle opgenomen denk ong. max 60 à 70gr per 2u

Ja ik heb niet altijd de mogelijkheid om fatsoenlijk gespreid te eten maar probeer dat wel met dit voedingsschema te gaan verbeteren!

Maar je zegt dat slechts een deel wordt opgenomen van bijv de eiwitten, logisch maar moet je dit in je berekening meenemen? Dus dat je dit "verlies" mee neemt in de hoevelheid die je binnen krijgt of is dat automatisch al verrekend?

Dus de volgende vraag: Maakt het uit als je de eene dag om 17:00 warm eet en de volgende dag bijvoorbeeld om 22:00 (ja het komt voor!)

Ja, het is van belang dat je streeft naar 5-6 vaste eetmomenten per dag

dus ontbijt, lunch, avondeten en 3 ''snacks''

voorbeelden van goede snacks zijn yoghurt/kwark met fruit, eiwit-shake/reep enzovoort. Als er maar proteine in zit, maar geen suikers en slechte vetten.

Ja, het is van belang dat je streeft naar 5-6 vaste eetmomenten per dag

dus ontbijt, lunch, avondeten en 3 ''snacks''

voorbeelden van goede snacks zijn yoghurt/kwark met fruit, eiwit-shake/reep enzovoort. Als er maar proteine in zit, maar geen suikers en slechte vetten.

En als dit niet haalbaar is?

Meestal eten wij tussen 16 en 17 uur

Als ik moet werken lukt dit dus no way niet... of ik moet te vroeg weg, of ik moet direct vanuit school naar het werk. Dan probeer ik wel altijd nog iets te eten van te voren maja warme maaltijd zit er dan gewoon niet in en die eet ik dan meestal pas nadat ik terug kom van mn werk (22 -23 uur)

En als dit niet haalbaar is?

Meestal eten wij tussen 16 en 17 uur

Als ik moet werken lukt dit dus no way niet... of ik moet te vroeg weg, of ik moet direct vanuit school naar het werk. Dan probeer ik wel altijd nog iets te eten van te voren maja warme maaltijd zit er dan gewoon niet in en die eet ik dan meestal pas nadat ik terug kom van mn werk (22 -23 uur)

ja hebt toch pauze neem ik aan??? neem je eten lekker mee. Het vergt goeie planning en een hoop voorbereiding, maar het is het toch waard. ???

nou... Stel ik begin om 17:00 uur met werken (grootste deel van de tijd zal dat het geval zijn)

Dan moet ik sowieso ander half uur van te voren thuis weg (k*t openbaar vervoer ook, en slechte aansluitingen ;))

Dus:

15:30 vertrekken

17:00 beginnen

Pauze om? kan ik zelf beslissen, meestal tussen 19:00 en 20:00

21:00 klaar met werken

22:00 thuis en dan eten

Dan mag jij mij vertellen hoe ik toch kan eten met dit tijdsschema!

Moet ik van te voren naar school kom ik dus niet thuis en ga ik direct werken! En dan nog iets... Mn pa komt thuis van werk, gaat koken en dan eten. Als ik dan al weg ben kan ik moeilijk het eten mee nemen

En dan lees ik toevallig net dit:
Een maaltijdvervanger of weightgainer wordt vaak genomen omdat ze handig zijn. Je kan bijvoorbeeld niet altijd normaal eten omdat je te weinig tijd hebt om te koken of je zit in een onverwachte situatie waarbij er geen mogelijkheid is om normaal te eten. Er ligt bij mij in de auto altijd een pot weightgainer, een fles water en shaker en zo heb je in een paar minuten gegeten. Het is nooit zo goed als een volwaardige maaltijd, maar het is stukken beter dan een maaltijd overslaan. Iemand anders neemt diezelfde weightgainer misschien om heel andere reden; om een maaltijd aan te vullen bijvoorbeeld.

Is dit een goed idee? en savonds alsnog de maaltijd pakken

ontbijd thuis

snack op school

lunch op school

snack in de bus

avondeten op je werk

snack(alleen eitwit en goede vetten) voor het slapen

voila

/edit een weithgainer kan handig zijn, ik zou wel max 1 per dag doen.

Energieverbruik BMR mannen

Gewicht in kg 80 1096
Lengte in cm 194 970
Leeftijd in jaren 21 143
Energieverbruik in rust 1989

Dit is in rust. Ik denk niet dat je heel de dag op de bank ligt en niks doet?
Tel hierbij je verbruik voor het naar school fietsen etc op.

Dit is in rust. Ik denk niet dat je heel de dag op de bank ligt en niks doet?
Tel hierbij je verbruik voor het naar school fietsen etc op.

Dat begrijp ik!

Wat ik doe de hele dag?

Trainen 4x per week een uur KT en half uur Cardio

En voor de rest? Niet veel bijzonders... Meestal pak ik of de scooter, auto of openbaar vervoer naar school en werk en opt werk zit ik ook maar een beetje de hele tijd :cool:

Nu heb ik lopen zoeken maar ik weet niet wat voor Kcal ik hiervoor kan bij optellen

Als ik een kwartier cardio doe (fietsen) heb ik rond de 130 Kcal per oefening volgens apparaat (wat dus afwijkt)

Ik denk dat ik op een trainingsdag wel een 2500 binnen zou moeten krijgen!?

Maja dan kom ik bij het volgende probleem... Cutten en Bulken en een combinatie van

Heb heel veel gelezen hier en eene zegt het gaat niet samen, ander zegt van wel

Probleem is dat ik dus net begin en een "buikje" heb... Niet een bolling wat je ziet maar het is ook niet droog ;) (snappen jullie wel hoop ik :P)

Wat ik in gedachte had (en ook na het lezen hier)

Trainingsdag is meestal smorgens trainen!

Ontbijt

KT
Cardio (cardio na de KT omdat je de koolhydraten van het ontbijt bij de KT verliest en zodoende je vet "aanspreekt" tijdens de cardio)

En dan een niet trainingsdag.. Moet ik dan hetzelfde eet schema aanhouden? Of toch rekening houden dat ik niet train en dus minder verbrand en dus minder binnen hoef te krijgen?

Als je doel groeien is zou ik er geen cardio bij doen, wil je slanker worden doe er dan cardio bij, maar kijk uit voor spiervierlies

Waarom neem je je eten niet mee naar je werk?

Mijn grootste probleem is ook dat ik onregelmatige tijden werk (ben stewardess)
Ik zorg gewoon dat als ik een lange dienst heb ik 3 bakjes meeneem naar mijn werk;
1. meestal magere yogurt met havermout
2. wat gekookte eiren :-)
3. mijn maaltijd, varierend van maaltijdsalade of eventueel het eten wat ik de dag ervoor gekookt heb.

Ik kan ook niet iedere dag op de zelfde tijdstippen eten maar ik probeer toch te letten op dat ik om de 3 uur wat eet. Als ik 4 vluchtjes op een dag heb (2x heen en terug) dan zorg ik dat indien ik genoeg tijd heb ik altijd wat eet.

Waarom neem je je eten niet mee naar je werk?

Mijn grootste probleem is ook dat ik onregelmatige tijden werk (ben stewardess)
Ik zorg gewoon dat als ik een lange dienst heb ik 3 bakjes meeneem naar mijn werk;
1. meestal magere yogurt met havermout
2. wat gekookte eiren :-)
3. mijn maaltijd, varierend van maaltijdsalade of eventueel het eten wat ik de dag ervoor gekookt heb.

Ik kan ook niet iedere dag op de zelfde tijdstippen eten maar ik probeer toch te letten op dat ik om de 3 uur wat eet. Als ik 4 vluchtjes op een dag heb (2x heen en terug) dan zorg ik dat indien ik genoeg tijd heb ik altijd wat eet.

Omdat het eten pas gemaakt wordt als ik al op het werk ben.

hm ok das minder, maar misschien kan je voor jezelf al wat maken van te vooren, of je ma lief aankijken of ze eerder al wat maakt :rolleyes:

hm ok das minder, maar misschien kan je voor jezelf al wat maken van te vooren, of je ma lief aankijken of ze eerder al wat maakt :rolleyes:

of nog beter het eten wat over is van de dag er voor meenemen?

of nog beter het eten wat over is van de dag er voor meenemen?

Maar dat wordt echt ontzettend omslachtig! Vaak ga ik smorgens weg en dan dat savonds om 6-7 uur op eten?

Is het toch niet meer lekker ;)

Ik ga eens goed kijken hoe of wat want er moet wel een oplossing voor te vinden zijn :)

Terug
Naar boven